Hallo Allemaal,
Ik wilde eigenlijk een algemene indruk krijgen van bezitters can C4 wat hun mening zijn over de kwaliteit. Ik heb nu na 4 jaar en bijna iedere kwartaal bij de garage genoeg van Citroen. Ik was altijd dik tevreden over de auto maar ondertussen begint het op de lijken dat ik wel iedere jaar tussen de 1500 en 2000 euro extra kwijt ben om het aan de praat te houden. HEt heeft me nooit in de steek gelaten maar er zijn iedere keer weer kleine mankementen mee. Vorige maand was de beschermkap van de motor eronderuit gevlogen en nu begint weer de ruitenwisser achter spontaan te werken iedere keer dat ik de achterklep open maak (hoek afhankelijk dus denk dat ergens iets kortsluit, ga binnenkort naar de garage). De cruise control die geeft om de halve klap een fout aan (zal wel door het verroesten van de knopjes van binnen komen), dit moet ook nog vervangen worden. Een paar weken terug gingen de buitenspiegels vanzelf nog extra dicht en open bij het wegrijden (dat lijkt nu niet meer te gebeuren) en twee maanden terug moest nog de remsensor (of hoe dat mocht heten) vervangen worden omdat link/recht asychroon liepen waardoor ik steeds een ABS/ESP foutmelding kreeg. Nu wilde ik binnen kort een nieuwe auto kopen maar na lang wachten vind ik de nieuwe C4 oerlelijk en bedacht me een RCZ te halen. Maar ja, die zijn van de zelfde concern (PSA) en na een testrit en gezien te hebben dat die de zelfde schakelaars heeft voor licht en ruitenwisser is mijn zin over. Vind het belachelijk dat een auto van amper 4 jaar zo’n beetje iedere maand bij de garage zit vanwege een of andere mankement.
Sinds de distributieriem vervangen werd loop de moto ook niet meer soepel en maakt het een vreemd geluid tussen de 2000-3000 toeren. Dit zou door resonantie komen en “kan geen kwaad”. En de motor geeft geen storing dus kunnen ze verder ook niks aan doen. Het leukste is dat het overslaan vooral tijdens rijden op benzine te voelen is, dus de LPG de schuld geven zit er denk ik niet in. Ik ga altijd bij de Citroen garage waar ik de auto ook gekocht heb, hoef maar binnen te lopen en ze weten wie ik ben. Ze kennen mijn nummerplaat beter als ik zelf.
Graag jullie ervaring. Heb ik pech gehad met mijn auto of zijn de C4 gewoon erg storingsgevoelig?
Citroen C4 VTS LPG
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Vervelend dat je diverse storingen en kosten hebt met de C4.
Voor mij lijken deze storingen op die van de 307, die de basis vormt voor de C4. Vanaf de gefacelifte huidige C4 en de 308 hoor en ervaar ik niet deze klachten, dus de RCZ zal ook niet dezelfde klachten geven.
De 1e type C4 ervaar ik ook als een storingsgevoelige auto, had toen gehoopt dat PSA de fouten van de 307 eruit hadden gehaald maar dat is dus met de facelift gebeurd.
Succes met de keuze van de volgende auto.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Sinds januari 2007 heb ik nu zo’n kleine 110.000km gereden met mijn C4 (bouwjaar 01/07). Buiten de reeds bekende en door de dealer verholpen dingen, zoals de storing in de cruisecontrol en de hoogteverstelling van de Xenon koplampen, geen problemen gehad. Bij km-stand 88.000 onder coulance (50%/50%) een nieuwe koppeling gekregen. De overbrenging van koppelingspedaal naar drukgroep had een versleten bus waardoor het pedaal zeer stroef ging en een krakend geluid maakte. Verder rijd ik tot nu toe ‘storingsvrij’ en vind ik het een hele fijne reisauto die me overal naartoe brengt en het altijd doet.Of het nu -25°C tijdens de wintersport of +38°C tijdens onze zomer.
Een kennis van me heeft een C4 uit 2005 gehad en die stond ook om de maand bij de dealer. Van het uitvallen van de displays tot vocht in de koplamp behuizing en spontane ruitenwissers. Schijnbaar toch een kwaaltje van de 1e serie. En ik kan me voorstellen dat je het dan ook helemaal gehad hebt met zo’n auto. Ondertussen rijdt deze kennis een C3-picasso (ja, toch weer een citroen en ook weer van het 1e type) en heeft nog geen problemen gehad.
