Ik sta op het punt een xantia break 1.8 sx uit 99 te kopen 210000 km
break-peer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 08-06-2010

Gepost: 08 juni 2010 01:48 PM

Beste Citroen vrienden,

alle voor oordelen over citroen zijn me bekent, waar ik naar benieuwd ben zijn specifieke zaken waar ik moet opletten bijv deze heeft een trilling in het stuur bij bochten , de garage zegt dit op te lossen !
Is er hier op het forum iemand die pointers voor me heeft, al vast bedankt..

Groet van een nieuw toekomstig citroen familie lid.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 08 juni 2010 02:14 PM
  [ # 1 ]

Wat ook een hele goede bron voor Xantia-info is is http://www.xantiaclub.net, met ook een heel uitgebreid forum vol ervaringen en andere info Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 09 juni 2010 03:02 AM
  [ # 2 ]

Idd zoals JAPV al aangeeft heb je ook de xantia club .net

Maar een trilling in het stuur bij bochten is meestal een aandrijfas die overleden is.
Als de garage waar je hem koopt dat oplost/vervangt is er niets aan de hand…
Echter let ook op de aankooptips bij de buren ( xantiaclub.net) naar wat ik gelezen heb hebben breaks af en toe wel eens last van vocht achterin ...

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 09 juni 2010 09:33 AM
  [ # 3 ]

En roest aan de dorpel bij de linker achterdeur. Dat vochtprobleem is overigens op te lossen d.m.v. het opnieuw afkitten van de plastic afdekplaat in de achterklep. Die kit wil namelijk door verdroging en ouderdom wel eens loslaten.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 09 juni 2010 01:57 PM
  [ # 4 ]

Kijk bij een breakook altijd even naar de naad bij de achterportieren. Dit is een bekend roestpunt. In de overgang van dorpel naar stijl zit een overlap in het het plaatwerk. Hier roest het regelmatig.

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  
 
break-peer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 08-06-2010

Gepost: 09 juni 2010 04:53 PM
  [ # 5 ]

Het is te merken dat jullie kenners zijn, al de punten die jullie aangeven, zijn ook terug te vinden op m’n toekomstige break, de garage, is met deze punten bezig….
De roest bij de achterdeuren, wordt hersteld en de “hom-o- coneten of zoiets worden vervangen…(is dat het zelfde als aandrijf assen?)
Bedankt voor jullie waardevolle tips..

groet Peer

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 09 juni 2010 06:52 PM
  [ # 6 ]

Homokineten Wink Koppeling in de aandrijfas waardoor de aandrijfas mee kan veren met de wielophanging.

Mooi dat de garage er mee bezig is. Heb je toevallig ook de kofferbak op nattigheid gecheckt? Onder het tapijt voelen, als de isolatiemat daaronder nat is dan is er hoogstwaarschijnlijk dus lekkage in de achterklep.

Hoe dan ook gefeliciteerd met je toekomstige break, en welkom hier! Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
break-peer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 08-06-2010

Gepost: 10 juni 2010 06:30 PM
  [ # 7 ]

Dankje wel Japv, en voor de waardevolle tips, ik ga morgen aan het eind van de dag ff naar de garage, om te kijken wat de stand van zaken is en zal gelijk ff de achtermat bekijken….(maar heb een stukje gereden en had géén last van condens vorming ïk dacht meestal een teken van lekkage”)

Groet Peer

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook