14 van de 17
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Gooi’s oude 19 TRS Automaat
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 18 april 2010 02:09 PM
  [ # 196 ]

Dat verbruik ligt helaas wel in lijn met mijn ervaringen. Allebei mijn TRSsen waren zuipschuiten en in de korte tijd dat ik ze heb gereden heb ik er geen specialist er naar laten kijken.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Gooi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007

- Xantia 2.0 HDI break 90+
Gepost: 22 april 2010 06:28 PM
  [ # 197 ]

Vanmiddag de Wegenwacht eens moeten bellen. (Ja ik ben al jaren lid en dit was de eerste keer dat ik hen echt nodig had.) Ik reed net weg uit Eindhoven, over de nieuwe aansluiting van de A50 bij de Ikea. Een tikkie overenthousiast trapte ik bij invoegen het gaspedaal in, om nog voor een vrachtwagen in te kunnen voegen. Dit resulteerde in gesputter en geplof. Op de vluchtstrook sloeg de motor af. Daarna startte deze wel maar met niet al te fraai stationnair toerental. Als ik dan een tikkie gas gaf, hield de motor meteen op met draaien.

Omdat ik na mijn eerdere ervaring met de carburateur hooguit naar het ding durf te wijzen, belde ik de ANWB om mij weer op gang te helpen. Na een klein kwartiertje was er al een vriendelijke wegenwachter. Deze begon meteen met zichtbaar plezier om weer eens met echte techniek bezig te zijn, aan de carburateur te sleutelen. Schroefje los hier, nippeltje eruit daar, pinnetje zus losgedraaid, filtertje zo doorgeblazen. Na een half uurtje vaktermen en verschillende starts en stops, zei hij: “nou loopt ie weer goed”. Dat was ook zo.

Ondertussen was er, behalve de vaktermen, ook allerlei algemene autopraat over het blok gevlogen. Onder andere dat betreffende wegenwachter vroeger zelf een BX gehad had en dat “die dingen rijen as unne grôote: pittig, snel en comfortabel”. Toen ik vervolgens mijn gevarendriehoek op ging halen, stapte de wegenwachter in mijn BX, naar mijn idee om even de sfeer van vroeger op te snuiven. Met een brede grijns stapte hij daarna weer uit: “Ziet er nog goed uit hoor!”

Kijk… dan is het ineens niet meer erg om met een BX stil te vallen… Als zelfs een wegenwachter de deuken niet ziet, de rommelende uitlaat niet hoort en het falen meteen vergeet als ie erin gaat zitten…

Ohja… wat was er nou aan de hand eigenlijk waardoor de motor uitviel? Een beetje vuiligheid in de brandstofleiding dat losraakte door het gasgeven en de vlotternaald blokkeerde. Of zoiets…

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 22 april 2010 06:30 PM
  [ # 198 ]

Nog steeds wat vuil in de carburateur dus Wink Soms heb je meer aan de anwb dan aan de garage Very Happy

Profiel  
 
Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 22 april 2010 11:52 PM
  [ # 199 ]

Is. Vraag ik me ook af of je wel een filter tussen pomp en carb hebt zitten.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  
 
Gooi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007

- Xantia 2.0 HDI break 90+
Gepost: 23 april 2010 06:10 PM
  [ # 200 ]
Alcyone schreef:

Is. Vraag ik me ook af of je wel een filter tussen pomp en carb hebt zitten.

Dat zit er wel, als je tenminste het benzinefilter bedoeld. Dat ziet helemaal zwart aan de binnenkant, dus dat zal ik morgen eens rap vervangen. Nu snap ik ook waarom Beerpeet (was het geloof ik) op de meeting zei dat ik die slangetjes met textiel er omheen eens zou moeten vervangen. Die zullen langzaam wel aan het rotten zijn van binnen, wat dan weer allemaal in de carb terecht komt. Denk ik think

Profiel  
 
Gooi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007

- Xantia 2.0 HDI break 90+
Gepost: 23 april 2010 06:25 PM
  [ # 201 ]

Trouwens, hoe doet zo’n uitdeukelateur dat eigenlijk, deuken uit een deur uitdeuken? Ik heb zelf eens geprobeerd de deuk in mijn portier van binnenuit een beetje recht te duwen, maar dat leverde niet veel op. Er is ook wat spuitwerk aan. Nou kan mijn dochter prima spuitwerk leveren, maar dan moet wel eerst die deuk er uit. Misschien toch een strakke deur opduikelen ergens? (ik weet nog een donkerblauwe BX op een sloop in de buurt…  idiot )

Je ziet dat ik inmiddels aan de cosmetische zaken zit te denken… Bijvoorbeeld de strips in de bumper. Die hangen er aan flarden bij. Zijn die dingen nog ergens te krijgen, of heeft iemand een goed idee ter alternatief? Ik zit te denken aan plaktape of spuitwerk. Heeft iemand een idee of bumpers makkelijk over te spuiten zijn? Er zit achter namelijk een witte op en voor een grijze. Zijn bumpers te demonteren zonder ze kapot te maken?

