bodem afwerking C4
Cannae
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 03-08-2010

- C4 (2004-heden) CITROEN C4 2.0 16V COUPE VTS 138PK
Gepost: 01 september 2010 09:44 AM

Hoi allemaal

de laatste 2 weken ben ik op vakantie geweest met de C4 coupe die we vorige maand gekocht hebben. We zijn naar Noorwegen geweest voor een rond reis en hebben 5.000 km gereden zonder problemen, alleen er zijn mij we wat zaken opgevallen aan de auto namelijk:

1. Er zit geen afdek plaat onder motor van mijn VTS, als je de motor kap open doet kijk je langs de motor zo op de weg. Bij veel auto’s zie je tegenwoordig een afdekplaat onder de motor, dus klopt dit wel?

2. Het warm worden van de bodem achter de berijders stoel, ik heb eens onder de auto gekeken en ik zie geen hitte schild bij de laatste bocht naar de achterste pot. Het rechte stuk voor de bocht heeft wel een hitteschild en de achter de pot is speciale mot op het frame geplakt het stuk er tussen van 30 cm heeft niets wat in mijn optiek apart is. Dus klopt dit?

Op de autobaan heb ik de auto eens geprobeerd wat hij kan, ik vind alleen dat hij boven de 5.000 toeren wel veel motor geluid produceert, maar dat past wel bij de auto. Want dan is hij beschaaft bij lagere toerentallen en als ik wil gassen klinkt hij als een beest devil . Tevens heb ik gemerkt dat de bumper ophanging na gekeken moet worden omdat als ik 180-190 heb gereden ik de bumper links en recht aan de zijkant onder de koplampen weer in de bevestiging moet duwen die dan een halve cm open staan.

In Noorwegen hebben we rustig aan gedaan en hij heeft zo waar 1 op 14 gelopen, maar daar ook niet harder dan 100 kmh en dat is alleen rond Oslo. Dit verbruik is gerealiseerd in de bergen/Fjorden over prachtige asfaltwegen en “geiten paden” (zandwegen), wie daar wel eens is weet wat ik bedoel want het stikt daar van prachtige secundaire wegen die wij als meer geiten pad of bospad zien.

Dus na de eerste zorgen na de aankoop moet ik zeggen:

ballon


gtz
Cannae

Profiel  
 
Gepost: 01 september 2010 10:12 AM
  [ # 1 ]

Dat van die uitlaat, dat weet ik niet, maar elke moderne Citroen heeft een afdekplaat onder de motor, dus die hoort er hier beslist ook onder te zitten.

Profiel  
 
wijnand 16v
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 128
Geregistreerd: 05-01-2006

- BX SPORT
- DS 3 Sport Chic 1.6 blueHDI 120
Gepost: 01 september 2010 01:41 PM
  [ # 2 ]

De diesels hebben een afdekplaat de benzine versie veelal niet. Tenminste niet de oude benzine versie motoren. Hoe het zit met de huidige vti en thp motoren weet ik zo niet. Mijn C4 nog net met de oude vertrouwde 1.6 16v tu motor heeft ook geen afdekplaat. Maar de diesel die ik hiervoor had wel.

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 01 september 2010 02:24 PM
  [ # 3 ]

Mijn 2.0 16V benzine uit 2007 heeft ook een bodemplaat onder de motor.
Is wel een Exclusive, dus wellicht afhankelijk van de uitvoering?

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
Marcel174
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 152
Geregistreerd: 15-11-2009

- C4 (2004-heden) Coupe 1.6 HDI 110
Gepost: 01 september 2010 08:14 PM
  [ # 4 ]

Waarom hebben diesels dan wel een bodemplaat en benzine modellen niet?
Vreemd. Is dat nou zoveel moeite/duurder om zo’n ding af fabriek te monteren..

Gr Marcel

Profiel  
 
Gepost: 01 september 2010 08:59 PM
  [ # 5 ]

Geluidsisolatie?

Profiel  
 
oops
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 158
Geregistreerd: 05-04-2009

- C5 Tourer V6 HDI Exclusive
Gepost: 01 september 2010 11:52 PM
  [ # 6 ]

Dat is grappig, ik heb een 2.0 VTS en hier zit geen bodemplaat onder. Naar mijn weten is het inderdaad zo dat alleen de diesel uitvoeringen een bodemplaat hebben.

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 01 september 2010 11:57 PM
  [ # 7 ]

Is wel normaal dat die er niet is hoor, zag ik laatst ook bij een nieuwe c4 1.6 16v, ik vind het trouwens toch maar slappe onhandige dingen die bodemplaten

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 02 september 2010 10:31 AM
  [ # 8 ]
Marcel174 schreef:

Waarom hebben diesels dan wel een bodemplaat en benzine modellen niet?

oops schreef:

Naar mijn weten is het inderdaad zo dat alleen de diesel uitvoeringen een bodemplaat hebben.

JLFME schreef:

Mijn 2.0 16V BENZINE uit 2007 heeft ook een bodemplaat onder de motor.
Is wel een Exclusive, dus wellicht afhankelijk van de uitvoering?

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 02 september 2010 01:40 PM
  [ # 9 ]

Bodemplaat wordt veelal toegepast om de luchtstroming onder de auto te veranderen. Daarom zal je zo’n plaat bij alle (of voor de voorzichtigheid: bij bijna alle) uitvoeringen vinden die hun focus leggen op verlaging van het verbruik. Een glad/recht oppervlak heeft namellijk minder luchtweerstand als gevolg dan een open ruimte met uitstekende onderdelen. Dus wellicht is dit de reden om een bodemplaat op de diesels en exclusive uitvoeringen te zetten… Ze zijn namelijk allemaal zwaarder dan de andere uitvoeringen. Bij diesel is het natuurlijk gewicht van de motor zelf en bij Exclusive uitvoeringen zijn het de extra’s die gewicht met zich mee brengen. (dan heb ik het echt “getroffen” met diesel in Exclusive uitvoering king )

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 02 september 2010 04:09 PM
  [ # 10 ]

inderdaad, een diesel in Exclusive uitvoering is dubbelop!
haha

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
Cannae
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 03-08-2010

- C4 (2004-heden) CITROEN C4 2.0 16V COUPE VTS 138PK
Gepost: 02 september 2010 07:01 PM
  [ # 11 ]

Leuk een zo’n exclusive.

Maar ik heb het even gecheckt maar een exclusive uitvoering van de Berline is niets meer dan de meest luxe berline, zeg maar de VTS uitvoering van de coupe.

Dus je krijgt een setje deuren extra + elektrische ramen ten opzichte van de VTS coupé, dus dat zou niet uit mogen maken voor de bodem afwerking IMO.

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 02 september 2010 08:00 PM
  [ # 12 ]

Het was slechts een idee hoor (afgeleid van wat ik van auto’s weet) en leek me niet erg vergezocht. Maar het fijne over “hoe en waarom” zullen wellicht alleen de mensen bij Citroen R&D weten…

Maar ik voel me niet aangesproeken hoor Wink

Ik heb nog een ander idee tongue wink
Het kan ook te maken hebben met bouwjaar. Er worden vaak zogenaamde “Running Changes” gemaakt. Deze RC’s zijn natuurlijk lang niet altijd verbeteringen, heel vaak gaat het gewoonweg om kostenbesparing. En dus bij het weglaten van een onderdeel heb je zowel minder inkoop- als montage-kosten.
Is dit een idee of wat?  idea

Profiel  
 
sidewinder1970
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 51
Geregistreerd: 28-03-2009

Gepost: 04 september 2010 11:35 AM
  [ # 13 ]

Ik heb ook een 2 liter vts en deze heeft WEL een bodemplaat. Wat vreemd dat ‘t zo verschillend kan zijn!

C4 vts 2.0 16v coupe ‘05

Profiel  
 
Ppassie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 04-09-2010

- Xsara Picasso 1.8 Plaisir
Gepost: 04 september 2010 01:58 PM
  [ # 14 ]

Ik heb een xsara picasso 1.8. Hier zit ook geen beschermkap onder de motor. Zou het niet zo kunnen zijn dat het afhankelijk is van hoe laag de carter hangt? Wellicht is dit bij een diesel lager.


Pascal

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook