Totaal aantal Berichten: 448
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Bedankt voor de reacties! Leuk dat er meer mensen zijn die deze combinatie mooi vinden.
Ook bedankt voor de tip over de pookknop! Met de veer in de GTi knop doet ‘ie het perfect. Die ligt toch wel heel wat fijner in je hand dan die andere!
Vandaag ging het weer lekker met de BX. Ik heb de koplamp eruit gehaald met de motorkap dicht. Wat dat betreft is het toch wel fijn dat Citroën soms nogal grote naden tussen onderdelen heeft zitten:P
Toen de koplamp eruit was kon ik bij het kabeltje van de kapontgrendeling. Het lusje zat gelukkig nog vast, dus met één flinke ruk aan het kabeltje sprong de kap weer omhoog. Het lusje was niet strak genoeg vastgezet. Nu wel, dus die doet ‘t weer prima!
Vandaag de accu voor de zoveelste keer opgeladen om toch maar weer eens proberen te starten. Weer klonk het alsof hij aan wilde slaan maar net niet ver genoeg kwam. Na enig speurwerk zag ik een los stekkertje naast de bobine hangen.. De bobine hadden we er wegens ruimtegebrek even uitgehaald.. blijkbaar helemaal vergeten dat ene stekkertje weer terug te zetten
Gelukkig doet de BX het weer prima! Motortje loopt mooi rustig. Enige probleempje nu is dat het lampje van de choke constant blijft branden.. ook als de choke uit staat. De lampjes in het dashboard moeten ook eens vervangen worden. M’n snelheidsmeter is nu verlicht tot en met 100 km/h.. de rest blijft donker
Vandaag geslaagd voor m’n theorie examen, dus het gaat de goede kant op! Nog even en la Quinze is weer op de weg!
Nadat ze weer startte heb ik haar even naar buiten gereden.. en natuurlijk een paar foto’s gemaakt :
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 5482
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Goh, de laatste foto lijkt het net of ze uit een brochure komt van Citroën!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Nou nog even snel je praktijk halen en dan rijden met die bx, ze zal wel staan te springen om weer de weg op te gaan.
Ik denk dat je het zelf ook wel hebt gezien maar je moet wel het lampje van je kenteken verlichting ook nog even vervangen
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Dashverlichting had je eigenlijk moeten vervangen toen je de boel toch los had liggen, nu mag je wéér de boel lospeuteren Voor de rest: frááie foto’s! En als je straks je roze pasje hebt: nieuwe uitlaat eronder, nieuwe accu erin, motortje verder servicen en gáán!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 6157
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik zeg: het is een goed ding!
Kun je de choke wel helemaal indrukken?
Tot z’n eind zegmaar.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Niet helemaal indrukken is zelfs beter,2mm vrij van het dash.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Wat is de redenatie daarachter als ik vragen mag?
Voor de rest: kek wagentje man!
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Volgens mijn “visaprofeet” hoort dat namelijk zo, maar die komt dan ook uit de achterhoek net als Daan…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
PrutsyLJ schreef:Wat is de redenatie daarachter als ik vragen mag?
Dat je altijd nog een zetje na kunt geven, zodat je er zeker van mag zijn dat je choke dicht is. Mocht je de choke kabel te strak afstellen (dus knopje strak tegen het dash aan), dan heb je kans dat je choke iets open blijft staan.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- C1 Selection 5drs
Ah! er zijn nog oplettende kijkers zoals Robin
Het schoot me ook pas te binnen toen ik de foto geplaatst had.. ondertussen is het lampje vervangen;)
De choke kan wel helemaal ingedrukt worden, maar het lampje blijft maar branden.
Morgen weer even kijken.. grote kans dat ‘ie te strak is afgesteld.
Ik hoop ook dat het roze pasje snel binnen is! Mag ik eindelijk legaal de weg op:P
De BX is nog tot eind juni geschorst. Waarschijnlijk ga ik de schorsing verlengen voor nog een jaar.
3 maanden na het verlengen kan ik haar weer kosteloos uit de schorsing halen.. anders moet ik alsnog die 3 maanden aan belasting betalen. Ik zou het graag anders willen, maar ik heb eind juni nog niet het geld bij elkaar om haar door de APK te krijgen en de vaste lasten te betalen. Nouja.. het geld is er wel, maar dat wordt weer uitgegeven aan een erg leuke vakantie
Dus als alles volgens plan verloopt is de 15 RE na de zomer weer op de weg te vinden.
Low budget vakantie houden met de BX? (staat hier op het programma voor september… alhoewel hij zich wel beter mag beginnen gedragen voor hij mee op vakantie mag/kan ::) )
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- C1 Selection 5drs
Geen vakantie met de BX, deze keer met de 2CV .. Met de BX gaat het ook zeker wel een keer gebeuren
Aangezien de schuur toch behoorlijk vol ligt met het oude interieur, gaat het nu in de verkoop.
Eerst was ik van plan het te bewaren voor het geval ik de 15 RE ooit nog origineel wil maken.
