Temperatuurproblemen Xantia..
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 16 april 2010 08:22 PM

De vents slaan weer eens op hol en vermoedelijk heeft het met een relais te maken. In viltstift staat 1338A2 op het onderdeel, bedrukt met G.Cartier 12V gevolgd door de nummers 60 299 007 en 96 336 101 80. Ik kan echter niets vinden op het net. Het enig wat ik kan vinden is ‘Temperaturgehäuse’. Een onderdeel van peugeot.

Ik wil graag weten wat het is en waar ik het op internet kan bestellen.

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 16 april 2010 08:48 PM
  [ # 1 ]

Wat voor kleur heeft het relais en waar zit het precies?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 16 april 2010 09:15 PM
  [ # 2 ]

Het relais is zwart. Ongeveer 4x8cm en het is gemonteerd vlakbij de accu.

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 13 mei 2010 09:48 AM
  [ # 3 ]

Goedemorgen allemaal,

Mijn Xantia heeft een klein probleem. Het probleem zit in het STOP lampje in combinatie met het ‘loeien’ van de ventilatoren op hoge snelheid. Dit doet zich enkel voor als ik ga rijden. Nabij de 80 graden, raakt het systeem nogal uit haar ritme: met kleine tussenpozen slaan de ventilatoren op hol en brand het rode STOP lampje. Stationair loopt de temperatuur op naar de 90. Daarna slaat de ventilator aan (lage snelheid) en er brand geen STOP lampje. De radiator voelt zowel bij het rijden als stationair beneden koud aan en de slangen zijn behoorlijk warm. De leidingen zijn reeds meerdere malen ontlucht.

Wat is er ondertussen gedaan?
-Thermostaat vervangen.
-KVS vervangen en leidingen gereinigd met flush en doorgespoeld.
-Relais, temperatuurregelaar (zwart doosje) vervangen
-Relais (paars) aansturing ventilatoren (het zijn er in totaal drie: 2 groene en 1 paarse).
-Waterpomp, deze is in juli 2009 vervangen. (het STOP lampje heeft voor de vervanging van de waterpomp ook kuren gehad). Ik mag toch hopen dat wat op de factuur staat als vervangen, ook vervangen is.

Ik snap het niet meer. Alvorens extra werk te plannen en nog meer geld uit te geven naar lapmiddelen, is dit topic best wel een noodkreet.

Weet iemand wat er aan de hand is? En op welke van de drie plekken moet het paars relais precies zitten? (van voor gezien linksboben, beneden of rechtsboven?


Groeten,

Fred

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 15 mei 2010 09:37 AM
  [ # 4 ]

Geen reacties??

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook