Restauratie van mijn rode CX 2
Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 24 maart 2010 01:26 AM

Omdat de restauratie van mijn DS 23ie pallas in een vergevordert stadium is ga ik een nieuw project aanpakken.
Binnenkort wil ik gaan beginnen met het volledig opknappen van mijn rode CX GTi.
De kleur is rouge Florentin en die kleur blijf de auto ook. Deze CX is nu nog voorzien van een biscuitkleurig setje leer met bijpassende vloerbedekking, hemeltje en deurpanelen, maar doordat ik deze auto een paar jaar als dagelijks vervoer heb gebruikt is de staat daarvan niet meer denderend.Bovendien ben ik er een tikje op uitgekeken, ook schoonhouden is vaak en opgave.

Uit mijn andere CX GTi (die in reserve stond) heb ik inmiddels op het zwarte hemeltje na alle relevante zwarte bekledingsdelen inclusief het dashboard verwijderd en deze hele set wordt overgebouwd naar de rode schoonheid. Verder heb ik een setje zwart leer op de kop getikt en ook een complete airco installatie. Iets wat ik al een tijd graag wilde realiseren.

Qua plaatwerk is deze CX nog snaarstrak; geen deukje of pitje te bekennen, wel redelijke kleurverschillen hier en daar, maar ja rood is en blijft een lastige kleur en poetsen helpt maar even.
De lak heeft hier en daar ook kleine beschadigingen in de blanke laklaag. Voordat er van alles aan gedaan gaat worden wil ik eerst op de brug de toestand van de dorpels nauwkeurig inspecteren en dan maar gelijk de hele carrosserie aan een zorgvuldige inspectie onderwerpen, zoals bijvoorbeeld de onderkant van de deuren.

Als dat allemaal OK is of eventueel na reparatie dan wordt de dame herspoten in dezelfde fraaie kleur. Weer een leuk project na de DS.

Gert.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3907

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 24 maart 2010 02:48 AM
  [ # 1 ]

mooi project.

jammer van oude leer (bewaren !!). tenzij er scheuren in zitten, is dit goed te herstellen/bij te werken !

suc6 !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 24 maart 2010 10:05 AM
  [ # 2 ]

Klinkt inderdaad als een leuke klus met een goede basis. Rouge Florentin met zwart leer, da’s wat mijn betreft inderdaad één van de mooiste CX-en.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

Mr DS
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397

- CX 25GTi Turbo 2
- AX Mega Tjaffer
Gepost: 24 maart 2010 10:21 AM
  [ # 3 ]

Het huidige interieur is zeker niet helemaal op. Ik wil het na demontage verkopen als compleet geheel das ook met dashboard en alles.

Van Citroën Traction Avant, via DS 23 pallas 23ie naar CX 2500 GTi Turbo2 en weer terug.

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 24 maart 2010 10:27 AM
  [ # 4 ]

Mmm, laatst kwam hier nog iemand voorbij die zo’n interieur zocht…. Er is trouwens inderdaad een hoop te herstellen zolang het leer soepel is en niet gescheurd.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 855

- BX 19 GTI
Gepost: 26 maart 2010 02:21 PM
  [ # 5 ]

Hmmm, lederen interieur??
Wellicht iets voor de Pallas…

Mijn Fotosessie’s