als ik nu list druk, en ok. krijg ik album en artiest te zien. deze rollen 1 maal over mijn scherm > wat voldoende is.
Maar zoals jullie het zeggen wordt er totaal niets meer getoond ?
enkel de track 1 . 2 . 3???
of kan ik dan zoals met mp3 cd ook nog op list drukken om zo men albums en nummers te zien.
Dit is al voldoende.
mvg.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5929.jpg)
Totaal aantal Berichten: 583
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Als ik jou was, zou ik eens een parrot MKi9100 of MKi9200 overwegen.
Voordeel: Een stuk goedkoper dan een USB box, speelt muziek vanaf GSM’s, MP3-spelers, USB-sticks en SD kaartjes en alle titels / albumhoezen zichtbaar op het schermpje.
Nadeel: niet origineel en dus zichtbaar(qua inbouw)
meer info
MKi9100 (va ±€125,-)
MKi9200 (va ± €150,-
(ps, ik heb geen aandelen, maar heb er goede dingen over gelezen op een ander forum)
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
ja heb er ook al dingen over gelezen hoor
Nu, ik rij na het werk dadelijk eens tot bij citroen, eens luisteren wat ze daar zeggen van deze usb box toestanden. Ben er zelf al stuk wijzer uit geworden, dus kan meer vragen op ze afvuren. Zodat ik niet alleen die verkoperspraat hoor zoals meestal wel het geval is.
Met beetje geluk staat er 1 in garage en mag ik eens kijken.
Die parrot is mooi idd, maar heb al gps vast in mijn wagen staan. Daar dan nog eens zo’n parrot bij met afstandsbediening gaat dan weer teveel van het goede zijn.
Ofwel ben ik te kieskeurig, ofwel moeten ze eens dringend werk maken van hun USB box. Dit is iets dat men nu wel bijna standaard levert bij nieuwe wagen. En deze mist precies zoveel optie’s.
Dan nog eens het feit dat ze de boordcomputer IN de radio steken, zodat je bijna verplicht bent deze te kopen.
Dat ik die ruitenwisser achteraan niet auto. meer kan aan en uit zetten maakt me niks. Maar in zomer rij ik graag rond met zomeruur en niet winteruur op de display.
Ook, behoud ik temp.?
mijn gedacht zegt dat de usb box wel alles laat zien zoals nu mijn mp3 cd’s maar voor 260€ wil ik wel zekerheid. Twijfel al 2 jaar over die box, nu heb ik knoop doorgehakt, maar lees ik weer zoveel tegenstrijdige dingen dat ik weer twijfel.
grtz.
ps, echt super bedankt voor al u hulp al!!!
Net terug. hij DACHT dat dit ging.
Hij zei zelf ook, ik ga nu niet zeggen het gaat, als het dan niet moet gaan…
Toen vroeg ik van de display te veranderen, ging niet volgens hem omdat mijn BSI ( autocomputer ) niet geprogrammeerd is op dat display > wat in mijn oren logisch klinkt omdat deze een hele andere indeling heeft.
Nu, nog maar ff verder vragen hoe alles zit.
Dan zou ik als ik jou was bij een andere citroen-verdeler nog maar eens gaan vragen.
De displays zijn gewoon uitwisselbaar. Plug and play zogezegd. Een handig iemand kan het in een kwartiertje.
Er hoeft niets geprogrameerd te worden in de BSI via de Lexia.
Wellicht dat die andere citroen-verdeler je dan ook betere uitleg over de USB-box icm A-display kan geven.
ja denk ook best meerdere garage’s contacteren ivm dit alles.
misschien straks eens naar andere rijden. verlof vragen op werk
Vragen kost immers niets hè.
idd heb in andere topic van usb box, mijn vraag uitgebreid gesteld. maar tot nu toe geen antwoord.
deze middag dus naar garage rijden en nog maar eens mijn vragen afvuren.
tot straks =-)
tsja, ik heb èn geen usb box èn geen A-display.
Anders had ik het je wel verteld…
Maar dat van de displays weet ik zeker.
Als je op deze website de gegevens van je citroen invult en dan zoekt op display interieur. Er staan 12 gebruikte displays in de lijst, maar of het de juiste zijn weet ik niet. Wellicht even bellen?
mm die wist ook al niet alte veel meer te vertellen
hij kon namen, was hij zeker van. maar wist ook niet hoeveel mappen het herkende.