Ik ben ook op het forum aan het zoeken geweest naar zinnige praat over banden voor ‘ne Bix. Ik zoek comfort, grip en lage rolweerstand. En de juiste maat uiteraard. En het hoeft geen hoofdprijs te kosten. Tips? Er zit hier in Tilburg een tweedehands bandenhandel, is dat slim?

Verder weet ik nog een setje lekkere velgen te staan onder een slooppeugeot. Wat is een redelijke prijs voor een set slooplopers?

Jaja, ik weet het… eerst de techniek, dan de cosmetiek…. Binnenkort toch eens met Alcyone een priolijstje samenstellen Wink

Profiel  
 
Gooi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007

- Xantia 2.0 HDI break 90+
Gepost: 28 april 2010 05:17 PM
  [ # 202 ]

Hmmm… ik ben de draad van mijn eigen draadje hier ondertussen wel een beetje kwijt. Over een week of zes wordt ik officiëel ‘van middelbare leeftijd’ dus ik onthou niet meer zo soepeltjes alles wat er op dit forum gezegd is. Teruglezen is dan de methode (daar hebben ze het schrift voor uitgevonden zelfs!) en dat is wat ik net een beetje heb zitten doen.

Teruglezend ga ik ook meteen zitten terugdenken aan hoe de BX reedt toen ik hem proefreed, hoe ie reed toen er nog niets aan gedaan was, en hoe dat ie nu rijdt. Wat een verschil. In plaats van zwarte rook en roet, komt er nu alleen nog maar herrie uit de uitlaat. In plaats van over de weg zwabberen rijdt ie nu wel redelijk strak, met verse LHM en frisse lucht in de banden. (LHM is hydraulish systeem, niet in de banden…) Voor ik hier weer een to-do-lijstje ga zitten tiepen - wat ik ongetwijfeld al lang een keer gedaan heb - moet ik zeggen dat het net is alsof de BX langzaam zichzelf terug aan het vinden is. Dat ie jaren stilgestaan heeft en nu, na wat oefening, er weer een beetje zin in aan het krijgen is.

Ik ben ondertussen aan mijn tweede volle tank bezig. Dagtellerstand 220 kilometer, wijzertje op 3/4 vol. De vorige tank was bij 250 kilometer 3/4 leeg! Dat beetje lucht in de banden, zou dat echt zo’n verschil maken?

Wonderbaarlijk ook hoe de herrie uit de uitlaat tijdens het ritje vanochtend, mij er ineens aan herinnerde dat McDean ergens in deze draad zei dat ie wel een tussendemper had liggen. En dat ik nog uit moet zoeken wat voor uitlaat er nou eigenlijk onder ligt. Iets met flens of schuif. Hoe kan ik dat zien; wat voor uitlaat het is? Waar moet ik kijken? Wat ik nu zie is een tussendemper die op een lasnaad gescheurd is en die slordig met een soort pasta is gerepareerd.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 28 april 2010 05:26 PM
  [ # 203 ]

Het verschil in uitlaat is simpel te zien aan de klemmen waarmee de dempers aan elkaar vast zitten;

Schuif:


Flens:

Aangezien jij een TRS hebt, vermoed ik een schuifsysteem.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Gooi
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 11-08-2007

- Xantia 2.0 HDI break 90+
Gepost: 28 april 2010 08:40 PM
  [ # 204 ]
GoofBlikscha schreef:

Het verschil in uitlaat is simpel te zien aan de klemmen waarmee de dempers aan elkaar vast zitten;

Schuif:


Flens:

Aangezien jij een TRS hebt, vermoed ik een schuifsysteem.

Zou er wel eens iets normaal zijn aan mijn TRS?
Dit is de tussendemper met, jawel, een flens zo te zien…

En dit is het gat dat er in zit:

Het zwarte spul is roet, dat door het gat naar buiten is gekomen. Het witte spul is een eerdere reparatie. Het bruine spul is roest…

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 28 april 2010 09:23 PM
  [ # 205 ]

Dan heb je misschien geluk, want flens is veel makkelijker te vervangen dan schuif. Wel nieuwe klemmen gebruiken, zo te zien Wink

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 28 april 2010 11:03 PM
  [ # 206 ]

Zit de voor-/katpijp niet geschoven op het middenstuk en het middenstuk met een flens tegen de achterdemper?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 29 april 2010 12:23 AM
  [ # 207 ]

De katalysator zit geschoven op de voorpijp naar mijn weten (ik heb ‘m er af getrokken in ieder geval Smile), en de dempers zitten bij mij allemaal met flensen.

Btw, Gooi, ik heb ook nog zo’n demper liggen eventueel, mag weg voor een prikkie.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 29 april 2010 05:24 PM
  [ # 208 ]

Voor zover mij bekend heeft 14 en atmosferische diesel schuif, en de rest flens.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3837
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 29 april 2010 06:33 PM
  [ # 209 ]

En een digit en een 16 (T)RS en een GT en een 19TRS (iig tot 86), enz.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 29 april 2010 11:48 PM
  [ # 210 ]

Die hebben flenzen toch?

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
14 van de 17
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook