Was ik al een beetje bang voor. Je zou het ook kunnen zoeken in uitlijning of simpel andere voorbanden. Onderste motorsteun heb ik redelijk recent nog vervangen.
Succes met de startonderbreker, is een goed idee. Gestolen wordt ze toch niet meer.
Groet JanS
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Ik heb net toch een aandrijfas gehaald, een stuk goedkoper dan ik dacht. Vanavond ga ik hem monteren.
Er zitten trouwens al nieuwe voorbanden onder, dat geeft geen verschil. We zullen het zien!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Klaar
De aandrijfas was inderdaad niet super meer. De tripoide koppeling had aardig wat speling en was ingesleten. Hij rijdt weer zoals een xantia hoort te rijden, snel en soepel.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Super! Op naar de 500.000.
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Als je zo’n standaard startcodepaneeltje in je Xantia hebt dan is verwijderen reuze simpel. Auto starten met code, tijdens het draaien van de motor het paneeltje lospeuteren, loskoppelen en héél ver wegpleuren Op de sloop een bakje scoren en die erin, voila!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
japv schreef:Als je zo’n standaard startcodepaneeltje in je Xantia hebt dan is verwijderen reuze simpel. Auto starten met code, tijdens het draaien van de motor het paneeltje lospeuteren, loskoppelen en héél ver wegpleuren Op de sloop een bakje scoren en die erin, voila!
Er zit een Texalarm in, ik ga zo eens kijken hoe en wat.
Oja, en dat codepaneeltje afkoppelen en wegpleuren: Houd het paneeltje maar in de auto, onze vorige xantia wou af en toe met geen mogelijkheid meer starten na het verwijderen van het paneeltje. Inpluggen, code intoetsen en hij kon weer een paar weken zonder…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Dat alarm ga je er noooooit uit krijgen
Kolere wat een installatie zeg, overal draadjes, en het liefst allemaal met de zelfde kleur. Bij de alarm computer zelf kom je niet eens, die zit achter een stuk staal van het dash, waardoor het dash er uit moet als je er bij wilt.
Ik dacht het simpel op te lossen, een contactdraad is doorgeknipt en richting alarm gelust. Alarm er tussenweg, draden weer aan elkaar, maar toen gebeurde er nog niets.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Daarom ben ik er nooit aan begonnen! Het zit inderdaad enorm gecompliceerd in elkaar. En erg diefstalsafe weggewerkt.
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
Nou ik geef het op. Wat een puinhoop onder het dashboard. Ik zag wel dat de accesoire stand van het contactslot al met een relais geschakeld is. dat scheelt weer.
Ik heb de alarm sirene gevonden, linsvoor onder de bumper. Kan je die gewoon losknippen zonder dat het alarm aan gaat? (zodat je niet meer kan starten)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ja, en anders zet je er een weerstand tussen,
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)
en nou staat ie op 470.000km, nog een paar maanden…
Onderhoudsvrij is de xantia niet;
- Startmotor is stuk, de solenoïde blijft hangen.
- Mapsensor is stuk, hij start zeer slecht, en loopt stationair tussen de 0 en 1500rpm heen en weer te dansen.
- De brandstofpomp gaat steeds harder piepen, je hoort hem nou ook duidelijk in de auto.
Dit weekend eerst op zoek naar een 2e hands mapsensor. Oja, de brandstofslangen moeten ook nog steeds vervangen worden…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Hihi, mooie avatar, JanS
GoofBlikscha schreef:en nou staat ie op 470.000km, nog een paar maanden…
Onderhoudsvrij is de xantia niet;
- Startmotor is stuk, de solenoïde blijft hangen.
- Mapsensor is stuk, hij start zeer slecht, en loopt stationair tussen de 0 en 1500rpm heen en weer te dansen.
- De brandstofpomp gaat steeds harder piepen, je hoort hem nou ook duidelijk in de auto.Dit weekend eerst op zoek naar een 2e hands mapsensor. Oja, de brandstofslangen moeten ook nog steeds vervangen worden…
Brandstofpomp heeft altijd al hard gepiept, heeft echter altijd goed gewerkt. De MAP sensor is in 2008 jaar al eens vervangen door een nieuw exemplaar, maar zou kunnen dat hij weer overleden is natuurlijk. Startmotor heeft die kuren al eens eerder vertoont, geloof dat mijn pa de solenoïde heeft schoon gemaakt. Maar goed, het houd een keer op natuurlijk.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Ik laat de brandstofpomp nog maar even zitten dan, ik rijd toch niet op benzine
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Prutsy schreef:
Brandstofpomp heeft altijd al hard gepiept, heeft echter altijd goed gewerkt. De MAP sensor is in 2008 jaar al eens vervangen door een nieuw exemplaar, maar zou kunnen dat hij weer overleden is natuurlijk. Startmotor heeft die kuren al eens eerder vertoont, geloof dat mijn pa de solenoïde heeft schoon gemaakt. Maar goed, het houd een keer op natuurlijk.
Sluit ik me bij aan.
2CV R.I.P (1977)
2CV R.I.P. (1980)
BX 16rs R.I.P. (1985)
BX 19TZI R.I.P. (1991)
BX 16 TZI R.I.P. (1992)
BX Chic R.I.P. (1992)
Xantia 1.8i 16V sold (1996)
Xantia 1.8i 16V R.I.P.(1997)
Xantia 2.0i 16V Break Exclusive sold (1999)
Xsara Picasso 1.8 16v (2000)