Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Zo niet dan neem ik ze beiden graag van je over!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Volgens mij heb ik zojuist iets heel erg kapot gemaakt.
Ik had van alles overgezet vandaag: ecu, gasklephuis, bobine ed, maar hij liep er niet soepel op. Goed, dan de oude meuk er maar weer op. En nou doet hij het niet meer op lpg….
Enorm stotteren (klinkt als 3 cilinders), niet in toeren te krijgen en steeds afslaan. Ook stinkt hij verschikkelijk naar onverbrande LPG.
Ik heb alles weer losgeschroefd, en ben wat combinaties van onderdelen gaan proberen, maar hij blijft exact het zelfde doen. Hij rijdt nou dus niet meer op LPG…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Volgens mij is de DGI injector kapot. Hij loopt echt kut op lpg, en als je een tik op de injector geeft loopt hij ineens heel anders. (schiet omhoog in toeren, en het stotteren is weg) als je er een beetje mee rammelt loopt hij afwisselend slecht/beter/hoog stationair…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die kun je maken! gebruik de zoekfunctie maar even
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Je bedoelt een nieuw rubbertje? Ik dacht dat hij dan andere problemen gaf…
Deze injector is nog vrij nieuw geloof ik, fijn dat dat spul zo snel kapot gaat.
Ik ga hem zo maar eens uit elkaar halen.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
T(h)ijs schreef:Ja dat membraan gaat kapot en dan gaat ie lekken en klote lopen:
Met fietsband zou je em weer aan de gang moeten kunnen krijgen maar dat is mij nooit gelukt. Uiteindelijk die Xantia maar in de kliko gemikt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Even openschroeven, alles markeren en dan kijken of het membraan kapot is. Dat is wat meestal stuk gaat in die dingen:
Met fietsband moet het weer op te lossen zijn maar dat is mij nooit gelukt (hoop andere mensen wel maar dat zegt meer over mij gok ik). Ook heb ik de rubbers vervangen door Viton O-ringen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ah super. Ik heb alles uit elkaar liggen, hij is ontzettend smerig van binnen.
Ik zie nergens iets wat lijkt op een ‘membraan’, als het is wat ik denk dat het is (die platte rubber ring) is daar niets mis mee. Ziet er keurg uit…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Die ring zit in de plunjer zeg maar. Als je de plunjer indrukt dan zie je dat membraan beter, even kijken of het niet gescheurd is rond de plunjer.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Oh, wat had ik moeten markeren??
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Hoe die plunjer in de cylinder zat Haha je kan het waarschijnlijk nog wel zien. In de plunjer zitten onderin gaatjes, en die gaatjes zul je in de cylinder wel enigzins uitgesleten zien.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Huh? die gaatjes hebben toch geen functie? dat bruine gedeelte is toch gewoon een spoel?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Die gaatjes hebben geen functie maar hij zit er wel op dezelfde manier in en je ziet ook dat de gaatjes op die plek uitgesleten zijn. Wellicht dat het niet boeit hoor, gewoon proberen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Hmm het probleem leek helemaal over, maar hij loopt weer net zo. En nog steeds, als je een klap op de injector geeft loopt hij soms beter…
Zo nieuw is de injector trouwens niet, er staat een datum stempel in uit 2000…
Ik kan me niet voorstellen dat het aan het membraan ligt. Daar is echt helemaal niets aan te zien. Het spoel huis en plunjer hebben wel zichtbare slijtage trouwens.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
De hele dag bedrijven langs geweest,niemand heeft er nog een liggen. Ik ben er zo zat van, heb de xant bij de garage gedumpt, en ik rijd nou in een BX Chic. En dat rijdt nog eens veel lekkerder ook
Apk gaat hem nou ook niet meer worden, CO klopt niets meer van nou, hij blaast veel te veel onverbrande LPG uit.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993