Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Die staat wel erg hoog stationair te draaien zeg.
Totaal aantal Berichten: 43319
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gomp, kijk eens op de temperatuurmeter… dat ding is nog koud.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dat is zeker een nette Xantia, het is alleen jammer dat die boven Sneek staat!Dat is voor mij 3 en half uur rijden.. Maar ach, je moet wat overhebben voor een auto;)
Ik ga over aantal weken echt serieus op jacht. Dan heb ik meer vrije tijd! dus dat komt helemaal goed.
Bedankt voor de link..
Schopje,
Ik plaats nu een paar linkjes. Graag jullie mening..
Kleiner maar ook beter?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lrizczmbxgcs#
Of toch deze? ( een voorbeeld )
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lhim11jscy2p#
Deze kan ook,
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=lrpd1vn4y2il#
Maar.. andere voorbeelden zijn welkom..
De Xsara ziet er wel netjes uit, en heeft een lage km-stand.
De 2e auto, de Xantia, heeft te veel kilometers, die zit tegen zijn uitgebreide grote beurt (240K) aan, waarbij de D-riem en de hele mikmak aan de beurt is, reken op c.a. 800 euro hiervoor.
De laatste ziet er ook wel interessant uit m.b.t. prijs en km-stand, maar als je deze Xantia met de Xsara vergelijkt, zou ik toch voor de Xsara gaan, die is goedkoper in de vaste lasten, mits je een grote auto echt nodig heb. Bij de Xsara heb je geen gezeur met het hydraulisch systeem, bollen niet op druk en/of een vervuild systeem. Bijna alle Xantia’s die bij een handelaar staan hebben vaak een vervuild systeem, waarbij de LHM in het voorraad vat, van lichtbruin tot zwart is.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
ZX1.4i schreef:Bijna alle Xantia’s die bij een handelaar staan hebben vaak een vervuild systeem, waarbij de LHM in het voorraad vat, van lichtbruin tot zwart is.
Om nog maar niet te beginnen over platte of kapotte bollen of haperende hoogteregelaars.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Inderdaad, waarbij de handelaar dan glashard blijft volhouden dat het een prima auto is.
Vorig jaar heb ik 2x een Xantia HDI gezien voor 2700 euro, beiden met een vervuild systeem, waarvan de ene op zijn kont bleef liggen, veel te duur dus.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Daarom koop ik persoonlijk een Xantia nog liever particulier dan bij een handelaar.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Hmm, dus ik moet handelaren links laten liggen.
Maar de Xsara ziet er goed uit, maar ken het bedrijf totaal niet..
Ik heb niet echt veel ruimte nodig, denk ik. Je weet het maar nooit. Maar een Xantia heeft wel die hydropneumatische veringen..
Lastig, Dus ik moet Xantia mijden met km standen rond de 240K ??
Ik zal morgen verder op internet zoeken.. Want betekend goedkoop vaak ook duurkoop?
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Goedkoop betekent vaak duurkoop, want er zit vaak een boel achterstallig onderhoud aan. Hou rekening bij een gemiddelde auto van 10-20 jaar oud met zo ongeveer 500 tot 1000 euro achterstallig onderhoud, afhankelijk van de staat en waar je het laat doen. De meeste auto’s moeten elke 120.000 km de distributieriem en bijbehorend spul laten vervangen. Tref je er eentje waarbij het net is gedaan dan heb je geluk. En hoge km-standen (250.000+) kunnen vaak ook nog last van versleten koppelingen krijgen.
Voordat je je gaat vastleggen op een type auto, ga eerst eens uitgebreid voor jezelf op een rij zetten wat je wilt met een auto. Formaat, gewicht, onderhoudskosten, verzekering, belasting, brandstof, opties, transmissie, wat is je totale aanschafbudget, hoeveel km denk je te gaan rijden en wat voor soort ritjes, etc etc.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Rdaalwil schreef:Hmm, dus ik moet handelaren links laten liggen.
Maar de Xsara ziet er goed uit, maar ken het bedrijf totaal niet..Ik heb niet echt veel ruimte nodig, denk ik. Je weet het maar nooit. Maar een Xantia heeft wel die hydropneumatische veringen..
Lastig, Dus ik moet Xantia mijden met km standen rond de 240K ??
Ik zal morgen verder op internet zoeken.. Want betekend goedkoop vaak ook duurkoop?
Links laten liggen is wat ver gezocht, wees gewoon heel erg op je hoede en neem iemand mee met verstand van Citroen’s. Als de advertentie van de handelaar al niet klopt, ga er dan maar van uit dat er nog meer niet klopt, vaak is het sloridig kopier en plakwerk.
Wat de vering betreft, de Xsara is ook heel comfortabel geveerd, en voor een beginner een stuk aantrekkelijker in de vast lasten. Een Xantia is duurder en zwaarder, en dat ga je ook merken in de verzekering.
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Zoek ook eens bij een gespecialiseerde garage, ze zijn er wel namelijk. Die kleine garagebedrijven die soms prima ocassions verkopen voor een hele schappelijke prijs. Zelf laat ik het onderhoud van mijn Xantia doen bij zo’n bedrijf en ik ben daar zeer tevreden over, ook de auto’s die dat bedrijf verkoopt zijn gewoon goed op orde. Wie weet zit er zo’n bedrijf ook bij jou in de buurt? Die vakgarages bijvoorbeeld.
Neem verder ook de tips van Japv en ZX 1.4i ter harte.
Een hoge kilometerstand hoeft geen beletsel te zijn, als je de onderhoudshistorie kent va zo’n auto en als je afgaat op de algehele staat van interieur en exterieur dan kan je ook een aardig beeld vormen.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bij ons in de buurt heb je een Citroën specialist. Maar staat niet echt hoog aangeschreven. Omdat deze man veel mensen oplicht!
Het gewicht mag tussen de 1000 en 1200 kg zitten. Qua verzekering moet ik het zelf betalen (geen straf) moet toch No-claim opbouwen.
Het moet echt een Citroën zijn die comfortabel is. Ik ben zelf 1.93 en wil dus ook fatsoenlijk kunnen zitten. Dat ik niet opgevouwen in een auto zit.
Het liefst een handbak, maar een automaat is geen straf.
Ik hoef niet persé een grote auto. Iets kleiner mag. Als ik maar lekker zit. Ik ga rond de 8000 a 10.000 km per jaar rijden. Want ik wil meer van Europa zien. Dus ga er flink op uit!!
Hoe word de wegenbelasting berekend? Gewicht, brandstof en leeftijd?
Motorisch:
Als het maar vooruit komt en dat ik fatsoenlijk kan inhalen.
Opties die ik graag zie:
-Stuurbekrachtiging
-Airco (opendak kan ook)
-Elc. ramen
-Audio?
Budget is niet echt ruim:
2000 a 2500 euro! Maar wil niet te veel uitgeven aan een beginners auto.
Hopelijk heb ik een beeld geschets wat ik ongeveer zoek.. Want ik wil geen kat in de zak kopen.