foutmeldingen (achter elkaar)
Cannae
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

- C4 (2004-heden) CITROEN C4 2.0 16V COUPE VTS 138PK
Gepost: 03 augustus 2010 12:55 AM

Hoi allen

Ik ben sinds zaterdag jongs leden de eigenaar van een lucifer rouge C4 Coupé, een 2.0 VTS met alle toeters en bellen erop leder na cool smile .

Ik hield mijn hart al vast maar het gebeurde gelijk, nog niet het terrein van de verkoper af of ik had de eerste storing al, emissie storing. Probleem is snel in de garage verholpen door een volledige reset, maar ja begon al goed. Als hij het nog een keer doet bestellen ze een nieuwe labda sonde onder garantie, wat natuurlijk hoort.

Uurtje rijden later kreeg ik nog een melding in de het esp/abs systeem, oplossing stoppen en op nieuw starten. Alleen vanochtend gaf hij de melding weer op de weg naar het werk (60km), terug naar huis was alles weer goed in het paradijs.

Ik merkte wel dat ik deze melding eigenlijk voornamelijk krijg als ik daarvoor geleidelijk en zeer rustig remde. Is hier een verband of is dit maar mijn fantasie, want op de terug weg heb ik minder vloeiend gereden.

Wat nu, gelijk terug of afwachten of het vol houdt?
Wat is ervaring gaat het 9 van 10 keer van zelf over na een week?

Want ik heb al op het forum gezien dat dit een vaker voor komend probleem is, alleen ik kon er geen duidelijke lijn in vinden hoe verder te gaan.

P.S. op bovenstaande puntjes ben ik tevreden over mijn “little red bastard”.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 03 augustus 2010 01:17 AM
  [ # 1 ]

Welkom

Ik heb de topictitel een beetje aangepast.

Profiel  

ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 03 augustus 2010 09:00 PM
  [ # 2 ]
Cannae schreef:

Ik hield mijn hart al vast

Waarom??? Waren er foutmeldingen al tijdens de testrit???

In principe zou ik zeggen: gelijk terug en de koop ontbinden. Gaat het hier overigens om een gebruikte of om een nieuwe auto?
Je hebt best een kans op “maandag auto” en dat is zeker niet leuk.
Wat je ook kan proberen te doen is een officiele afspraken maken (dus schriftelijk) dat mochten dezelfde foutmeldingen na het verhelpen binnen termijn X terugkomen, dat je dan als nog de koop ontbindt. En mocht alles goed zijn, heb je een leuke auto Wink

Profiel  

Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 527

- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gepost: 03 augustus 2010 09:09 PM
  [ # 3 ]

Bekende storingen,

Emissie = standaard

ABS = Ik denk dat de auto is ingeruild rond Februari, toen lag er veel pekel op de weg wat stoort op het ABS systeem. Goed schoonmaken wil ook wel helpen.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 03 augustus 2010 09:19 PM
  [ # 4 ]

Emissie is standaard?

Er zijn er veel die daar nog nooit van gehoord hebben

Profiel  

Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 527

- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gepost: 03 augustus 2010 09:21 PM
  [ # 5 ]

90% van storingen op een citroen is emissie? = standaard

Profiel  

JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 583

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 04 augustus 2010 09:13 AM
  [ # 6 ]

Dan hoor ik bij die overige 10%.
(geen storingen, op 1x cruisecontrol na -> opgelost door dealer)

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  

René
> 25000 berichten

Gepost: 04 augustus 2010 01:23 PM
  [ # 7 ]

Ik ook.

Profiel  

ice96
> 1000 berichten

Gepost: 04 augustus 2010 08:13 PM
  [ # 8 ]

Ik zit dus wel bij die 90%...  depressed De wagen is van 2004 en dus inmiddels 6 jaar oud. Dus eigenlijk als het hierbij blijft (lees: emissie storing blijft weg) dan ben ik tevreden.

Alleen heb ik nooit de indruk gehad (ook niet op dit forum) dat 90% van de storingen met emissie te maken hebben…  huh

@ Pimperklaas:
Bedoel je 90% bij alle Citroen of speciefiek bij C4?

Profiel  

Cannae
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 augustus 2010 08:54 AM
  [ # 9 ]

hoi

Ik heb nu al weer 600km gereden met de auto deze week, op maandag heb ik in de ochtend de abs melding weer gehad en vrijdag bij een kleine rit. De oplossing tot nu toe is gewoon stoppen auto stil zetten motor uit en weer starten en probleem is weg. voor de rest geen klacht maar alleen maar rij plezier Smile

Ik zal vandaag met de hoge druk reiniger de wielen/remmen schoonmaken misschien helpt dit, want de auto is rond februari-maart aan de handelaar verkocht dus pekelresten op de sensoren zijn nog een mogelijkheid.

De koop ontbinden is waarschijnlijk iets te drastisch, maar ik ben wel voornemens om begin september met de auto terug te gaan zodat de problemen tot dan eens nader onder zocht kunnen worden.

P.S. tijdens de proefrit van een ongeveer een uur zijn er geen problemen vastgesteld, we hebben een stuk provinciale weg gereden en een stuk snelweg.

En ja ik hou nog steeds mijn hart vast met de auto omdat ik in het verleden een Peugeot 206 gehad heb als lease auto waarmee ik maandelijks bij de garage heb gestaan met alleen maar problemen. Aangezien Citroën een dochter is van Peugeot weet ik het nog niet zo.

Tot voor kort had ik het laatste model Honda Civic met 2.2 diesel alleen die is bij de oude werkgever gebleven, nieuwe werkgever heeft geen lease auto’s dus moest ik iets kopen waarbij ik de C4 coupé altijd al mooi vond. Maar ja, ook de Honda had zo zijn problemen (tweemaal een lekke koppakking tijden 200.000 km) dus niets is zeker in het leven behalve de dood.  Laughing

Profiel  

Cannae
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 augustus 2010 10:42 PM
  [ # 10 ]

Hoi

Omdat we komende zondag aan een 17 dagen durende rondreis door Noorwegen beginnen van 3 tot 4 duizend km ben ik even met het ABS ESP probleem naar onze lokale Citroën dealer gegaan, hier is hij aan de computer gehangen.

Conclusie: slechte contacten in de kabelboom achter het rempedaal, dus een van 30 cm Y stuk van de kabelboom is vervangen waarna ik nog geen nieuwe foutmelding heb gehad.

Ik had wat tijd over en heb de auto nu ook schoon gemaakt van binne, vorige gebruiker had de auto niet echt heel goed schoon gehouden dus vingers op de hemel, groezelige deurstijlen en vies veloers op de deur. Na de schoonmaakbeurt met wat sonax interieur reinigingsmouse en cillitbang ziet hij er als nieuw uit, wat ook gelijk wonderen verrichte ten aan zien van de zoete vanille geur.

grtz

Profiel  

ice96
> 1000 berichten

Gepost: 13 augustus 2010 01:30 PM
  [ # 11 ]
Cannae schreef:

Na de schoonmaakbeurt met wat sonax interieur reinigingsmouse en cillitbang ziet hij er als nieuw uit, wat ook gelijk wonderen verrichte ten aan zien van de zoete vanille geur

Dan is er dus een neiuwe geur in de auto… schoonmaakmiddel geur voor de liefhebbers Wink

Zonder gein, veel (rij)plezier in het noorden!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook