24 van de 68
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s rode Xantia 1.8i X (‘93)
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 juli 2010 04:16 PM
  [ # 346 ]

Mooi zo, soms is het de moeite niet waard om op de sloop te gaan zoeken, stel je voor dat je daar 20 euro had moeten aftikken en niet wist dat een nieuwe 15 euro kost.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 18 juli 2010 04:23 PM
  [ # 347 ]

Of, erger nog, moet gaan lopen martelen daar om de krukaspoelie van de sloper los te krijgen.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 20 juli 2010 11:36 PM
  [ # 348 ]

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 juli 2010 12:39 AM
  [ # 349 ]

Staat hem goed!

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 juli 2010 12:40 AM
  [ # 350 ]

Yup! Van die crisisuitrusting is zo onderhand ook niet veel meer over hé? Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 21 juli 2010 11:35 AM
  [ # 351 ]

Daar is weinig meer van over inderdaad. Alleen de enkeltonige claxon en het ontbreken van een wis/was achter is nog typisch X.

Ik had dit jaar op CitroMobile een setje nieuwe mistlampen gekocht:

Die vond ik toch niet echt mooi staan en nog minder bruikbaar dan verstralers. Deze verstralers komen uit een donkerblauwe sloper, en met een spuitbusje Rouge Furio van de dealer heb ik de lijstjes gespoten. De bedrading heb ik wel uit die set gebruikt, allemaal plug & play. Helaas had ik aanvankelijk de draden van interieur naar motorruim verkeerd om aangesloten, waardoor ik twee schakelaars heb geroosterd en twee keer de zekering knalde Razz Toen de boel goed aangesloten, andere schakelaar van de sloop en voila, het werkt!

Ik heb ze deels gemonteerd voor de looks en deels voor het praktisch nut. Qua looks vind ik een bumper met verstralers er net even beter uitzien, net wat meer áf dan een bumper met die dichte, loze vlakken erin. En qua praktisch nut: ik kan nu kiezen tussen halogeen en xenon Razz

Zonder:

Met:

En in Rouge Furio vind ik het er toch wel fijn uitzien Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 21 juli 2010 01:27 PM
  [ # 352 ]

Zo’n 1a ziet er in rouge furio zeker niet gek uit! En deze steeds iets beter Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hydro-pneumatique
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 01-01-2008

Gepost: 21 juli 2010 03:24 PM
  [ # 353 ]

Netjes Jochem. En inderdaad, de heldere zijn veel effectiever op een donkere weg dan de mistlampen (met alle respect, maar hoe vaak gebruik je die…..) Als ik in de wintermaanden door de polder moets, had ik ze heel vaak aan.


Groeten uit de Wormer.

Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken. lovecitro

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 23 juli 2010 09:50 AM
  [ # 355 ]

Dank u allen voor de complimenten Smile

Helaas is sinds dinsdag de motor begonnen met tikken, met name na een tijdje met gelijke snelheid te hebben gereden. Bij het optrekken verdwijnt het weer, maar zodra ik dan weer een tijdje op snelheid ben is het er weer. Ook bij afremmen op de motor doet het zich voor. Trap ik de koppeling in dan ebt het langzaam weer weg, en ook wanneer de motor onbelast draait is het niet hoorbaar (en dus ook niet vindbaar). Het tikken is toerentalgerelateerd en doet zich voor in elke versnelling, met name bij wat zwaardere belasting. Rij ik heel kalm door de stad dan hoor ik het niet tot nauwelijks.

Oliepeil is goed, klepspeling is in maart gemeten en was toen binnen de norm, gisteravond nokkenaslagers gecontroleerd en die zijn netjes glad en krijgen hun olie. Ook de bovenkant van de cilinderkop had genoeg olie. Auto schakelt en koppelt probleemloos. Bij koude motor tikte het ding altijd al, da’s het bekende verhaal van de vroege achtkleppers. Maar het ding klinkt nu af en toe een beetje als een oude Ford Fiesta, en dat terwijl het ding over twee weken een weekend diep Duitsland in moet Sad

Iemand? Help? Sad

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juli 2010 09:54 AM
  [ # 356 ]

Oei! Dat klinkt échttypisch als een uitgelopen drijfstanglager! Gauw naar een garage, als de krukas niet aangetast is kom je met nieuwe lagerschalen nog weg, anders ben je de bok en moet het hele blok uit elkaar ( als het een lager is natuurlijk!) Snel laten luisteren en niet mee doorrijden hoor!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hydro-pneumatique
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 01-01-2008

Gepost: 23 juli 2010 11:13 AM
  [ # 357 ]

Au!!! what

Da’s niet lekker, maar volgens mij niet onoplosbaar. Ik kan me ff niet meer voor de geest halen hoe de carterpan van mijn vorige Xant (ook een 1800) onder de motor zat (wat ruimte betreft dan), maar bij een Ford Taunus heb ik gewoon een keer de carterpan er onderuit gehaald, de schalen van de drijfstangen losgehaald en zo de lagerschalen uitgewisseld. Niet helemaal conform de wet van Bartje, maar het ging wel. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je krukas niet beschadigd is. Volgens mij staat er ergens op het blok welke maat lagerschalen gemonteerd zijn af fabriek. Zal ff mijn Haynes nakijken. Daar staat het in.

Succes verder.

Groeten uit de Wormer

Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken. lovecitro

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 23 juli 2010 02:24 PM
  [ # 358 ]

Kun je de bovenste lagerschalen dan vervangen zonder de kop te lichten? Met andere woorden: als de zuiger in de laagste positie is, is er dan voldoende ruimte met de kleppen om de zuiger iets op te kunnen drukken, om zo de bovenste lagerschaal eruit te kunnen halen?

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Hydro-pneumatique
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 01-01-2008

Gepost: 23 juli 2010 02:44 PM
  [ # 359 ]

Het is mij bij mijn Ford toen wel gelukt. krukas van de desbetreffende cilinder in de laagste stand, bouten krukas eruit en de zuiger weer wat naar boven drukken. Veel ruimte heb je niet, maar het is mij met wroeten gelukt. Het is allicht te proberen. Een brug is alleen wel erg handig. Heb jij een Haynes manual?

Groeten uit de Wormer

Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken. lovecitro

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43324
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juli 2010 02:47 PM
  [ # 360 ]
japv schreef:

Kun je de bovenste lagerschalen dan vervangen zonder de kop te lichten? Met andere woorden: als de zuiger in de laagste positie is, is er dan voldoende ruimte met de kleppen om de zuiger iets op te kunnen drukken, om zo de bovenste lagerschaal eruit te kunnen halen?

Ja, dat kan. Geen probleem, immers als de drijfstang los is kun je de krukas zelf gewoon draaien en zo krijg je ruimte.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
24 van de 68
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook