27 van de 31
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
Robinrossie’s bx progress
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 19 mei 2010 11:31 PM
  [ # 391 ]

Ik zit er sterk aan te dnekn om de bx te gaan verkopen, ik heb hem al op speurders gehad dat is neit echt een succes geworden (dat had ik trouwens ook niet anders verwacht) dus heb ik hem er maar weer af gehaalt.

Maar wat dan na deze bx ik zit wel rond te kijken maar heb niet echt een geschikte kandidaat gevonden.
Het liefste wil ik natuurlijk een GTi of een 16v liever nog een GT maar die liggen niet voor het oprapen.

Staat er hier wel een op het forum te koop (die witte zonder APK) maar dat zal wel weer een project worden wat zou er aan zon auto moeten gebeuren die een paar jaar heeft stilgestaan alvorens die weer gewoon dagelijks rijdbaar is?

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 19 mei 2010 11:37 PM
  [ # 392 ]

Sowieso distributiewissel inclusief waterpomp en spanrol; LHM verversen, veerbollen vernieuwen; alle rubber slangen (carterventilatie, koelsysteem, brandstofleidingen etc.) controleren en waar nodig vervangen vanwege verdroging; en wellicht zijn de banden na al die jaren verdroogd en/of hebben ze door lange stilstand platte plekken gekregen.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 19 mei 2010 11:58 PM
  [ # 393 ]

Ik heb inmiddels genoeg reserve onderdelen voor een 16v dus ik kan je vast wel helpen mocht je nog iets nodig hebben. Als het roestgebeuren maar mee valt dan is ook dit model vrij goed te onderhouden.

Distriwissel en waterpomp heeft mij zo’n 180 euro gekost geloof ik. Ik zou het echt overwegen, want deze auto’s zijn echt geweldig, vooral als de motor boven de 5000 toeren komt.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 20 mei 2010 07:40 PM
  [ # 394 ]

Of je koopt die van mij Wink Technisch iig zeer goed en kwa carosserie hard.

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 20 mei 2010 10:33 PM
  [ # 395 ]

Ik ben hard aan het overwegen Wink maar heb nog niet besloten.

Gais ik denk dat jou bx toch iets te duur is voor mijn budget!

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 24 mei 2010 09:48 PM
  [ # 396 ]

Je mag altijd een bod doen Wink

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 30 augustus 2010 12:21 AM
  [ # 397 ]

Nou het weer wat vochtiger en kouder wordt is er toch een probleempje aan het licht gekomen/

De verwarming van mn bx wil niet meer op volle kracht werken, de warmte regeling doet het goed alleen de knop dat je hem harder en zachter zet is er half mee gestopt, dat wil zeggen ik kan hem nog een beetje of niet aan zetten maar harder wil die niet, dit is dacht ik ook een standaard bx probleem maar is hier ook een oplossing voor?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11790
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 30 augustus 2010 11:24 AM
  [ # 398 ]

Twee mogelijkheden. De weerstanden op je kachelhuis zijn op (dat is vrij eenvoudig te wisselen maar ik vind het persoonlijk een vervelend klusje; het één sluit het ander niet uit Laughing) óf, en die kans is heel groot, de koolbanen achter de knop van je fan zijn vuil en/of gaar. Dat is een heel simpel klusje dat lekker comfortabel onder dak met de radio aan te fixen is.

Laten we dus beginnen met het tweede: bouw dat paneeltje uit volgens de methode-Tiemersma. Bouw er een goedwerkende vervanger in. Controleer, nu je er toch bent, alle electrische verbindingen want de stekkers van dat paneel willen ook best brak gaan. Test. Werkt alles - probleem opgelost. Werkt het niet: weerstandentoestand defect; controleer de bekabeling en zo nodig vervangen (maar dat is dan denk ik een nieuwe episode).

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 30 augustus 2010 04:11 PM
  [ # 399 ]

Als de module in het kachelhuis defect is, dan werkt de motor vaak helemaal niet meer. Dus ik zou het zoeken in de weerstandbanen van het paneeltje. Als je het schema erbij pakt, dan kan je zien welke van de 5 kabels je door kan verbinden om de fan op full speed te laten draaien. Als dat werkt, dan weet je dat het in het paneeltje zit. Beide onderdelen heb ik trouwens nog liggen, mocht je wat nodig hebben.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 30 augustus 2010 04:45 PM
  [ # 400 ]

Ik heb hetzelfde probleem gehad, geen orkaanstand. Bij mij was het toch echt het ronde dingetje in de weerstand. Opschuren, contactspray erop blaffen en blazen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 30 augustus 2010 06:09 PM
  [ # 401 ]

Ah oke, nee bij mij deed ‘ie het helemaal niet meer. Was de PTC in die module. Ik heb die toen even vervangen voor een moertje, en toen was het geregeld. Wel weer even voor een PTC omgeruild, anders brandt m’n wagen straks af (al twijfel ik of dat systeem nog goed werkt na 25 jaar).

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 31 augustus 2010 11:46 PM
  [ # 402 ]

Dan zal ik eerst een de banen achter de knop controleren, maar waar zit die weerstand dan als het niet aan die bannen licht?

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 01 september 2010 12:16 AM
  [ # 403 ]

In de parafanbak, in het kachelhuis, vlakbij de ruitenwissermotor. Daar kan je 2 schroefjes zien waarmee een plastic module in het kachelhuis vast zit. Die kan je eruit halen, daar zit de weerstand op geklemd.

Profiel  
 
robinrossie
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 851
Geregistreerd: 03-11-2007

Gepost: 03 september 2010 06:45 PM
  [ # 404 ]

Gisteren even een ander printplaatje achter de knoppen geprobeerd met een ander plaatje deed die het ook niet dus nu heb ik de kachelmotor eruit gehaald, ik heb een plaatje gevonden met een printplaatje erachter zit hier dan die weerstand op dat metalen ronde ding?
Het zit in iedergeval met 2 schroefjes vast.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 04 september 2010 01:18 AM
  [ # 405 ]

Het is een klein rond weerstandje, wat geklemd zit, volgens mij aan de onderkant. Jij bedoeld de transistor waarschijnlijk. Dat is ‘m niet, de weerstand is namelijk zo’n 5-10 mm in diameter. Je zit wel op het goede ding te kijken.

Profiel  
 
 
27 van de 31
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook