Hallo
Ik heb 3 maanden geleden mijn C4 1.6 HDI coupe tweede hands gekocht.
En we hebben er hier ongeveer 3000 km mee gereden.
Dan zijn we er mee op vakantie vertrokken naar Belgie.
Op en af en met wat rondrijden daar +/- 5000 km:
Ook heb ik in mijn garage in Belgie toen maar een groot onderhoud gedaan.
Alle filters vervangen enz.
Maar ik moet zeggen ik heb toch al aan gemakkelijker auto·s gewerkt.
De auto op zich valt tot nu toe heel goed mee en het verbruik ook.
Het enige wat mij stoort is iedere keer als ik de C4 start dat ik mijne GSM met de BT moet verbinden.
Dus ik heb nu op 3 maanden +/- 8000 km gereden en ben tot nu toe tevreden van mijn eerste Citroen.
Grtz GOLFIST
Totaal aantal Berichten: 583
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Fijn dat je tevreden bent over je nieuwe aankoop.
Golfist schreef:...iedere keer als ik de C4 start dat ik mijne GSM met de BT moet verbinden.
Dan denk ik dat je de optie automatisch verbinden (of gekoppeld apparaat is geautoriseerd) moet aanzetten bij de bluetooth verbindingen instellingen in je gsm.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Yep, zeker weten! Anders moet je iedere keer verbinding handmatig toestaan op je gsm.
Maar als dit het enige is na 3 maanden en 8.000km…. dan is het heel goed
Dan ga ik eens bekijken of ik dat kan veranderen in de instellingen, dank U
Wat ik nog vervelend vind is dat op de diepste stand van de zetel de gordel in mijn nek snijd.
Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Als de zetel eens goed staat voor jou, dan moet je die stand toch niet meer aanpassen?
Kan je de gordel zelf niet meer lager zetten? De gordel kan je namelijk ook hoger of lager zetten.
Ik heb de mijne nu iets meer dan 1 maand, spijtig genoeg nog niet zoveel kilomters mee gedaan, omdat ik ook nog met mijn “oude” wagen (citroën saxo) rond reed. Maar die is nu verkocht. En tot nu toe heel tevreden over de C4!
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Golfist schreef:
Wat ik nog vervelend vind is dat op de diepste stand van de zetel de gordel in mijn nek snijd.
Als de gordel niet lager kan worden ingesteld dan is de enige optie om je stoel toch maar hoger te zetten. Ik weet niet welke lengte je hebt maar normaal gesproken moet er altijd een comfortabele combinatie van stoel/gordel hoote te vinden zijn.
Ik ben zelf niet al te klein maar vind het eigenlijk prettiger om iets hoger te zitten. Ik gok dat de “wilde jaren” met stoel in de lage “sport” stand, nu toch echt voorbij zijn
Nu stel ik veel meer prijs op comfort; zeker bij lange ritten.
Ik kan de gordel niet dieper zetten en ik zit graag diep in de auto.
Totaal aantal Berichten: 75
- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTi by Loeb
- C2 1.4 VTR
Heb ik altijd vreemd en bijzonder gevonden van de Coupé uitvoering dat de gordel niet in hoogte verstelbaar is.Maar goed, niets aan te doen. Zelf heb ik er geen last van met mijn 1.84 meter. De stoel staat ergens in de middelste stand.
Golfist schreef:Ik kan de gordel niet dieper zetten en ik zit graag diep in de auto.
Dan moet je het snijden in de nek voor lief nemen. Het is niet anders bij keuzes maken
fjr1300 schreef:Heb ik altijd vreemd en bijzonder gevonden van de Coupé uitvoering dat de gordel niet in hoogte verstelbaar is.Maar goed, niets aan te doen. Zelf heb ik er geen last van met mijn 1.84 meter. De stoel staat ergens in de middelste stand.
Vanwege de langere deuren is de B-stijl verder naar achter. Hierdoor wordt invloed van gordel hoogteverstelling kleiner of vervalt zelfs helemaal omdat de gordel dan toch altijd over de schouder draait. En dus is het erg makkelijk om de kosten te besparen door een onderdeel weg te laten die toch al weinig invloed heeft. Bovendien juist omdat B-stijl verder naar achter staat, zou het moeilijker zijn om vanuit je stoel de hoogte te vernaderen (althans naar mijn bescheiden mening; ik heb slechts 1x in C4 Coupé gereden)
Totaal aantal Berichten: 75
- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTi by Loeb
- C2 1.4 VTR
Rijdt inmiddels mijn 2e coupé.Toch snap ik de Golfist wel. Als je de stoel diep zet, kan de gordel gaan snijden.Dan zou gordel verstelling een wens zijn. Of het uitmaakt bij een coupé, is de vraag.