3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Dagrijverlichting -update
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 15 augustus 2010 12:56 AM
  [ # 31 ]

Bimbam2, bedoel je misschien een “lasklem”?

Profiel  
 
Bimbam2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 10-11-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Gepost: 15 augustus 2010 01:37 AM
  [ # 32 ]

ik denk het wel
in ieder geval dit:

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 15 augustus 2010 10:50 AM
  [ # 33 ]

Ik moet bekennen, ik ben niet echt thuis in alle “in’s en out’s” van de auto-elektro. Dit onderdeel komt me niet bekend voor. De term “lasklem” komt iig uit de huis-, thuin- en keuken-elektro.

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 16 augustus 2010 09:15 AM
  [ # 34 ]

Deze klemmen worden wel vaker gebruikt in de auto-electro. voornamelijk voor het ‘snel’ aansluiten van kabels zonder daarbij te hoeven knippen, strippen, etc.
Eenvoudige how-to uitleg: klik hier

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
Bimbam2
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 10-11-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Gepost: 16 augustus 2010 10:48 AM
  [ # 35 ]

ik weet hoe ze werken
heb effen onder de motorkap gekeken van mijn c4gp, ik zal eens op zoek gaan met een spanningzoeker naar de juiste draad

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 16 augustus 2010 10:56 AM
  [ # 36 ]

Bimbam,

De info was voor ice96.
Succes met spanning zoeken! Wink
(Bij mij zat de draad op exact dezelfde plaats als op de foto in mijn eerdere bericht, dus de 2e van voren.)

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 16 augustus 2010 01:54 PM
  [ # 37 ]

Bedankt voor de info JLFME. Dit is dan toch echt iets anders dan wat ik oorspronkelijk aan dacht. Maar nu kennen we allemaal ook de naam ervan: kabel verbinder.

Ik heb zo iets voorheen nog nooit gezien maar ik denk dat ook buiten de auto-electro dit een erg handigen verbindien is om snel wat aan te sluiten. Ik zal het iig onthouden! Is dit overigens ook bij een willekeurige bouwmarkt te krijgen? Of alleen bij speciaal zaken?

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 16 augustus 2010 02:01 PM
  [ # 38 ]

Halfords verkoopt ze

Maar ze worden algemeen afgeraden, omdat ze de kern van de draad enigzins doorsnijden en daarmee een weerstand introducreen (die na verloop van tijd toeneemt)

Strippen en solderen is de enige professionele oplossing, als je niet iets bij een stekker kunt doen.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 16 augustus 2010 02:04 PM
  [ # 39 ]

Ja, dat begrijp ik. Maar voor een snelle oplossing kan het wel handig zijn.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 16 augustus 2010 02:10 PM
  [ # 40 ]
Bimbam2 schreef:

Als je ervan houdt om regelmatig storing te zoeken, moet je deze schotchblokjes vooral gebruiken!

Gebruik toch aub niet deze rotzooi. Het is vragen om ellende. De ene keer heb je geen goed contact en de andere keer snijd je de oorspronkelijke kabel door met die doordrukstrip.

Netjes werken betekent even solderen. Dat voorkomt een hoop ellende achteraf! Wink

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 16 augustus 2010 02:11 PM
  [ # 41 ]
exroosje schreef:

Halfords verkoopt ze

Maar ze worden algemeen afgeraden, omdat ze de kern van de draad enigzins doorsnijden en daarmee een weerstand introducreen (die na verloop van tijd toeneemt)

Strippen en solderen is de enige professionele oplossing, als je niet iets bij een stekker kunt doen.


very good

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 16 augustus 2010 02:45 PM
  [ # 42 ]
JLFME schreef:

De foto’s zijn van een forumlid aldaar. (...)  Hij heeft ervoor gekozen om de stroom af te takken middels zo’n blokje. Ik vind die blokjes niet erg betrouwbaar en heb ervoor gekozen om de verbinding te solderen.

Zoals dus al eerder vermeld Wink

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 16 augustus 2010 02:49 PM
  [ # 43 ]

En de soldeer uitleg had ik ook al vermeld.
whistle

JLFME schreef:

Werkwijze: Je stript een klein stukje (±5mm)van de mantel v/d draad (dus niet doorknippen). Dan wikkel je de (+) draad van de DRL/het relais eromheen en houdt de soldeerbout erop. Heel even warm laten worden, soldeertin erbij, het tin vloeit uit en klaar is je verbinding. Nog even isoleren met tape en klaar. Voor de draad die naar het stadslicht gaat doe je precies hetzelfde.
Zorg er wel voor dat je het solderen als allerlaatste doet, nadat je de kabels al keurig doorgeleid en weggewerkt hebt.

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 16 augustus 2010 04:16 PM
  [ # 44 ]

Het was dan ook meer bedoeld als een algemene opmerking/waarschuwing. Wink

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 16 augustus 2010 05:26 PM
  [ # 45 ]

Ok. Beter een waarschuwing teveel dan te weinig inderdaad.

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook