23 van de 68
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s rode Xantia 1.8i X (‘93)
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 juli 2010 12:53 PM
  [ # 331 ]

Een originele van de dealer?
Automaterialenzaken verkopen weleens industriele keerringen, welke niet geschikt zijn voor in de auto.
De originele heeft kleine streepjes (lamellen) aan de binnenkant, om de olie terug te stuwen, als je een tientje of meer betaald heb, dan zit het wel goed, heb je 1 a 2 euro betaald, dan zou ik de keerring nog eens goed bekijken.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 14 juli 2010 01:02 PM
  [ # 332 ]

Deze kostte rond de €15,- bij de Brezan, is bruin van kleur en heeft van die lamelletjes.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 juli 2010 03:04 PM
  [ # 333 ]

Helemaal goed Smile

Profiel  
 
Hydro-pneumatique
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 01-01-2008

Gepost: 14 juli 2010 08:26 PM
  [ # 334 ]
ZX1.4i schreef:

Niet verhitten, dan beschadig je de krukaskeerring en de krukaspoellie zelf.

Je moet hem ook niet roodgloeiend stoken. Draai je de kop er in één keer af ohh Dan ben je verder van huis. Ff kort verhitten zet de kop iets uit, waardoor deze zich losdrukt van de ring. Daarna goede sleutel erop en vaak komt de bout dan makkelijk los. Trouwens, als je toch bezig bent, kun je meteen de keerring vervangen.

Succes vanavond. Gaat vast lukken.

Groeten uit de Wormer.

Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken. lovecitro

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 14 juli 2010 10:22 PM
  [ # 335 ]

succes morgen, ik zal je topic volgen want heb ook dist.riem te vervangen binnenkort.

En ook succes met de files rondom Kampen (?) Op mijn laatste bezoekje in NL. stond er 17 km. file tussen Zwolle en Hoogeveen dus ik dacht slim te zijn en over Kampen te rijden, stond de boel daar ook overal vast (brugje open= hoeveel file daaro? Mijn Garmin snapte overigens niet veel van Kampen, stuurde me allerlei fietspaden op.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 15 juli 2010 12:58 AM
  [ # 336 ]

Ghehe, de afslag Kampen-Zuid en de wegen ernaartoe zijn onlangs compleet veranderd (ergo: verlegd en voorzien van 8 miljoen rotondes), en dat is nog in weinig navigatie-apparatuur verwerkt Razz Moet je maar net weten Wink

Hoe dan ook, ZX1.4i is aan het eind van de middag langsgekomen en heeft met veel succes de krukaspoelie weten te lossen. En ach, hij was toch lekker bezig, dus hij heeft gelijk de riem, waterpomp en keerring vervangen, met mij in de rol van gereedschapopzoeker en -aangever Razz Mijn onmetelijke dank gaat dan ook uit naar hem! De avond hebben we afgesloten met een lekker bord chinees.

De klus is nog niet helemaal klaar. Van de onderste distributie-afdekplaat bleek een bevestigingspunt stuk te zijn, dus daar moet eerst een nieuwe voor komen. Morgen even bestellen bij de dealer of een andere PSA-dealer in de omgeving, in de hoop dat één van hen die op voorraad heeft. Dan (kort samengevat) de onderste twee kappen er weer op, dan de krukaspoelie, de multiriem en dan de rest er weer op en rijden maar!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 juli 2010 02:22 AM
  [ # 337 ]

Hehehe, was gezellig avondje samen sleutelen Smile

I.p.v. verhitten heb ik de sterk afkoelen methode gebruikt (-40C), met een busje Loctite® Freeze & Release
Vliegwiel geblokkeerd, 20sec. dat spul erop spuiten, effe een minuutje laten inwerken en de bout ging vrij makkelijk los.

Profiel  
 
Hydro-pneumatique
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 01-01-2008

Gepost: 15 juli 2010 08:18 AM
  [ # 338 ]

He, da’s leuk spul clap Meteen ff een doosje besteld. Dat is inderdaad veel makkelijker dan verhitten. Jullie zijn in ieder geval lekker bezig geweest. Kan je Xant eer voorlopig weer tegenaan.

Groeten uit de Wormer

Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken. lovecitro

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 17 juli 2010 01:29 AM
  [ # 339 ]

Vanmiddag heb ik de nieuwe onderste distributiekap opgehaald. Vol goede moed wilde ik de boel gaan afbouwen tot ik onder de auto op het stuk karton een behoorlijke plas KVS zag liggen. De nieuwe waterpomp bleek te lekken. Er zaten op het blok kennelijk nog teveel pakkingrestanten, ondanks het gebruik van vloeibare pakking. De hele bende mocht dus weer los! Sad

Afijn, boeltje losgehaald, pomp eruit, alle pakkingresten verwijderd en nu de nieuwe pakking gebruikt i.p.v. vloeibare pakking. Riem er weer op, weer spannen e.d., KVS er weer in en de boel laten staan tot morgen (=zaterdag) met een schoon stukje karton eronder, dan eens zien of-ie dan wel dicht is, waar ik toch wel vanuit ga. Morgen hopelijk dus alsnog de boel afbouwen en rijden met het ding.

En dat op de (vrij)dag dat m’n auto 17 jaar is geworden Razz

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Hydro-pneumatique
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 01-01-2008

Gepost: 17 juli 2010 04:54 PM
  [ # 340 ]

He da’s nou jammer. Maar moet er niet een gewone pakking tussen?

Groeten uit de Wormer.

Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken. lovecitro

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 17 juli 2010 10:54 PM
  [ # 341 ]

Klasse, zo’n sleutelhulp met een ZX Shocked Mag bij mij altijd langs komen!
Zat er geen normale pakking bij de nieuwe waterpomp dan?
Dit tip van locktite freeze spul is goud! Daar ga ik achteraan, wil ik ook hebben!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 juli 2010 12:22 AM
  [ # 342 ]

De lekkage van de pomp is eigenlijk mijn fout Sad

Er zat een nieuwe pakking bij, maar vaak zit de oude pakking muurvast tegen het blok, ik laat dat zo zitten en monteer de nieuwe pomp met alleen een beetje vloeibare pakking. Hier brak de pakking gedeeltelijk af, ik dacht dat het wel dicht zou zitten met een laag vloeibare pakking. Doordat we te lang hebben zitten klooien om de pomp er goed in te krijgen, denk ik dat de pakking hier en daar al hard geworden was. Dit was een andere soort vloeibare pakking dan datgene wat ik normaal altijd bij me heb, dat word pas hard als er druk en warmte bij komt.

Maar goed, Jochem heb het weer netjes gefixt, zie het als een extra oefening Wink

Wat dat Loctite Freeze spul betreft, dat is inderdaad erg goed spul, maar let wel op, het is extreem licht ontvlambaar, dus absoluut niet roken of vuur in de buurt.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 18 juli 2010 01:26 AM
  [ # 343 ]

Yup, alles zit weer in elkaar en vanmorgen bleek het stuk karton onder de auto nog steeds schoon te zijn; pomp lekt niet meer dus! Ook lijkt na de eerste proefritjes de olielekkage te zijn verdwenen, ook erg prettig, want daar ging het uiteindelijk om. De motor snort weer heel tevreden en ik had geen schroeven over na afloop Very Happy Al met al ben ik dus een tevreden man! Nogmaals mijn dank aan ZX1.4i voor zijn hulp.

En nu hoop ik dat de Xant voorlopig blijft gevrijwaard van technische malheur, ik ben nu wel even klaar met zwarte handen, en de bankreking is ook weer een flink stuk leger… Maar goed, deze operatie lijkt in elk geval geslaagd!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 juli 2010 04:13 AM
  [ # 344 ]

Maak je maar geen zorgen, ik heb kritisch naar de technische staat van je Xantia gekeken, en ik kan niets vinden om aan te merken Wink

Was het een duur geintje, een nieuwe onderste D-riem kap? en kreeg je het allemaal een beetje op zijn plek zonder te vloeken?

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 18 juli 2010 12:39 PM
  [ # 345 ]

Die onderste kap was €15,-, dus dat viel wel mee. En het is er redelijk vlot ingegaan, ik had vantevoren even ‘droog’ geprobeerd hoe de onderste en middelste kap in elkaar moesten. Viel wel mee Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
 
23 van de 68
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook