![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/default_set/dont_panic.gif)
Totaal aantal Berichten: 8
- C4 (2004-heden) CITROEN C4 2.0 16V COUPE VTS 138PK
Hoi
Zoals uit de ander post blijkt heb ik een rode C4 Coupe gekocht, alleen als ik de deur van de auto open doe wordt ik soms onpasselijk van de mierzoete vanille lucht die eruit komt.
Ondanks het feit dat ik de vulling vrijwel gelijk uit de parfumeur verwijderd heb raak ik de geur niet echt snel kwijt naar mijn idee.
Ik had al bedacht dat ik misschien de parfumeurhouder zou kunnen schoonmaken met een wattenstaafje, zijn er nog meer dingen die ik schoon zou kunnen maken of het vervangen zodat de lucht snelle op klaart?
Ik neem aan dat de lucht filters voor de parfumier zitten want anders kunnen die gelijk vervangen moeten worden want daar is de geur dan lekker ingetrokken.
al vast bedankt voor de hulp.
Cannae
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5929.jpg)
Totaal aantal Berichten: 583
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Welkom op het forum.
Ik denk dat je de geur het snelste kwijtraakt door er een andere geur in te stoppen.
Of je drenkt de oude parfumeur in een nieuwe geur als je geen andere geur vinden kunt.
Alternatief: de ramen de hele dag open laten staan, zodat het eens goed kan doorluchten?
Veel plezier verder met je C4.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Totaal aantal Berichten: 194
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR Coupe
Of gewoon 2 weken de parfameur vol openzetten en goed laten blazen via de roosters…wordt vanzelf minder.
Je kunt ook gewoon de cartridge verwijderen en de ‘spons’ uit de cartridge halen. Er zitten aan de uiteinde van de cartridge 2 drukknoppen (moet je wel met een pincet doen, is vrij klein) en zodoende haal je de bovenste deel (zwarte dop, welke je ook op je dashboard zichtbaar is) van de cartridge. Hierna is het easygoing om de ‘spons’ te verwijderen.
Succes!
Zoute haring met uitjes onder je stoel gooien. Klaar…....
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_15093.jpg)
Totaal aantal Berichten: 184
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance LPG
Is Febreze iets om te proberen?
Een aantal auto’s geleden heeft één van de kinderen een keer de achterbank onder geko….. gebraakt.
Na goed schoonmaken met water en zeep hebben we de achterbank ingespoten met Febreze.
Dat werkte wel goed, alleen als de auto in de zon gestaan had, rook je het soms nog wat.
Heb ook eens gelezen dat en schaaltje gemalen koffie alle nare luchtjes neutraliseert.
Vaker/enige dagen met de airco aan rijden: deze ontvochtigd de lucht dus ook de parfumeur.
Of een bakje ( of meerdere ) met kokend water erin met een flinkje scheut azijn; laat dit een nacht staan en voilá...