Maar mocht dat het geval zijn ga ik liever op zoek naar een compleet goed bruin interieur.
Natuurlijk moet ik mn ouders ook een beetje tevreden houden.. anders wordt de BX nog uit de schuur verbannen
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/205258/
Totaal aantal Berichten: 678
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Zoo.. Na een tijdje niet meer in je topic gekeken te hebben even weer wat updates gelezen.
Vind het persoonlijk ERG zonde dat je het bruine interieur er uit gehaald hebt! Dat hoorde echt bij deze auto. Wat extra luxe is inderdaad leuk, maar misschien op een minder bijzondere uitvoering ?
Maar al met al is het wel netjes geworden en wat ziet ze er goed uit!
Succes verder met je rijlessen en dergelijke! Wordt wel is tijd dat er met deze dame gereden wordt, toch?
Gr.
Bas
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- C1 Selection 5drs
Nogmaals, Ik weet dat dit interieur bij deze auto hoort. Een bruin interieur hoort in een bruine auto, zo simpel is dat. Maar, ik wil ook graag een mooie auto en dat was het niet echt met dit interieur. Dat is vooral de reden waarom er nu een GTi interieur in zit. Als de perfecte bruine interieurs hier voor het oprapen lagen, had ik er weer zo één in gezet.
Het interieur is trouwens nog steeds, compleet en wel, te koop. Ik wil er graag vanaf, maar doe a.u.b. geen onzinbiedingen! Het is en blijft een bruin interieur en dat gaat niet voor een tientje weg.
Zo.. en nu is het weer eens tijd voor een update over de 15 RE.
Vanmorgen is de schorsing van de BX verlengt met nog een jaar.
Eind deze maand heb ik haar alweer een jaar, en dan zou de schorsing weer verlopen. De tijd gaat snel!
Al met al ben ik nog erg blij met haar en kan ik niet wachten tot ze de weg weer op mag.
Het interieur is nu in ieder geval weer compleet. Het enige wat er nog in moet is een radio. De oude had nogal veel vreemde stekkertjes en ik zou helaas niet meer weten hoe dat in elkaar zat
Om het interieur weer echt mooi te krijgen zou er ook nog iets aan het hemeltje gedaan moeten worden. Die is natuurlijk nog van het bruine interieur. In de tijd dat ze op een parkeerplaats in Nederland is achtergelaten, en daar een paar jaar heeft gestaan, is het hemeltje er ook niet mooier op geworden.
Integendeel, het is wat schimmelig geworden
Weet iemand hoe je een BX type 1 knipperlicht demonteerd? De mijne doet het aan de rechterkant niet meer en ik kom niet verder dan het oranje ‘dopje’ eraf te draaien. Het lampje wat erin zit is nog goed. Waarschijnlijk zal ‘ie voor een nieuwe APK gemaakt moeten worden.
Momenteel staat de schuur bij ons nogal vol en moet ze helaas verplicht buitenstaan. Jammer genoeg gaat het nu in de zon ook aardig hard met de blanke lak
Dat wordt vast geld gaan sparen om de complete voorkant eens aan te pakken. Beide spatborden zijn qua lak erg slecht. De motorkap ziet eruit alsof iemand ‘m met schuurpapier gewassen heeft. De blanke lak begint daar op verschillende punten los te laten. Eigenlijk zou er ook nog eens een bruine voorbumper op moeten. Nu is het grijs voor en bruin achter. Kan beter. Maarja, waar vind je een bruine voorbumper?
Pas is de BX nog voorzien van gele condoompjes voor de stadslichten. Echt geweldig dat die nu ook geel zijn!!
Het veersysteem werkt ook steeds beter! De BX komt iedere keer normaal omhoog en blijft dan op het goede punt hangen. Nu staat ze in ieder geval weer recht.
Helaas heeft ze soms nog wel eens wat kuren. ‘t Is en blijft natuurlijk een française
Pas hield ze voor de 2e keer haar klep dicht. De kapontgrendeling werkte niet meer. Zojuist de linker koplamp er weer uitgepeuterd. Grote naden tussen de onderdelen heeft ook zo zijn positieve kanten!
Het draadje is weer op zijn strakst aangedraaid. Hopen dat ‘ie nu wel normaal blijft zitten.
Helaas is de snelheidsmeter er pas ook mee opgehouden. Die kan dan meteen een keer met de lampjes vervangen worden. Het lampje van de koelvloeistof heeft ook nog wel eens de neiging om samen met het STOP lampje te gaan branden. Dat terwijl er genoeg vloeistof in zit en de stekkers met contactspray behandeld zijn.
2 weken geleden met het prachtige weer nog wat foto’s van de BX gemaakt. De eigenaar van het weiland tegenover ons huis had net het gras eraf gehaald en het hek open laten staan (A)
Dus daar ook even mooi gebruik van gemaakt.
Gelukkig doet die man verder niet veel met z’n weiland, dus was er ook nog even gelegenheid voor deze foto. ‘Het oude model en haar opvolgster’