Kerel zei zelf van dit zelf te steken en hem enkel te laten activeren in garage. hij zei ook, dat activeren is iets van niks…
nuja, ik hoop in dit of ander topic een beslissend antwoord te krijgen.
heb dus een usb box gekocht, en idd. dit geeft niks weer.
krijg geen lijst te zien, kan max 5cd’s kiezen.
cd 6 is de laatste en deze speelt alles af wat er na cd5 komt.
dus als ik 10 cd’s erop heb staan ( 10 mappen ), wordt cd 6 een cd met al de overige nummers in.
dus zogezegd map van meer dan 200 nummers, daar nog eens bij telt hij maar tot 99 en ben je dus totaal de kluts kwijt wil je iets vinden.
Stel ik wil cd 7 opzetten > kan ik beginnen snuffelen door al die nummers tot ik begin van cd 7 heb ( wat ik dan ook niet ken, dus het blijft op deze manier gewoon een vraagteken wat er speelt )
versta dit niet van citroen, echt niet. een mp3 cd met 9 mappen op, kan je allemaal lekker bekijken met op LIST/ REFRESH te drukken. Dat je weet wat je luistert.
koop je een usb box, waar veel en veel meer opkan, kan hij eigenlijk maar 5 mappen deftig herkennen, de andere mappen zet hij gewoon als liedje bij cd6.
zwaar teleurgesteld.
als iemand oplossing weet ZONDER ander scherm. want dat zie ik niet zitten. pf :’(
filmpje ervan.
http://www.youtube.com/watch?v=FQYKqcH8MqE
zoals je ziet moet ik als een gek op vooruit drukken om bij andere cd’s te geraken.
dit kan echt toch niet de bedoeling zijn van een USB box he dat voor mijn wagen voorzien is.
heb dus forum gevonden waar ze zeggen dat dit wel lukt.
“I have display type A in my C4 and it displays folders / song titles & some ID3 TAG information (I have only used USB hard disk not iPod). My dealer could not get it to work but after reading the user manual i got it to work (refer to page .
With the radio on (may have to select source so CD4 is displayed) press the PTY button for more than 2 secs then use the arrows to select DOCUMENT. PTY should flash on the screen.
Pressing button 1 will display directories and allow navigation of directories/files
Pressing button 2 will display ID3 TAG artist and use up/down arrows to display song title (note I swapped artist/song title in my mp3 collection so pressing 2 will display song title without use of arrow keys.)”
hier de post
http://c4owners.org/plugins/forum/forum_viewtopic.php?69838
dus het moet gewoon haalbaar zijn dan. als het daar kan met zelfde radio/scherm… ( niet? )
opgelost.
gaat dus WEL op een A type display.
heb alles terug uitgetrokken, terug ingestoken. handleiding nogmaals gevolgd en nu werkt alles.
Fijn dat het je gelukt is!
bon, na een paar weken met de USB box te rijden, zit ik nog met een vraagje.
ik heb nu de PTY ingeschakeld. ( hierdoor kan ik als ik op toets 1 druk, bladeren tussen de verschillende mappen, als ik op 2 druk, krijg ik artiest naam en titel naam. )
nu hier vindt ik iets niet perfect werken.
neem nu, ik start map 8 ofzo ( dus cd nr. 8 met als naam kings of leon ), ga ik dan eindje rijden, en ik wil naar een andere cd scrollen. Dan druk ik op toets 1 en krijg ik kings of leon te zien ( cd dat nu afspeelt dus ). dan kan ik verder scrollen vanaf kings of leon en zo alfabetisch verder zoeken.
aangekomen op mijn werk zeg maar, zet ik motor af en ik ga werken, na mijn werk vertrek ik terug, en ik wil andere cd nemen. ik druk op toets 1 en hij begint nu helemaal bij cd 1 ( map 1 dus ). Dus als ik nu de cd’s die na kings of leon komen wil nemen, moet ik de hele lijst terug afbladeren. ook zie ik als ik op toets 1 druk dan niet meer welke cd op die moment afspeelt > omdat hij terug van cd 1 begint.
toets 2 werkt wel zoals het hoort, en blijft de goede info geven.
hoop dat dit een beetje duidelijk uitgelegd is. iemand oplossing voor OF die me het kan uitleggen waarom dit zo werkt?
alvast bedankt.
Ik heb bij Conrad een Musicfly gekocht… Dat is een FM zendertje waar je een USB in kan steken. kost een euro of 30-40 en geeft via RDS trackinfo weer op het display van de radio.
C5
Xantia II
Xara Picasso
C4 (non Picasso)
En een Trabant