6 van de 18
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
PrutsyLJ’s Xantia Actiefus V6 - Boem is ho
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 18 juli 2010 09:40 PM
  [ # 76 ]

Vanavond alvast begonnen met het demonteren van de bijrijdersstoel, de middenconsole en een stuk tapijt. Daarbij bleek wederom dat er geen enkele voorbereiding voor de CC in mijn Activa te vinden is. Het plan is om al het tapijt te verwijderen zodat ik op mijn gemak draden voor de CC en de versterker die ik onder de bijrijdersstoel wil verstoppen kan trekken.


De vuilniszakken met kabelboom en andere prullaria:


Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Hydro-pneumatique
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 01-01-2008

Gepost: 18 juli 2010 11:16 PM
  [ # 77 ]

OK. Da’s weer een aardige klus op de rit. Lijkt me een behoorlijk (elektrische) uitdaging. Succes ermee en houd ons op de hoogte.

Groeten uit de Wormer.

Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken. lovecitro

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 19 juli 2010 07:04 PM
  [ # 78 ]

Hey LJ,

Zoekend naar docu over mijn Dana CC kwam ik dit tegen op internet - voor zover ik kan beoordelen de schema’s van het CC-gedeelte de Xantia draadboom. Ik dacht, ik post het even, wie weet waar het goed voor is…

http://www.aussiefrogs.com/~upload/7956/1216357739.pdf
http://www.aussiefrogs.com/~upload/7956/1216357917.pdf
http://www.aussiefrogs.com/~upload/7956/1216358063.pdf

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 19 juli 2010 10:49 PM
  [ # 79 ]

Bedankt Derk, maar ik heb hier 2 werkplaatshandboeken met alle schema’s van de Xantia modeljaar 98 Very Happy

Vandaag weer lekker verder geprutst. Vanmorgen eerst de kabelboom maar eens op het gras gegooid.

Vervolgens op mijn gemak het CC gedeelte er uit gesplitst. Moest een paar keer de kniptang gebruiken, maar overall is het ding er geheel compleet uitgekomen. En dan hou je zoiets over inclusief vacuumdoos, vacuumpomp en brein:

Daarna verder gegaan met het strippen van de complete vloerbedekking, achterbank zittingen, de bestuurdersstoel (welke direct weer terug geplaatst is na het verwijderen van de tapijten), en wat dashboardbeplating. Op de foto ligt de versterker op de plek waar ik hem wil hebben.

Als laatste vandaag nog even de vacuumdoos in de motorruimte gebouwd.


Tevens de auto een kleine beurt gegeven zodat de onderhouds indicator weer op 20000 km kon   Cool . Morgen moet ik weer aan de beun bij USN-Centuri, dus woensdag hoop ik weer verder te kunnen prutsen.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 20 juli 2010 12:36 AM
  [ # 80 ]

Goed bezig!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 21 juli 2010 05:19 PM
  [ # 81 ]

Ik ben weer een stukje verder. Kabelboom ken ik nu door en door, de juiste kabel zit op het juiste plekje in de zekeringenkast zodat dit ook helemaal op de originele manier zit. Gelijk even de multimeter er bij gepakt. Contact aan; 12 volt Cool . Straks maar eens op zoek naar de 3 loze grijze draden. Onder de motorkap heb ik ze al gevonden, nu in het interieur nog. Als dat allemaal geregeld is, zit het hele zooitje er in no-time in Very Happy

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juli 2010 08:15 PM
  [ # 82 ]

Goed bezig man! Ik ben erg benieuwd hoor of alles straks plug and play gaat werken!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 22 juli 2010 05:24 PM
  [ # 83 ]

Zoh, ik ben lekker op dreef. Eerst nu even pauzeren. Alle verbindingen naar de motorruimte zijn gemaakt en de vacuumpomp hangt op zijn plek. Zometeen verder met solderen in het interieur Cool

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 22 juli 2010 11:11 PM
  [ # 84 ]

Zoh, dan nu maar eens het uitgebreide verslag van de vorderingen van vandaag. Ik ben begonnen met het solderen van de 3 stuurdraden die het motorruim in gaan. Ik heb gelijk maar een plaatje geschoten van waar de 3 loze grijze draden uit komen. Ze zitten vast getaped boven de OBD stekker.

Vervolgens de 3 draden 1 voor gesoldeerd en voorzien van krimpkousjes.


