Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
T(h)ijs schreef:Nee ivm APK-afkeur niet, de oude zijn voorzien van extra gaatjes dus niet meer bruikbaar.
Dan krijg je van mij 2 nieuwe blauwe platen als die auto klaar is. Bij deze. Die auto heeft vanaf nieuw nooit met geel rondgereden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Thijs, haal die blauwe er dan in NL alsjeblieft weer af, want als de Police je hier aanhoudt en het klopt niet, ben je echt de Sjaak.
Tenzij eerste tenaamstelling voor 1-1 1978 is….
Zelf al eens meegemaakt, kost 90 euro.
Ja tuurlijk, verderop wordt iemand platgereden door iemand die met één koplamp rondrijdt of door iemand die niet stopt voor de zebra, maar jouw blauwe platen is een verkeersdelict.
Sorry, Off-topic!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kortom: voor eintritt zum Germania effe blauwe plaatjes op je cx en tjuuuus omweltzone
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Als je auto ouder is dan 30 jaar moet je in DE een kopie van je autopapieren op je dashbord leggen zodat de controlerende instantie ziet dat de auto is vrijgesteld. Blauwe platen zijn formeel geen criterium in DE.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zeg maar een soort “ausweiss” dus..
Staat dit ook nog ergens na te lezen Ree?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
La Léo schreef:Thijs, haal die blauwe er dan in NL alsjeblieft weer af, want als de Police je hier aanhoudt en het klopt niet, ben je echt de Sjaak.
Tenzij eerste tenaamstelling voor 1-1 1978 is….
Zelf al eens meegemaakt, kost 90 euro.
Heb GAIK platen en tiewraps in de kofferbak liggen, dus kan het ter plekke ‘repareren’
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
waterman schreef:Staat dit ook nog ergens na te lezen Ree?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Ik zal ook eens moeten kijken, weet niet of mijn C4 een roetfilter heeft.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
RogerH schreef:Staat in het VIN op de posities 6-8 “9HZ”, dan heb je een 1.6HDI met roetfilter. Staat er “9HY” dan heb je een 1.6HDI zonder roetfilter.
Roger, weet je wat er moet staat in het geval van 2.0 HDI?
Ik heb dan wel een groene sticker maar ben gewoon benieuwd.
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
In de mijne zit er dus eene.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 15-11-2009
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Jij hebt een HDI van na de facelift. Waarschijnlijk zijn pas bij de facelift modellen er roetfilters in gekomen..
Ik zaterdag naar Duitsland.. Kijken wat voor sticker ik daar krijg.
Duitsers met een C4 HDI denken dat ik daar gewoon een groene sticker krijg..
Dus effe proberen..
ice96 schreef:RogerH schreef:Staat in het VIN op de posities 6-8 “9HZ”, dan heb je een 1.6HDI met roetfilter. Staat er “9HY” dan heb je een 1.6HDI zonder roetfilter.
Roger, weet je wat er moet staat in het geval van 2.0 HDI?
Ik heb dan wel een groene sticker maar ben gewoon benieuwd.
Ik vermoed “RHR”.
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Dan heb ik dus idd een roetfilter, er staat RHR. Dank je!
Vertrouwen is goed maar controleren is vaak beter
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 15-11-2009
- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Afgelopen zaterdag naar een Citroen Delaer in Duitsland geweest en eht verhaal uitgelegd.
Hij papieren nagekeken en wat denk je..
Een groene sticker!
Hij vond het heel vaag dat ik een gele kreeg wan volgens hen voldoet de auto zelfs zonder roetfilter al aan de euro4 norm.
Tevens gaf hij aan dat hij vermoedt dat het probleem er in zit dat Citroen heel laat en laks is geweest met het aanmelden van motoren voor de euronorm zoals eerder al aangegeven.
Heb nu dus een groene sticker.. Gratis gekregen bij de dealer aldaar omdat ie vond dat ik zon mooie C4 heb door de verglaging en de velgen..
Kijk aan dat soort dealers kunnen sommigen in Nederland nog een voorbeeld nemen.
Verder verbaasde het hem dat ik in Nederland er nog een papier bij kreeg wat ik bij de autopapieren moest houden om aan te kunnen tonen in welke categorie de auto hoort.
Dat schijn je in Duitsland helemaal niet te krijgen.
Erg vaag hoor.
Kortom.. Gewoon in Duitsland een sticker halen. Krijg je groen en is ook nog goedkoper dan in NL. Daar kost ie geloof ik 5euro..
Gr Marcel
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Ik zag op het duitse forum de sticker al pronken op je vooruit!
(op de foto’s van de meeting van afgelopen zaterdag.)
Wel vreemd inderdaad dat verschil in categorie tussen NL en D.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **