Problemen met ruitenwissers
Josssie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101

Gepost: 11 maart 2010 08:03 PM

Bij de C4 heb ik een probleem met de ruitenwisser. Als ik de auto van de vergrendeling haal schieten ze naar beneden. Vervolgens kruipen ze langzaam weer omhoog naar de orginele stand. Met de handmatige standen kan ik niet meer wissen. Waarschijnlijk is er iets mis met de motoren.  Een maat van mij die totaal geen verstand heeft van auto’s kwam op zich nog wel met een zinnige suggestie. Hij zei dat de motoren nog wel goed moesten zijn omdat ze het nog deden. Hij heeft bij zijn Xantia ook eens gehad dat de motoren waren ‘doorgedraaid’. Dat schijnt toen te zijn opgelost door de ruitenwisserarmen van de motoren te schroeven en ze dan aan te zetten. Nu leek me dit op zich wel iets om te proberen en dus heb ik dat ook gedaan. Ik heb de bouten losgeschroefd alleen toen kreeg ik de armen er niet af. In angst dat ik wat zou afbreken heb de armen maar weer terug gemonteerd. Zou dit een goed idee kunnen zijn en heeft iemand anders nog suggesties?

Xsara Coupe 1.6 16v VTR

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 11 maart 2010 08:23 PM
  [ # 1 ]

Ik heb er even geen beeld bij. Naar beneden dat wil zeggen dat ze de motorkap gaan wissen ofzo. Of staan ze bij jou altijd omhoog zoals bij een Seat Leon? Zeg maar in de A stijlen.

Profiel  

Josssie
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 11 maart 2010 09:25 PM
  [ # 2 ]

Nou bij het ontgrendelen schieten ze een centimeter of drie naar beneden vanaf orginele positie. De onderste wisser schiet dan tegen de onderkant van de motorkap aan. Zodra ik de auto start kruipen de ruitenwissers langzaam weer in orginele positie. De ruitenwissers reageren niet meer op de verschillende wisstanden. De wissers schieten dan wederom weer een centimeter of drie naar beneden en gaan na verloop van tijd weer in de orginele positie.

Xsara Coupe 1.6 16v VTR

Profiel  

JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 583

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 12 maart 2010 11:11 AM
  [ # 3 ]

Ik zou eens naar de dealer gaan en laten uitlezen of er evt storingen zijn.
Met het verplaatsen/verdraaien van de ruitenwisserarm zul je echt niet de niet-functionerende hendel weer in orde krijgen.

jm2c Rolling Eyes

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  

Josssie
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 12 maart 2010 03:23 PM
  [ # 4 ]

De ruitenwissers reageren nog wel op de hendel. Ze schieten dan weer die drie centimeter naar beneden. Het lijkt me dat het probleem echt in de motoren zit ipv in de hendel. Zal toch eens even een bezoekje brengen aan de dealer. Ben alleen een beetje het vertrouwen kwijt in de dealer. Soms word ik voor de simpelste problemen opgescheept met erg hoge rekeningen.

Xsara Coupe 1.6 16v VTR

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 12 maart 2010 03:31 PM
  [ # 5 ]

Start hij wel vlot?

Niet dat de accu aan zijn einde komt?

Profiel  

JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 583

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 12 maart 2010 04:39 PM
  [ # 6 ]
Josssie schreef:

Zal toch eens even een bezoekje brengen aan de dealer. Ben alleen een beetje het vertrouwen kwijt in de dealer. Soms word ik voor de simpelste problemen opgescheept met erg hoge rekeningen.

Gewoon eens proberen bij een andere dealer dan?

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  

Josssie
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 15 maart 2010 04:12 PM
  [ # 7 ]
Rene schreef:

Start hij wel vlot?

Niet dat de accu aan zijn einde komt?

Hij start erg vlot. Heb nog niet kunnen ontdekken dat de accu aan zijn einde komt.

Xsara Coupe 1.6 16v VTR

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook