Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Dinsdag ben ik begonnen met de inbouw van elektrische ramen vóór. En dat gaat dus een leuke klus worden, want de bedrading is er dus op geen enkele manier op voorbereid, zo bleek ook toen ik de vloerbedekking voorin had verwijderd:
Leegte…
Rechts netjes een stekker met voornamelijk bedrading richting achterkant van de auto…
...en links geen stekker en geen bedrading voor enige vorm van interieur-extra’s.
Waar normaal de speakerbedrading via de linkerstekker gaat, samen met andere interieurzaken, gaat dit bij mij via de rechterstekker en dan voor de achterbank langs naar de linkervoordeur. Ook geen aansluitingen op en rond de zekereringenkast en relaisplaat, dus de kabelboom die er nu ingaat ga ik nu combineren met de huidige.
Ik heb de juiste plekken voor de voedingskabels in de zekeringenstekkers al gevonden, morgen ga ik de voedingskabels pasklaar maken zodat ze in de stekkers kunnen. Relais plaatsen, massa plaatsen, raammotor/mechaniek eraan hangen en dan eens zien of het werkt… En mocht dat zo zijn, dan nog weer ‘even’ alles weer opbouwen
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Het is weer een aardige bouwput Jochem !!
Heb je al gekeken of het hefmechanisme en aandrijving zo in de deuren past? Volgens mij moet je daar het e.e.a. aanpassen namelijk, maar ik kan me vergissen.
maar i.d.d. een aardig klusje.
Succes ermee!!!!!
Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken.
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Voor hoever ik weet zijn de mechanieken qua pasvorm 1 op 1 uitwisselbaar, maar mijn Xant inmiddels kennende zal daar vast wel weer een addertje onder het gras zitten… En qua interieur is in de tijd dat ik deze Xantia nou heb de vloerbedekking rond de achterbank zo ongeveer het enige wat nog nooit uit de auto is geweest zo onderhand
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Succes met de klus Jochem!!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Je leert je wagen wel goed kennen zo!
Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken.
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Nou, ik denk dat ik straks het interieur van de Xantia van onder tot boven ken, heb zowat elk schroefje nu wel losgehad zo ongeveer Máárrrrr…
Op…
...en neer!
Jawel, het werkt! Aan beide kanten en met alledrie de knoppen, waarvan ook de verlichting werkt. En alles netjes over de zekeringen waar de fabrikant het voor heeft bedacht! De bekabeling hangt al in de linkerdeur, morgen en maandag dat afwerken en dan de rechterdeur doen. De mechanieken volgen later, zodra de bekabeling klaar is gaat eerst het interieur er weer in.
Ziet er weer goed uit, Jochem . Wat is het volgende project? Airco inbouwen?
Succes verder.
groeten uit de Wormer
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Dankje! Enne… airco inbouwen, nee, als dit klaar is dan ben ik wel weer eventjes uitgebeund, tijd om weer te gaan rijden! Sowieso eerst dit maar eens afmaken. Speaking of which:
Zo zag het er vanmiddag uit in m’n Xantia toen ik weer verder ging.
In de bestuurdersdeur zit nu alle bedrading netjes op z’n plaats.
En ook het deurpaneel zit er weer in. De nieuwe deurpanelen die bij m’n interieur horen komen er pas in als de elektrische mechanieken er in zitten.
Kabelbende bij de pedalen…
Wat er, met behulp van wat tiewraps en na montage van de diverse panelen, weer netjes uitziet.
De vloerbedekking ligt nog te drogen, er zat nog vocht in. Maandag weer verder, dan is de bijrijderskant aan de beurt om van bedrading te worden voorzien. Dit weekend even naar vriendinlief, even geen gebeun
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gisteren heb ik de passagiersdeur bedraad en de auto weer voorzien van zijn interieur.
Aangezien deze klus veel sneller verloopt dan ik verwachtte heb ik wat tijd ‘over’. Dus vandaag heb ik beide handbediende raammechanieken vervangen door elektrische. De mechanieken zijn 1 op 1 uitwisselbaar, ondanks dat de bevestiging van de slinger/motor van de handmatige gespiegeld is van de elektrische. Maar de gaten daarvoor zitten al af-fabriek in de deur. Zoek de verschillen:
En aangezien het nog niet donker werd heb ik het ‘nieuwe’ type 2 deurpaneel aan bestuurderszijde gelijk ook maar gemonteerd. Daarvoor dus wel 2 gaten in de deur mogen boren, maar dat was mij vooraf bekend gelukkig.
Morgen het andere deurpaneel en dan zit deze klus erop! Volgende project(je) zit inmiddels alweer in de pijplijn, maar daarover binnenkort meer
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Super!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 448
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Ziet er goed uit!
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Netjes Jochem. Mooi gedaan. Volgend project???? Ombouwen naar Activa????? Trouwens mooie 911 op de achtergrond. Ziet er uit als een van de eerste serie’s.
Groetjes uit de Wormer
Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
lijkt mij eerder een 912… ik kan het natuurlijk mis hebben!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Het is inderdaad een 912, geïmporteerd uit de VS, nu eigendom van de overbuurman van m’n ouders. En voor wie het weten wil: de 912 was een soort budgetversie van de 911 in de jaren ‘60. Zie ook Wikipedia.
Alle gekheid op een stokje: de klus zit erop! Beide elektrische ramen zitten erin en werken naar behoren (inclusief de verlichting van de schakelaars). Ook beide type 2 deurpanelen zitten er nu in, dus het ‘nieuwe’ interieur is nu eindelijk compleet. Nu ben ik moe maar zéér trots en voldaan! Ik heb maar amper kennis en ervaring in elektriek in het algemeen, en toch dit voor elkaar gekregen!
Beetje brakke foto door de schemering, binnenkort maar eens bij goed licht een serietje nieuwe foto’s van m’n rode barreltje maken. En als dank voor het liefzijn heb ik den voiture voor het eerst dit jaar weer eens lekker met de hand gewassen. Ze blinkt er weer over!
25trd schreef:lijkt mij eerder een 912… ik kan het natuurlijk mis hebben!
Correct en tevens juist. Bij nadere bestudering van het plaatjes lijkt mij dit i.d.d. een US 912. Maar niettemin een heel net wagentje.
Groeten uit de Wormer