Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Prutser, let er even op dat als er bollen zijn die niet meer gevuld kunnen worden je geen verkeerde imitatie-shit krijgt. Dit geldt met name voor de bollen waar de auto op veert, dus de bollen die op de veercilinders komen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ga ik doen!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Die imitatie bollen kan je ook niet meer vullen, dus uiteindelijk zal het duurkoop zijn ipv goedkoop als je je bollen optijd laat vullen.
Zo, vanmorgen eens gebeld waar mijn autoradio blijft. Schijnbaar iets fout gegaan bij de leverancier want bij de zending zat niet het model wat ik besteld had. Mocht dat model vandaag niet binnenkomen, dan krijg ik het model een stapje daarboven zonder extra bij te hoeven betalen. Dat noem ik dan wel weer coulante service!
Verder de kachelverlichting van de Activa vanmorgen gerepareerd. Alle interieurverlichting werkt dus nu weer. Vanmiddag op naar Chyparse voor de bollen, en daarna door naar Sneek om een originele CC op te halen .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Zoh, vanmiddag dus bij Chyparse geweest. Ik kan wederom niet anders concluderen dan dat dit een geweldig bedrijf is. Ik werd weer hartelijk ontvangen net als de Activa. Zoals ik al had verwacht was er een en ander aan bollen stuk en plat. Achter schommelde alles zo rond de 10 bar. Die 5 bollen konden dus gelukkig nog gevuld worden. Voor was het echter een drama. De voorraadbol, hydractiefbol, activabol, en de rechter veerbol waren allemaal naar zijn grootje. Voor de voorraadbol is een nieuw exemplaar in de plaats gekomen, de rest gebruikte gevulde exemplaren. Tevens is het activamechanisme (dat omcirkelde ding op het plaatje hieronder) weer gangbaar gemaakt.
De monteur heeft de auto nog even fijn laten dansen op de brug door middel van het mechanisme. Het systeem reageerde snel en kwam weer mooi in de middenstand terug. Vervolgens zijn de LHM filters nog even gereinigd en is er spoelvloeistof in het systeem gegaan. Dit alles maakte echt een wereld van verschil! De auto veert weer heerlijk, en het stoplampje gaat na het starten bijna direct uit. Het Activa gebeuren werkt ook als een trein, en de auto staat ook niet meer te dansen na een start. Ik vervang volgende week overigens wel gewoon de geleidebusjes, want deze zijn gewoon volledig uitgesleten. Al met al ben ik wederom zeer te spreken over de werkzaamheden en ontvangst bij Chyparse, en ik heb meteen kunnen genieten van de enorme verbetering onderweg naar Sneek om een originele CC op te halen die uit een type 2 V6 komt. Dit gebeuren gaat als het allemaal meezit volgende week in gebouwd worden.
Als laatste nog een plaatje van de auto op de brug bij Chyparse:
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Helemaal toppie LJ.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Mooi werk LJ, en dank voor je verslag.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mooi werk!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Goed bezig!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 27-02-2010
- Xantia 1.8 i X
- Xantia 1.8 16V Pallas
- C5 2.0i 16v Ligne Prestige break
- Xsara Picasso 1.8I 16V
- C8 2.2i 16v ligne ambiance
Hey prutsy jij ook hier zie ik ik ga voor aankomende zaterdag een afspraak maken bij chyparse
zodra mijn apk erdoorheen is (die zie ik met angst en beven tegemoed) ga ik erook heen…. rondje bollen…
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 27-02-2010
- Xantia 1.8 i X
- Xantia 1.8 16V Pallas
- C5 2.0i 16v Ligne Prestige break
- Xsara Picasso 1.8I 16V
- C8 2.2i 16v ligne ambiance
Jf schreef:zodra mijn apk erdoorheen is (die zie ik met angst en beven tegemoed) ga ik erook heen…. rondje bollen…
Ik ga deze week een afspraak maken voor volgende week !! rondje bollen
Ach ze zitten bij mij in het dorp…. das een geluk…. enne tja eerst de apk… morgen afspraak maken als het lukt…
Vanmorgen de Activa Garage Oprit BV opgereden om eens naar de piepende multiriem te kijken. Tegelijkertijd de krukaspoelie voorzien van 2 mooie tipexstreepjes om die ook uit te kunnen sluiten. Na de automatische spanner het laatste slagje dat nog over was gegeven te hebben was het moment der waarheid aangebroken. Na het starten van de auto was het grootste gepiep weg. Echter was er nog wel een klein piepje waarneembaar zo nu en dan. Nadat ik de motor weer uitgezet had was het dan ook overduidelijk:
Zo meteen dus even naar de dealer om een nieuwe krukaspoelie te bestellen. Die gaat er zaterdag dan onder samen met de geleidebusjes en een nieuwe multiriem als ik fijn kan sleutelen op een brug bij 1 van de Kwik Fit filialen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 27-02-2010
- Xantia 1.8 i X
- Xantia 1.8 16V Pallas
- C5 2.0i 16v Ligne Prestige break
- Xsara Picasso 1.8I 16V
- C8 2.2i 16v ligne ambiance
Succes…...