Mijn vrouw rijdt sinds 2jaar een 207XS en heeft nog nooit een storing gehad. Maar deze 207 is dan ook geen serie 1 meer. De RCZ zal dat wel zijn. Dus de kans is aanwezig dat er wat kleine dingetjes kunnen zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet. Bij alle nieuwe modellen van alle merken kun je geluk of pech hebben wat dat betreft.
Succes met je keuze.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Had ook zo’n idee dat het aan de model moest liggen. Ze zijn wel altijd errg vriendelijk bij de garage maar goed. Had ze liever wat minder vaak gezien.
Ga nu zaterdag nog eens testrijden met de RCZ. Kan niet om de styling heen. Zal dit keer wel verlengde garantie nemen op mijn volgende auto. (zou nu toch net verlopen zijn maar goed). Vind het gewoon erg storend. Heb speciaal een nieuwe auto gekocht vanwege de garantie en wat blijkt… niet lang genoeg. Het begint gewoon uit elkaar te valen. Oke, ik overdrijf ook wat die start wel mooi iedere keer en heb al 130000km mee gereden en geniet er nog altijd van (behalve als de cruise control uitvalt).
Citroen C4 VTS LPG
Totaal aantal Berichten: 285
Geregistreerd: 27-04-2007
- C1 VTi 72 S&S Feel
- C5 C5 Aircross 1.6 Puretech EAT8 Shine
Ik heb een C4 uit 2005 en ben tot nu toe erg tevreden. Bij aankoop zijn onder garantie “de knoppen op het stuur vervangen” en zijn de lagers van de aandrijfas en versnellingsbak vervangen. Ze hebben eerst die van de bak vervangen terwijl de lagers van de aandrijfas het probleem bleken. Nu ongeveer 40000 km gereden in iets meer dan anderhalf jaar en buiten de slijtage onderdelen (remmen en banden) geen problemen gehad. Ik moet wel zeggen dat ik niet zo’n luxe versie heb, dus dat scheelt een boel elektronica die kapot kan gaan !!
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 06-12-2009
- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTi by Loeb
- C2 1.4 VTR
Mijn vorige C4, een Coupé VTR+ van mei 2004 was een hele goede auto, zonder problemen. Behalve dan dat de CC wel eens uitviel. Dit was het z.g.n. oxidatie probleemtje bij het wieltje aan het stuur. Bij 68.000 km de auto ingeruild voor mijn huidige C4 Loeb. Dit omdat ik uitermate tevreden was met de auto.
Ik heb een c4 coupe vts met alles erop en eraan uit 2004 met 70000km erop zitten. Tot nu toe de volgende zaken gehad:
Airco blaast warme lucht: dmv kitje onder garantie gefixed. Slecht optrekken in lage toeren, soms niet eens van de plek kunnen komen bij terug schakelen naar de 2: software update onder garantie en nooit meer last van gehad. ABS/ESP storing: zelf een nieuwe switch met aanpassingskabel gemonteerd, gefixed.
Airco blaast niet echt heel koud meer, gereset en nu weer lekker koud. ‘onderhoudsindicator’ kwam steeds terug op dashboard, gereset en nu komt deze niet meer terug. Af en toe storing in de meedraaiende koplampen maar is vanzelf opgehouden (de storing dan).
Het meest irritante: de armsteun die bij iedere remactie naar voren schiet!!
En: een irritante fluittoon rechterportier boven de 110 km/h. Van alles al bekeken bij de rubbers. Enige wat ik zie is dat de kleine raamstijlrubber een verdikking heeft en niet goed aansluit, dit zal het dan ook wel zijn.
Maar verder:
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
@ Jassie
Wat bedoel je met “airco gereset”? Bij mij moest ie worden bijgevuld en pas toen werd ie weer lekker koud.
De armsteun wordt helaas alleen door de wrijvingskracht op zijn plek gehouden. Als de gelijding niet goed aansluit of de amsteun te vaak heen en weer is bewogen dan verslijten de onderdelen en glijden makkelijker over elkaar. Als het te erg wordt moet je proberen iets van een tape of misschien pleister (een klien stukje dan) aan de onderkant te plakken. Hopelijk is het onzichtbaar en heb je weer wat stroefheid terug in je armsteun.
Gelezen op c4forum.de: koppel de accu los voor zeker 10 minuten. Koppel deze weer aan. Stel de airco temp. op 21 graden celsius (beiden knoppen) en rijd hiermee zeker 5 minuten mee rond. Hierdoor stelt een temperatuursensor zich opnieuw in. Ik merkte duidelijk een koudere lucht!
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Dank je wel voor de tip. Ik moest voor iets anders ook al een reset hebben (accu los). Dus wellicht dat door de combinatie van afvullen en accu loshalen, het geheel nu weer lekekr koud is.