Even een tip
ik heb net bij action een liter olie voor de auto gekocht
merk TECHNO 5W40 A.P.I SM/CF volsyntisch H.C.
prijs 3,49
nu ben ik zelf niet zo moelijk , maar toch even jullie mening
over dit product
ik hoor graag jullie mening
grt Kees
Na 6 andere merken mij eerste citroen { C5}
Ik heb niet echt een mening over dit product, maar de C5 is de enige auto waar ik van begin af aan altijd een goede kwaliteit olie in het motorblok heb laten gieten: Total Quartz 5W40 (€ 14 per liter). Ik wil hier geen discussie starten over de kwaliteit van de verschillende merken, maar om de een of andere reden ben ik ervan overtuigd dat een liter motorolie van € 3,49 kwalitatief nooit hoog kan scoren. Maar de olie zal ongetwijfeld doen waarvoor hij bedoeld is: (o.a.) smeren. Overigens staat er nu bijna 378.000 op mijn teller, en tussen 2 beurten door (20.000 km) is het vrijwel nooit nodig om olie bij te vullen.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Idd geen discussie over beginnen, in het kort:
De kwaliteit van de olie wordt bepaald door de normering, niet door de prijs.
Zoals de API aanduiding in je bericht. naarmate de letter combinatie hoger zijn is de kwaliteit beter.
Je zult zien dat de prijs stijgt naarmate die letter combinatie hoger is.
m.v.g. Paul
Nieuw kan altijd nog.
vroeguh: 2cv’s, C15D, ZX1.4i. Sinds 1999 Berlingo 1.9D
En Total Quartz 5W40 blijkt API SL/CF te zijn.
Zegt mij verder niets, wil ik ook niet echt weten, maar het zegt blijkbaar wél iets over een kwaliteit.
Succes met je alternatieve keuze.
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Totaal aantal Berichten: 2152
- C3 1.4 VTi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1184
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ja, mooi is dat he. Zie http://www.tribolex.nl/external/api_engine_oil_guide_2008.pdf
Mooi spul van de Action. Haal het daar de laatste tijd ook.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 583
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Bedankt voor jullie reacties
als ik het zo lees dan komt de olie van action
er niet slecht vanaf, dus klok klok daar gaat ie in de motor
een onderzoek van een duitse professor zegt dat de syntetische olie
van tegenwoordig wel 100.000km meegaat (wel de juiste type voor de auto gebruiken)
dus we kunnen er weer even tegen
bedankt
Kees
Na 6 andere merken mij eerste citroen { C5}
Citroën préfère Total!?
Pourquoi?
‘Gedwongen’ winkelnering?
Nou zal het moeilijk zijn om mijn Citroëndealer zo ver te krijgen om zijn motorolie bij de Action in te kopen, maar toch….....
Olieverversen is steeds 4,25 liter…...tikt wel aan.
En waarom ging ik naar de dealer?
Omdat ik dacht dat Kwikfit etc. er een mindere kwaliteit olie ingooide die ze misschien wel bij de Action vandaan haalden…..
En nou moet ik er ook nog aan wennen dat een prijsverschil van € 3,49 ten opzichte van € 14,00 niet altijd iets zegt over de kwaliteit, maar soms wel over….nou ja, laat maar zitten.
[sizeI=1][/
size]
Ook ik gebruik deze 5w40 olie van action al een half jaar in mijn G-5 1.8i fase 2 en heb er geen enkel probleem mee, ook met trekken van caravan ca 4000km.
Ik voeg wel TSL toe 3%.
mvg HbdLeij
Het zit em allemaal in de additieven Geldt zowel voor olie als benzine.
Men neme een standaard product uit een rafiinaderij (in geval van olie is dat een product dat aan de SL of SM specificatie voldoet). In geval van de action pleur je dat in een fles en zet je het in de winkel, in geval van Total gooi je er nog wat additieven bij die je in je lab zelf ontwikkeld hebt (beter smeren, lagere oxidatie , reinigen etc). En daarna pleur je het in een veel duurdere fles. Met een veel grotere winstmarge.
Als je TSL door de action olie gooit ben je zelf olie maatschappijtje aan het spelen. In elk geval is TSL bij Action olie gebruiken een beter idee als bij Total olie. Additieven op additieven…
Voor TSL zelf geldt natuurlijk hetzelfde, dat is ook vloeibaar goud qua prijs met een enorme winstmarge. Zolang mensen het geloven…
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
bij mijn C5 komt er altijd total olie in..
waarom? de dealer heeft dat nu eenmaal.. en de auto doet het daar goed op
en ik laat jaarlijks de oliewisselen.
en ik betaal iets van 10 of 11 euro de liter en om nu voor 25-30 euro per jaar iets goedkopers te gaan proberen..
no thanks..
ops:
Totaal aantal Berichten: 1806
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
buiten het feit dat je geen enkel recht op garantie hebt met die goedkope olie ...
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
......en hoe dan ook blijf ik voor dit soort zaken (olie verversen etc.) bij mijn Citroëndealer. Service, advies, meedenken, technische tips, hulp bij restauraties…....dat doen ze óók allemaal voor mij (en veelal gratis).
Menno schreef:buiten het feit dat je geen enkel recht op garantie hebt met die goedkope olie ...
Hoezo niet?
De olie voldoet aan de door de fabrikant voorgeschreven specificaties en daarmee uit.
Dus Citroen kan geen garantieclaims afwijzen obv alleen die olie.
Wel is het zo dat je meestal dit soort olies niet in garages tegenkomt, terwijl een door een garage uitgevoerde onderhouds beurt praktisch de enige manier is om aan te tonen dat je auto het voorgeschreven onderhoud heeft gehad (wat je moet kunnen voor een garantieclaim).
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100
Totaal aantal Berichten: 1806
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Dat kunnen ze wel, en doen ze ook .... vraag maar bij je dealer
Olie van de lidl/action voldoet niet aan die ze voorschrijven !! hoe mooi die verhalen hier ook allemaal zijn en hoe geweldig men het ook vindt om 10 euro uit te sparen.
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera