Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
En een set nieuwe boudiekabels gemonteerd. Nouja, nieuw.. Ze komen uit de Chic GTi, daar zijn bij de vorige eigenaar nieuwe kabels op gekomen en toen was het nog steeds knudde. De kabels zijn dus al een jaar oud, maar zo goed als nog nooit gebruikt.
Hij loopt er weer wat mooier mee.
Eveneens ben ik tevens ook.
Je bent 2 maanden weg, en er gebeuren rare dingen hier. Hoe bevalt dit nou Ricolt?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
De Xantia opzich bevalt me prima, alleen benzine tanken bevalt me voor geen meter. De auto staat te koop en als hij verkocht is wil ik een Xantia diesel kopen.
Leuk dat je er weer bent trouwens. Ga je zaterdag naar de technische meeting in Leek?
Eveneens ben ik tevens ook.
Dat staat wel op de planning ja.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Rijdt ie nog steeds 1:8 dan?
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Nee, hij rijdt wel zuiniger, maar met die vele korte ritjes die ik rij haal ik nog steeds geen zuinigheidsrecords terwijl ik met de diesel gewoon rond de 1:16 bleef hangen.
Maargoed, het is nooit de bedoeling geweest om deze auto jaren te houden, hij was bedoeld om te kijken of de Xantia opzich me goed zou bevallen. En dat doet het
Eveneens ben ik tevens ook.
...met wat modificaties
die draaikolk in de tank met korte ritjes is in de minder koude seizoenen wel minder dramatisch natuurlijk…, maar diesel rijdt toch wel lekker he?
Wel 11 pk minder (of je moet een 2.1td of een hdi110 halen), maar dat maakt ie weer goed in trekkracht, een lekker dieselgeurtje en een vrolijker gezicht aan de pomp.
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Zeker, voor mij graag een diesel De motorkarakteristiek en het bijbehorende verbruik daarvan bevallen mij een stuk meer dan die van een benzinemotor.
Overigens is mijn intentie om voor een HDi110 te gaan, maar als iemand deze auto tegen een ‘gewone’ turbodiesel wil ruilen zeg ik daar geen nee tegen.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
En vandaag andere wieldoppen binnengkregen. Gewoon standaard type2-doppen, maar toch ben ik er blij mee. Het staat gewoon net iets nieuwer.
Jullie weten natuurlijk allemaal al hoe dat eruit ziet, maar ik doe gewoon net alsof het jullie wél wat kan schelen hoe mijn auto eruit ziet en post heel blij een foto
Voor de geïnteresseerden: de auto is te koop.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Staat ‘m goed! Sowieso vind ik de t2 achterlichten en de heldere zijknippers stukken beter staan op wit dan de oude donkere lampen, en die vorige wieldoppen vind ik één van de lelijkste wieldoppen uit recente Citroën-geschiedenis. Erg fraai!
Je hebt ‘m te koop staan, maar ga je desondanks nog wat aan de schade doen? Die advertentie van laatst, was dat nog wat?
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Ik zou best wel voor een break willen gaan maar het verbruik van mijn huidige TD vindt ik net iets zwaarder wegen.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
japv schreef:Je hebt ‘m te koop staan, maar ga je desondanks nog wat aan de schade doen? Die advertentie van laatst, was dat nog wat?
Als iemand hem zo van me wil kopen is dat goed, maar ik denk dat ik volgende maand wel even ga rondkijken voor een nieuwe voorkant. Die kerel die jij me tipte had niet alles, en hij vroeg er best veel voor. En dan ook maar een nieuwe APK.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik heb de Xantia gisteren van een nieuwe APK voorzien, en vandaag is de auto opgehaald in ruil voor geld. Ik rij dus weer even in de BX, en ga waarschijnlijk eind mei weer opzoek naar een Xantia HDi of TD.
Eveneens ben ik tevens ook.
aha! Nog apk puntjes? En mooie prijs gehad?
En waar is het verbruik nu op uitgekomen?
Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Voor de APK heb ik de bumper geplakt met wit gaffertape, 2 knipperlichtlampjes achter vervangen (oranje laag was eraf) en een ander bandje moeten monteren.
Ik heb er al met al net een paar tientjes verlies op gemaakt, het is niet anders. Liever nu een paar tientjes, dan over een paar maanden een paar honderd. Het verbruik weet ik niet precies, ik schat 1:10 maar dat komt denk ik voornamelijk door de vele stadsritjes.
Eveneens ben ik tevens ook.