Hangend portier bestuurderszijde
AF Dekker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007

- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Gepost: 16 juli 2010 11:32 PM

Hoi allemaal,

Ik heb een Xantia Break (bouwjaar ‘96) op het oog. Even gebeld met de huidige eigenaar. Hij gaf aan dat er twee dingen aan mankeren:

1. De uitlaat is lek
2. Het portier linksvoor (bestuurderszijde) moet iets worden opgetild om hem te sluiten.

Vraag 1:
Heeft iemand ervaring met het hangende portier? De huidige eigenaar gaf aan dat het geen roest was. M.a.w.: valt er iets te stellen aan het portier linksvoor?

Vraag 2:
Wat kost het om een uitlaat van een Xantia Break 1.8X te vervangen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Profiel  
 
Jf
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 594
Geregistreerd: 10-06-2004

- Evasion 2.0i
Gepost: 16 juli 2010 11:53 PM
  [ # 1 ]

yup… hangend bestuurders deur… moet gelast worden,,,, is een bekend probleem heb ook een 96ér break. Uitlaat heb ik een gebruikte laten onderzetten in nagele.

Profiel  
 
joelle
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 14-04-2008

Gepost: 17 juli 2010 12:18 AM
  [ # 2 ]

Hallo

Heb een break van 1998 met een hangende bestuurdersdeur.
Er zit zoveel speling op, dat de bovenkant voordeur de bovenkant achterdeur raakt als je de deur sluit.
Heb me er nog niet in verdiept,maar weet 99% zeker dat het gewoon versleten schanierpennen zijn.
Roest is het bij mij in iedergeval niet.

Profiel  
 
AF Dekker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 207
Geregistreerd: 23-02-2007

- Xantia 2.0 16V
- BX 1.6 TRS
- Xantia 1.8 16 v Break
- Saxo 1.1i sx
- C5 2.0 16V Automaat
Gepost: 17 juli 2010 12:38 AM
  [ # 3 ]

Hey! Bedankt voor jullie snelle reactie. Oke, bekend probleem dus. Is het ook mogelijk zonder lassen dit probleem te verhelpen?

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 17 juli 2010 01:34 AM
  [ # 4 ]

Ik heb van mijn t1 Berline de uitlaat laten vervangen door de Euromaster, midden- en achterdemper. Kostte me €350,- alles bij elkaar. Zal voor een Break denk ik niet noemenswaardig anders zijn denk ik. Natuurlijk geen originele Citroën-uitlaat, maar toch.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 17 juli 2010 11:19 PM
  [ # 5 ]

Ook ik heb last gehad van een hangend portier. Inderdaad geen roest, maar gewoon metaalmoeheid denk ik. Ik inmiddels al weer tijden gelast en verder geen problemen meer.
Ik heb eerst geprobeerd te lassen zonder de deur te demonteren maar dit lukte niet, in mijn geval moest de deur er toch uit. Dit gaat heel makkelijk. Eerst de binnenbekleding verwijderen en alle electische aansluitingen loskoppelen. Daarna 2 scharnierpennen losdraaien +beugeltje.
Uiteraard niet vergeten accu los te koppelen bij laswerk.
Ik wist overigens niet dat dit een bekend probeem was.

succes

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 juli 2010 12:49 AM
  [ # 6 ]

Is voornamelijk een probleem bij de Breaks, Heulliez nam het niet zo nauw met de bouwkwaliteit van de breaks Sad

Profiel  
 
Bart-xsara
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 05-06-2006

Gepost: 18 juli 2010 01:12 AM
  [ # 7 ]

Hallo voor mijn vorige xsara break heb ik de uitlaat via ebay Duitsland gekocht, prima demper voor wenig geld. Op hbase zie ik dat een achterdemper ex btw al 145€ kost deze:
http://cgi.ebay.de/Citroen-Xantia-Break-Auspuff-ESD-F-18-062-/330448387408?cmd=ViewItem&pt=Autoteile_Zubehör&hash=item4cf0423d50
kost de helft incl verzenden en btw. Is mij prima bevallen als mijn uitlaat weer aan vervanging toe is haal ik hem weer uit Duitsland.

Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura     1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 18 juli 2010 01:47 AM
  [ # 8 ]

Weer wat geleerd, al hoewel mijn verzakte portier van een berline was. Komt mijn Break zeker ook nog aan de beurt, zucht..

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 18 juli 2010 02:27 AM
  [ # 9 ]

Over de hangende deur is hier ook het e.e.a. te lezen: http://www.xantiaclub.net/forum/viewtopic.php?t=1600

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 juli 2010 04:17 AM
  [ # 10 ]

Blijkbaar heeft Citroen zich een beetje vergist in de scharnieren, de deuren van een Xantia zijn een stuk zwaarder dan die van de BX of XM.

Profiel  
 
joelle
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 14-04-2008

Gepost: 18 juli 2010 09:24 PM
  [ # 11 ]

Na alle verhalen hier ook maar eens goed gekeken.Er zit inderdaad geen speling op de schanierpennen zoals ik dacht,maar de bevestiging van de schanieren is gewoon te zwak.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook