1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
zx 1.4i ‘97 wil niet starten
nuesink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 28-07-2010

Gepost: 30 juli 2010 11:44 AM

hallo allemaal ik heb een maand geleden een zx gekocht superfijn bakkie geen problemen gehad en nu heb ik een probleem en ik hoop dat iemand me kan helpen
mijn zx 1.4i uit ‘97 km:139402 wil niet starten.
ik kon hem wel aanslepen, na 10min slepen kwam die weer tot leven, hele dag gereden niks aan de hand volgende ochtend niet willen starten ???

• nieuwe bougies + bougies fonken
• bougiekabels zijn goed (getest)
• brandstofpomp en brandstof filter werken beide en zijn schoon
• injectie werkt (anwb getest)
• verbranding vindt plaats (komt blauwe rook uit uitlaat) alleen auto wil niet starten
• dis in… getest bij sloop een losse erin gehad maar zelfde probleem
• verder heeft de anwb elektra nagemeten op storingen of blokkades maar niet gevonden en het blok met een tetoscoop (zn huisarts ding voor hartslag meten) alles nageluisterd motorisch en brandstofpomp etc alles was goed…..

rara hoe kan het en weet iemand wat ik er mischien aan kan doen

groetjes robin uit apeldoorn (gelderland)

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 30 juli 2010 11:50 AM
  [ # 1 ]

Ik zeg: BDP-sensor stuk. Zit als het goed is bovenop de versnellingsbak. En blauwe rook uit de uitlaat lijkt me niet gezond, dat duidt op het verbranden van olie.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
nuesink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 28-07-2010

Gepost: 30 juli 2010 11:54 AM
  [ # 2 ]

is dat een zwart rond plugje die in het blok gaat en die met een inbus/torks vast moet en aan de andere kant rood bruin stekkertje met 3 ijzertjes zeg maar haha

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 30 juli 2010 12:11 PM
  [ # 3 ]

Yep, dat is ‘m!

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
nuesink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 28-07-2010

Gepost: 30 juli 2010 12:30 PM
  [ # 4 ]

ok dankje gehe makkelijk zn forum voor een leek zoals mij hahaha

maare die bdp sensor heeft de anwb vorige week vervangen toen was het starten lopen idd maar dan….

hoe kan het dat die nu weer binnen een week kapot is zou dat komen omdat die andere kabel van de sloop kwam of zit het probleem iets verder waardoor die weer kapot is gegaan ????

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 30 juli 2010 12:31 PM
  [ # 5 ]

Tsja, op slooponderdelen zit geen garantie. Ik zou bij de Brezan of de dealer een nieuwe bestellen.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 juli 2010 12:33 PM
  [ # 6 ]

Als de bougies vonken is de bdp sensor écht niet stuk hoor Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
nuesink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 28-07-2010

Gepost: 30 juli 2010 12:33 PM
  [ # 7 ]

maar heb ik dan niet weer kans dat die ook begeeft ?? dan is zonde ged natuurlijk of denk je echt dat het komt omdat die van de sloop komt want anwb heeft hem getest en gaf normale waardes aan

Profiel  
 
nuesink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 28-07-2010

Gepost: 30 juli 2010 12:34 PM
  [ # 8 ]
waterman schreef:

Als de bougies vonken is de bdp sensor écht niet stuk hoor Wink

wat zou het dan wel kunnen zijn ik ben ten einde raad :S

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 30 juli 2010 12:46 PM
  [ # 9 ]

Hmm, je hebt lucht, je hebt een vonk en je hebt brandstoftoevoer. Dat zijn de 3 ingrediënten voor ontbranding. Dan heb ik ook geen idee wat ‘t kan zijn.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
nuesink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 28-07-2010

Gepost: 30 juli 2010 12:47 PM
  [ # 10 ]
japv schreef:

Hmm, je hebt lucht, je hebt een vonk en je hebt brandstoftoevoer. Dat zijn de 3 ingrediënten voor ontbranding. Dan heb ik ook geen idee wat ‘t kan zijn.

tja had topic naam beter mysterie 2010 kunnen noemen denk ik

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 juli 2010 12:49 PM
  [ # 11 ]

Distributieriem versprongen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
nuesink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 28-07-2010

Gepost: 30 juli 2010 12:50 PM
  [ # 12 ]
waterman schreef:

Distributieriem versprongen?

pfoe hoe kun je dat zien dan want hij is bij +- 102500 vervangen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 juli 2010 12:51 PM
  [ # 13 ]

Kappen los maken, merktekens controleren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
nuesink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 28-07-2010

Gepost: 30 juli 2010 12:52 PM
  [ # 14 ]
waterman schreef:

Kappen los maken, merktekens controleren.

ok en waar moet ik op letten dan met het controleren want dit wordt dan de eerste keer Very Happy

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 30 juli 2010 02:07 PM
  [ # 15 ]

Ik denk dat het voor jou leuk is om een technisch handboekje/vraagbaak aan te schaffen. Dat is erg handig als je voor het eerst dingen aanpakt. Ze zijn zowel nieuw als tweedehands te vinden op intersnert.

Dat met die bdp sensor kan domme pech zijn. Ik vind het op z’n minst opvallend dat het ‘starten lopen’ was toen de ANWB die had vervangen.
Het kan ook een draadbreuk of corrosie in de stekkers zijn. In dat geval geeft de sensor correcte signalen af maar komt het signaal niet of niet goed aan bij de injectiecomputer. Dat geeft ook vage klachten.
Begin in dat geval maar eens met stekkertjes loshalen, inspuiten met wat contactspray en weer vastzetten, inclusief die van de computer. Erg slappe stekkertjes even vervangen of, mits mogelijk, wat bijknijpen. Misschien heb je geluk… En kwaad kan het sowiezo niet.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook