Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Titel lijkt mij duidelijk. Mijn dame weigerde te starten na een bezoek aan de wasstraat. Ging na diep doorstarten wel goed. Motorruimte was idd een beetje nat. Sinds vanochtend stottert zij nu ook bij regenachtig weer. Motorvermogen houd volledig in. Kabels? Bobine?
Heeft trouwens de Xantia geen afdekscherm voor de motor onderin? Indien ja, dan ontbreekt er dus bij mij 1
Groeten,
Fred
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Klinkt als oude bougiekabels. Is een 8v zeker?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Yep..
Bougiekabels stuk?
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Verdroogd of zoiets, een nieuw setje kost 5 tientjes bij de Brezan en zitten er in no-time op.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
De benzine uitvoeringen hebben geen isolatieplaat onder de motor, alleen de diesels.
Die plaat is voornamelijk om het geluid te dempen en de warmte vast te houden.
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
OK thanks. Ga dit weekend even checken.
Se concentrer sur l’essentiel
Ik had bij mijne dat aan de achterkant van de bobine een scheurtje zat… hierdoor lekte hij ook bij vochtig weer…. dus als de bougiekabels niet blijken te helpen, zou ik daar even naar kijken.
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 18-05-2009
- ZX reflex 1.4i
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
denk ook even aan je verdelerkap! als daar vocht in komt en op je contactpunten neer slaat start ie ook slecht
x Citroen ZX1.4i reflex ‘94
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’97
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’96
x Citroen Berlingo 1.9D ‘98
x Citroen Jumpy 1.9D L1H1 ‘01
Citroen C-Crosser 2.2HDI ‘09
Citroen jumpy 2.0HDI L2H1 ‘13
Het zou op zijn minst fijn zijn als we de kreten die we hier plaatsen kunnen onderbouwen.
Een Xantia heeft géén contactpunten en al helemaal geen rotor
Benzine motoren in de Xantia hebben geen verdelerkap, is allemaal verdelerloze ontsteking (DIS-Bobine
Haai, ZX…. koffie?
Sorry, je was me voor
We denken parallel
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 18-05-2009
- ZX reflex 1.4i
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
- Xantia 2.0 C.T. Turbo Activa
ohja.. sorry
ik zat te veel over m’n zx te denken
x Citroen ZX1.4i reflex ‘94
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’97
x Citroen Xantia 2.0I C.T. Turbo Activa’96
x Citroen Berlingo 1.9D ‘98
x Citroen Jumpy 1.9D L1H1 ‘01
Citroen C-Crosser 2.2HDI ‘09
Citroen jumpy 2.0HDI L2H1 ‘13