Daarna de vacuumpomp op de origineel daarvoor bedoelde plek gehangen achter de bumper, onder de accu als het ware. Meteen de kabelboom doorgevoerd en aangesloten.

Toen kon ik weer verder in het interieur. Ik heb heel wat afgesoldeerd vandaag. Remschakelaar fatsoenlijk aangesloten door het kabeltje bij te steken in de houder, en de 3 polige schakelaar uit de gekochte kabelboom te gebruiken. Alle kabels doorgeleid en dus ook gesoldeerd. Daar is eigenlijk de meeste tijd in gaan zitten vandaag: Alles netjes solderen, en isoleren met krimpkous. Alleen voor 2 massapunten heb ik van die knijpschoentjes gebruikt (ik heb zo’n sjieke degelijke tang daarvoor).
Een soort van glorieus moment was; toen ik de schakelaar testte, het relais braaf hoorde klikken en het lampje op de schakelaar ging branden toen het contact aan ging en ik de schakelaar in duwde.

De voeding voor de nachtverlichting van de schakelaar heb ik gejat van die ernaast (de schakelaar voor het uitschakelen van de ramen achter).
Het pulssignaal heb ik door middel van het forum afgetakt achter de tellerbak. Uiteindelijk had ik vanavond deze dradenspaghetti liggen:

Als laatste vanavond nog even het vacuumslangetje op de pomp aangesloten en naar de motor geleid. Morgen haal ik het slangetje onder een kapje langs de V6 door en sluit ik hem aan op de vacuumdoos. Alle verbindingen liggen er inmiddels muv de vacuumaansluiting op de vacuumdoos en een massapunt bij het brein. Morgen dat dus nog regelen, en de dradenspaghetti wat sjieker wegwerken en dan maar eens een testritje maken. Ik ga nu eerst even moe en voldaan genieten van een heerlijk koud biertje!  Very Happy

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Hydro-pneumatique
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 01-01-2008

Gepost: 22 juli 2010 11:45 PM
  [ # 85 ]

Een aardige bouwput, maar het ziet er wel allemaal goed uit. Hopelijk werkt alles straks. Ik gun het je van harte very good .

Maar waar is die nachtschakelaar voor?

Groeten uit de Wormer

Xantia 2.0 16V. Vert Vega. Orga 8192. Dorpelstrips. Chyparse bollen. KPH. Frisse Airco. Kofferbakspoiler. H.I.D. Xenon. Gepoedercoate Venise-2 velgen . Hoedenplank met rolgordijn. We gaan er weer wat van maken. lovecitro

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 23 juli 2010 12:40 AM
  [ # 86 ]

Zo te lezen doelt LJ op de verlichting die met de dashboardverlichting mee aangaat Smile Behalve dat zit er een lampje in de schakelaar die je vertelt dat de CC aanstaat.

Ziet er netjes uit, LJ - duimen dattie ‘t naar behoren doet. Dat wordt relaxt doorkachelen! Je hoeft met die Activa immers niet te remmen voor een bocht, kan je zelfs daar de CC erop laten Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juli 2010 09:10 AM
  [ # 87 ]

Jeemig de peemig man, wat een werk! Jij moet wel érg graag willen zeg!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 23 juli 2010 08:54 PM
  [ # 88 ]

HIJ DOET HET!!!!!!!  dance

Vanmorgen het laatste slangetje en massadraadje aangesloten en een heel kort proefritje gemaakt. Tikje gegeven aan het handeltje, en de auto bleef keurig zijn snelheid vast houden. Alle functies van de CC werken voor de rest naar behoren. Lang heb ik er nog niet van kunnen genieten want de rest van de dag ben ik druk geweest met de achterremmen en een wiellager van een 206 van een maatje die gestrand was met een losgeschoten remvoering. Ik heb dus nog geen tijd gehad om het dashboard terug te bouwen en te beginnen aan het volgende project: Inbouwen van de JBL 4 kanaals versterker onder de bijrijdersstoel.

To be continued dus Very Happy

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 juli 2010 08:57 PM
  [ # 89 ]

Petje af!
Ik kom trouwens bij mijn sloopwerkzaamheden inderdaad overal krimpkous tegen in die Refobak. Very Happy

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 23 juli 2010 09:04 PM
  [ # 90 ]

Toppert LJ. Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
 
6 van de 18
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook