hehe, Ik verwacht ook wel dat ze rijden .
Ik wil er natuurlijk eentje waar alles net vervangen is zodat ik dat zelf niet hoef te doen en er ook niet onverwacht tegenaan loop.
Ik wil het liefst ook geen al te kale BX, hoewel daar natuurlijk minder aan kapot kan gaan wil ik wel wat comfort overhouden.
(Electrische ramen, Stuurbekrachtiging,( Airco,) Centrale-Deurvergrendeling)
Ik weet nu wel dat ik bijvoorbeeld niet naar de 14 eerste serie zonder (letter)toevoeging hoef te kijken. Verder was ik niet van plan een geimporteerde auto te kopen dus zal ik die 11 niet tegen komen. Daarnaast, zoals je zei dat de 14E ook erg kaal is, valt die dan ook al af.
Eigenlijk zou ik de modellen naast elkaar willen vergelijken, vooral op interieur en buitenkant. Klopt het ook dat er twee verschillende neuzen zijn? De één wat meer vierkanter afgewerkt dan de ander (die dan natuurlijk wat ronder oogt)?
Gti lijkt me wel leuk, maar nogmaals, ik zou eigenlijk de uiterlijken moeten bekijken, Ik weet niet of ik ergens een serie afbeeldingen hiervan kan vinden of dat ik beter naar een garage kan gaan die deze heeft staan?
Daarover gesproken, weet iemand een garage in de buurt van Breda om de BX in het echt te kunnen bekijken en daar even om advies te kunnen vragen?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Qua exterieur zit er verschil in het type dat tot zo’n ‘87 is geproduceerd, en de BX’en van daarna.
Eerste type, herkenbaar aan andere bumpers en kleine oranje knipperlichten. Dit type heeft nog het karakteristieke dashboard.
Latere types, deze hebben andere bumpers en een meer standaard dashboard. Zie:
Het eerste sportieve model was de BX 1.9 GT, (een type 1), en later de bekende BX SPORT van Flodder (ook type 1). Dit model had een dikke bodykit . Toen werd het nieuwe model (type2) bekend en werd de sport opgevolgd door de GTI (van carburateur naar injectie). Deze gti was een 8klepper, en later is daar nog de snelle 16 klepper bijgekomen, die ook weer wat extra aankleding kreeg. De standaard gti kreeg alleen een spoiler en bumperlip.
Bedankt voor de informatieve reactie.
Het wordt alleen maar leuker en intressanter nu ik de verschillen kan ontdekken.
Is de snelheidsmeter en andere meters niet erg onhandig en klein in de bx’en gemaakt voor ‘87?
Hangt het ook per uitvoering af of de bumpers zijn meegespoten?
Ik heb pakweg 10 jaar in mijn 19 TZI gereden.
Het ding is comfortabel, als je dat belangrijk vindt: je rijdt menig patsertje er hopeloos uit, je hebt een kleine vrachtauto als je de achterbank neer klapt, alles is elektrisch (in had een eveneens elektrisch Webasto dakraam) en met een beetje geluk krijg je nog een afstandsbediening bij die nog functioneert.
Ze kosten allemaal niet veel. Neem de tijd om iets te zoeken dat nog de moeite waard is om (enigszins) in te investeren.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
PieterM schreef:Bedankt voor de informatieve reactie.
Het wordt alleen maar leuker en intressanter nu ik de verschillen kan ontdekken.Is de snelheidsmeter en andere meters niet erg onhandig en klein in de bx’en gemaakt voor ‘87?
Hangt het ook per uitvoering af of de bumpers zijn meegespoten?
Die snelheidsmeter is gaaf hoor! Maar de Bx GT (1985/1986) heeft gewone meters:
Meegespoten bumpers hebben luxere modellen (TZI) met breede stootstrips. Of GTI.
Maar bumpers zijn natuurlijk makkelijk te vervangen.
Het belangrijkste is dat je een BX uitzoekt die bij je past. Of die je naar je eigen hand kan maken, of mee kan groeien. Mijn uber kale bx 1400 is met me meegegroeit. Dat is nu een stoere Sport. Maar dat vergt wel veel inspanningen.
Persoonlijk ben ik erg gecharmeerd van TZI modellen. Vooral de 19 TZI vind ik een erg fijne Bx.
Maar de stap naar een GTI is dan erg klein. Een Bx chic blijft ook een leuk model.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 26-11-2009
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 90
Waar plaatst de TGE zich trouwens in het rijtje? Want die heb ik hier nog niet vermeld gezien.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
1400 TGE (iets luxe 1400)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 26-11-2009
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 90
McDean schreef:1400 TGE (iets luxe 1400)
Zie je erg weinig trouwens, niet?
De onze is inmiddels ook weer verdwenen naar een nieuwe eigenaar.
Ik ben niet iemand die van alles aan de BX kan vanwege de beperkte ruimte, een bumpertje vervangen zal er dus niet snel inzitten bij mij tenzij ik dit laat doen. Dit is voor andere aanpassing dus hetzelfde geval, ik wil het liefst indien mogelijk waar ik alleen mechanisch een klein beetje in hoef te investeren. Klein beetje is natuurlijk relatief.
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Koop dan geen BX van 300 euro… En ook niet per-se met lage kilometerstand. Koop er een met aantoonbaar goed en regelmatig onderhoud. Dat zal wat meer kosten, maar vergroot het plezier met sprongen!
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 26-11-2009
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 90
Onze TGE is van eigenaar veranderd voor €400. Dat was een prachtbak met zogoed als niets aan. Dus het kàn wel, maar dan misschien zoeken bij een liefhebber?
Dat was ook wel mijn idee gezien mijn oorspronkelijke budget van 3K, misschien is er tegen die tijd iemand van het forum hier in de buurt die mee zou willen. Ken wel een autokenner maar die is minder thuis in citroen.
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Met jouw budget zou ik hier eens naar gaan kijken: http://link.marktplaats.nl/332276261
Is wel een automaat…
En ik wil best met je mee. Ik heb in totaal 8 BX-en gehad, waaronder twee automaten. En een absolute miskoop. Ik weet dus waar ik naar kijken moet
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik sleutel bij m’n ouders thuis aan m’n Xantia (en daarvoor ook aan m’n BX) in hun garagebox zo groot dat je er net omheen kan lopen en waar je met moeite maar aan 1 kant uit de auto kunt stappen. Desondanks al uitlaten eronder weggehad, aandrijfassen vervangen, olie en KVS ververst, interieurwissels gedaan, bumpers gedemonteerd, noem maar op. Goed gereedschap is veel belangrijker dan een loods waar je alle ruimte van de wereld hebt.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
En alles kan natuurlijk ook gewoon buiten als het enigszins droog is .