Haha dank voor de felicitaties.
Vandaag heerlijk rondgescheurd, gelijk even een K&N filter gemonteerd, hij rijdt een stuk soepeler nou. Hij rijdt wel veel trager dan onze xantia deed, dus een beurt is geen gek idee.
Minpunten die op korte termijn opgelost moeten worden:
- Hij klappert nogal tijdens acceleratie, de versnellingspook danst in de rondte, en de hele auto schudt.
- Benzine slangen vervangen, deze zijn ERG slecht
- Benzine pomp een keer loshalen, deze piept nogal
En dan hangt er ook nog een weeïge koelvloeistoflucht in de auto…. Mocht dat zijn wat ik denk dat het is, mag de xantia door naar de volgende eigenaar.
Maar verder ben ik nog steeds heel blij hoor
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Nu met nieuwe bougies, en zonder een oud DGC mengstuk (dat aan alle kanten valse lucht aanzoog) in de aanzuig van het luchtfilter rijdt hij een stuk sneller, bijna zoals het hoort. Ook heb ik van de bobine 2 van die plastic ‘kabel’ dingen vervangen, die waren ernstig gecorrodeerd.
Ik heb de brandstofpomp er nog even uit gehaald om te kijken of er zichtbare schade was, maar daar is niets aan te zien. Nouja, ik denk dat ik me pas zorgen moet maken als ie niet meer piept…
Nou hij trouwens weer fatsoenlijk accelereert is het gedreun in de voortrein wel heel erg te noemen. Morgenvroeg ga ik naar de garage voor een controle, ik heb het idee dat een aandrijfas ernstig aan gort is.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
En nou met mp3 spelert uitgerust. Wat zat er een hoop carkit en alarm achter dat dashboard zeg… Ik heb heerlijk lopen knippen. (en alles doet het nog)
Nog even een foto van het monster:
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik word er bijna sentimenteel van. 4 jaar lang en 150000 km heeft het ding ons overal heen gebracht
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
GoofBlikscha schreef:En dan hangt er ook nog een weeïge koelvloeistoflucht in de auto…. Mocht dat zijn wat ik denk dat het is, mag de xantia door naar de volgende eigenaar.
Goed je KVS-niveau in de gaten houden dus. Ook last van constant beslaande ramen, die zelfs in standje 4 niet schoon te krijgen zijn? Want je zou idd bijna denken dat de kachelradiator de geest gegeven heeft… Ik heb er 16 uur over gedaan
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
De ruiten beslaan niet, matten zijn ook niet vochtig…
Alleen ruikt het af en toe zoet. Nou stoomt de radiator ook nogal als de motor warm is, dus het kan ook nog zijn dat die op een hoekje lekt, waardoor je dat in de auto kan ruiken. Ik zal morgen onderweg naar Vlissingen de boel even op interne circulatie laten staan.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Hij staat nou rondom op Michelin Energy’s
Bij de garage bleek dat beide voordraagarmen speling hebben, rechtsvoor zit echt los. Bij accelereren zorgt dit er voor dat de voorband gaat klapperen. Binnenkort maar even vervangen.
Het stotteren is trouwens volledig over na het vervangen van de bougies. (BKR 6 EK, na een tip op het xantia forum)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Dat schiet allemaal weer lekker op zo Lars. Veel suc6 morgen met de rit naar het Zuidwesten.
Lijkt het nu zo op de foto dat de achterwielen ietsje scheef staan?
Patrick
oh ja, mooi wit is niet lelijk, ik vind de Xantia in deze kleur ook weer erg mooi
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik ben net aangekomen in Vlissingen, de rit ging zonder problemen. Heel af en toe verslikt de auto zich even, maar verder rijdt het super.
Hij is ook gelijk even gekeurd door wat klasgenoten, die waren zeer verbaasd over het comfort. ‘Je zou toch bijna een citroën gaan kopen.’
@ achterwielen: geen idee of ze scheef staan eigenlijk… De adals kreunen wel een beetje, we zullen het wel zien bij de apk.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Voordraagarmen -even- vervangen; heb jij hier ook ervaring mee? Het lijkt mij nog wel een aardig klusje?
Is als je de slag te pakken hebt binnen een half uur te doen. Ik zou zelf overigens geen andere draagarm monteren maar gewoon de rubbers vernieuwen.
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Ik heb de laatste dagen een probleem als ik hem start, vaak gaat de LPG installatie niet aan. Er gaan geen lampjes branden op de schakelaar. Na een paar keer opnieuw starten klikt hij ineens op lpg… Als hij warm is heb je ook geen problemen meer.
Heeft dit te maken met de vertraging van het lpg systeem? (starten op benzine, later over op lpg) Dit zou ik vreemd vinden want de eerste dagen startte hij perfect, en klikte direct op lpg… Ik heb nog niet gewacht of de installatie na een poosje wel aan gaat, na 2 minuten vond ik het lang genoeg duren.
Ik vind dit nogal lastig want op benzine rijdt hij bijna alleen volgas, en backfired hij steeds.
Foto’s:
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Zodra de buitentemperatuur weer boven nul is schakelt hij direct over op LPG. Heeft ze altijd gehad.
Over back-fire: reset de computer eens een keer. Let op: als je accupool loshaalt gaat het alarm af.
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
JanS schreef:Let op: als je accupool loshaalt gaat het alarm af.
Oja, daar was ik vanmiddag al achter gekomen
Net een stuk gereden, en na een paar minuten gaat de installatie inderdaad gewoon aan. En het is inderdaad rond het vriespunt hier, niets aan de hand dus.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Zojuist de draagarm vervangen, maar dat heeft natuurlijk weer niets opgelost. De oude draagarm was wel vreselijk slecht, rubbers lagen er helemaal uit. Maar het trillen bij acceleratie is er nog, en ik meen nou toch duidelijk een aandrijfas te voelen. Maarrrr de speling in het stuur is wel grotendeels weg!
Vervangen van de aandrijfas moet maar een paar maanden wachten, het geld is even op.
Ik ga morgen een poging doen om de startblokkering er uit te halen, want dit is ook geen doen zo. De auto even uitlenen eindigt vaak in een boos telefoontje van iemand die met een loeiend alarm staat.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993