Brandplekken in de koffer
C4 Berline
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 05 mei 2010 06:29 PM

Ik heb de wagen binnen gedaan om de roest op de motorkap te laten herstellen en om de brandplekken die ik in de koffer heb na te kijken.

Voor het roestplekje was er geen probleem dat is garantie, maar de brandplekken niet.

Blijkbaar is de kofferbodem uit redelijk dun plaatstaal? gemaakt en is de kofferplaat (volgens citroen belux 1.5 cm en volgens mij 0.5cm) ingedeukt waardoor de uitlaat dichter tegen de kofferbodem komt.
En daardoor zouden er dus brandplekken zijn boven de uitlaat in de koffer.

Als ik alles op voorhand had geweten had ik toch eens beter na gedacht voor ik hem kocht.

-Radio vervangen (speelde geen cd’s meer)
-Raam vervangen (dubbele beelden)
-Veel te harde /stugge veering (gekend probleem, andere rubbers steken heeft geen zin volgens de garage.
-Deuken in de balk onderaan de wagen door verkeerde uitleg & afbeelding in de handleiding (geen garantie)
-Bestuurdersraam gaat soms omlaag i.p.v. omhoog en kan dan niet meer omhoog.
-Cruise controle is al eens uitgevallen en niet meer aan de praat te krijgen.
-Luchtklep om de Euro4 norm te halen blijft soms hangen en vertrek net als een Rookie Driver.
-Chroom? op de handremknop laat los. (geen ringen aan de vinger en de eelt valt goed mee dus geen oorzaak.)

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 06 mei 2010 01:26 AM
  [ # 1 ]

Jammer dat je zo veel problemen met je auto hebt (gehad). Naast de roest op de motokap, zijn er nog andere reparaties onder garantie uitgevoerd? Trouwens, ik begrijp het niet helemaal met die brandplekken… Op welke plek is dat? Onder reservewiel of op de bekleding in de kofferbak?

Overingens, ik heb nog een paar opmeringen die ik graag wil delen. Vat het niet persoonlijk op, het is geen aanval op jou. Het zijn werkelijk gewoon opmeringen.
- “Veel te harde/stugge veering” is geen probleem maar een eigenschap van C4. Ik geeft toe dat dit afwijkend is van wat men verwacht bij “Frans-zacht” maar het is verre van Duits-hard. Hoewel ik de laatste tijd niet echt meer heb mogen ervaren hoe de nieuw Duitse modellen rijden; dus “oner voorbehoud”
- “Deuken in de balk” lijkt me eerder onkunde van de vorige eigenaar of slecht werk bij de garage. Ik wissel zelf 2x per jaar banden (zomer/winter) en heb nog nooit hier probleem in gezien.
- Voor zo ver ik het kan beoordelen, is het geen echte chroom op de handremknop. Het is eerder een laagje verf met chroom-look. (Chroom is een metaal en moet dus koud aanvoelen bij het aanraken. Dit komt door de goede warmte geleidende eigeschappen van metalen. Deze warmt geleiding ervaren mensen als “voelt koud aan”.) Er zijn vele redenen te bedenken voor het loslaten van de verflaag. Het stoten is er één van en hoeft niet alleen door de eigenaar te zijn geweest. Andere megelijkheden zijn bv: verhoogde zuurgraad van de huid op de handen, ongelukkige zonnestralen inval, plotselingen temperatuur verandering en nog vele andere.

Profiel  
 
C4 Berline
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 06 mei 2010 09:41 PM
  [ # 2 ]
ice96 schreef:

Jammer dat je zo veel problemen met je auto hebt (gehad). Naast de roest op de motokap, zijn er nog andere reparaties onder garantie uitgevoerd? Trouwens, ik begrijp het niet helemaal met die brandplekken… Op welke plek is dat? Onder reservewiel of op de bekleding in de kofferbak?

Links naast het reservewiel boven de uitlaat.

ice96 schreef:

Overingens, ik heb nog een paar opmeringen die ik graag wil delen. Vat het niet persoonlijk op, het is geen aanval op jou. Het zijn werkelijk gewoon opmeringen.
- “Veel te harde/stugge veering” is geen probleem maar een eigenschap van C4. Ik geeft toe dat dit afwijkend is van wat men verwacht bij “Frans-zacht” maar het is verre van Duits-hard. Hoewel ik de laatste tijd niet echt meer heb mogen ervaren hoe de nieuw Duitse modellen rijden; dus “oner voorbehoud”

Er is een verschil tussen stug en bonken te horen als je traag een verkeersdrempel afrijd.

ice96 schreef:

- “Deuken in de balk” lijkt me eerder onkunde van de vorige eigenaar of slecht werk bij de garage. Ik wissel zelf 2x per jaar banden (zomer/winter) en heb nog nooit hier probleem in gezien.

Nope foutieve plaats afgebeeld en beschreven in de handleiding. (plaats de krik IN DE HOLTE VAN DE LANGSDRAGER!!)

ice96 schreef:

- Voor zo ver ik het kan beoordelen, is het geen echte chroom op de handremknop. Het is eerder een laagje verf met chroom-look. (Chroom is een metaal en moet dus koud aanvoelen bij het aanraken. Dit komt door de goede warmte geleidende eigeschappen van metalen. Deze warmt geleiding ervaren mensen als “voelt koud aan”.) Er zijn vele redenen te bedenken voor het loslaten van de verflaag. Het stoten is er één van en hoeft niet alleen door de eigenaar te zijn geweest. Andere megelijkheden zijn bv: verhoogde zuurgraad van de huid op de handen, ongelukkige zonnestralen inval, plotselingen temperatuur verandering en nog vele andere.

Het is wel degelijk chroom dat via elektrolyse op het plastic wordt overgezet.

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 07 mei 2010 10:18 AM
  [ # 3 ]
C4 Berline schreef:

Er is een verschil tussen stug en bonken te horen als je traag een verkeersdrempel afrijd.

Dat bonken kan een aantal oorzaken hebben.
Sommige zijn op te lossen.

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook