Beste Citroen vrienden,
alle voor oordelen over citroen zijn me bekent, waar ik naar benieuwd ben zijn specifieke zaken waar ik moet opletten bijv deze heeft een trilling in het stuur bij bochten , de garage zegt dit op te lossen !
Is er hier op het forum iemand die pointers voor me heeft, al vast bedankt..
Groet van een nieuw toekomstig citroen familie lid.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Wat ook een hele goede bron voor Xantia-info is is http://www.xantiaclub.net, met ook een heel uitgebreid forum vol ervaringen en andere info
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
Idd zoals JAPV al aangeeft heb je ook de xantia club .net
Maar een trilling in het stuur bij bochten is meestal een aandrijfas die overleden is.
Als de garage waar je hem koopt dat oplost/vervangt is er niets aan de hand…
Echter let ook op de aankooptips bij de buren ( xantiaclub.net) naar wat ik gelezen heb hebben breaks af en toe wel eens last van vocht achterin ...
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
En roest aan de dorpel bij de linker achterdeur. Dat vochtprobleem is overigens op te lossen d.m.v. het opnieuw afkitten van de plastic afdekplaat in de achterklep. Die kit wil namelijk door verdroging en ouderdom wel eens loslaten.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Kijk bij een breakook altijd even naar de naad bij de achterportieren. Dit is een bekend roestpunt. In de overgang van dorpel naar stijl zit een overlap in het het plaatwerk. Hier roest het regelmatig.
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Het is te merken dat jullie kenners zijn, al de punten die jullie aangeven, zijn ook terug te vinden op m’n toekomstige break, de garage, is met deze punten bezig….
De roest bij de achterdeuren, wordt hersteld en de “hom-o- coneten of zoiets worden vervangen…(is dat het zelfde als aandrijf assen?)
Bedankt voor jullie waardevolle tips..
groet Peer
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Homokineten Koppeling in de aandrijfas waardoor de aandrijfas mee kan veren met de wielophanging.
Mooi dat de garage er mee bezig is. Heb je toevallig ook de kofferbak op nattigheid gecheckt? Onder het tapijt voelen, als de isolatiemat daaronder nat is dan is er hoogstwaarschijnlijk dus lekkage in de achterklep.
Hoe dan ook gefeliciteerd met je toekomstige break, en welkom hier!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Dankje wel Japv, en voor de waardevolle tips, ik ga morgen aan het eind van de dag ff naar de garage, om te kijken wat de stand van zaken is en zal gelijk ff de achtermat bekijken….(maar heb een stukje gereden en had géén last van condens vorming ïk dacht meestal een teken van lekkage”)
Groet Peer