Hallo,
Ik heb een aantal vragen met betrekking tot het uitbouwen van de Parrot 3200 LS.
Mijn vader heeft een Citroen C4 Picasso uit Juli 2007.
Deze gaat eruit over een paar dagen. Het uitbouwen van deze carkit is nogal duur dus vandaar dat mijn vader dit samen met mij wil doen.
Tot dusver is de Microfoon, het lcd-scherm en het Mute kastje eruit.
het enige wat dus nog overblijft is de bekabeling van het Mute kastje naar de radio.
Wij komen er niet precies uit hoe we de autoradio eruit halen zodat we bij de stekkers kunnen.
Hoe doen we dit en kunnen wij zonder problemen de stekkers eruit halen?
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Probeer het eens met deze..
Ziejewel, dan waren die dingen toch voor de radio.
Mijn vader had hiervoor een Xsara Picasso, daar zaten die dingen, of soortgelijke dingen bij.
Bij de C4 die hij nu nog heeft zitten die niet.
Het is me overigens gelukt met 4 gelijke kleine schroevendraaiers.
Eenmaal bij de kabels (professioneel ingebouwd) had ik geen idee welke ik eruit kon halen en wat ik moest laten zitten.
Ik heb het maar gelaten voor wat het was.
Zou iemand mij misschien kunnen vertellen wat de kabels kosten vanaf het Mute kastje naar de radio?
(Mijn vader moet ivm zijn pensioen zijn auto teruggeven aan de lease-maatschappij en heeft om welke reden dan ook waarschijnlijk gekozen voor de Volvo V50)
Ongetwijfeld zal het inbouwen anders gaan omdat er andere aansluitingen in die autoradio zitten…
(Natuurlijk ben ik het niet eens met deze keuze, wil hem liever zien in een andere C4 Picasso of een C5, maar ivm de kosten kiest hij liever voor de V50)
Ik zou toch maar eens kijken of er iemand is die wat over de kabels kan zeggen qua uitbouwen. Het is volgens mij niet zo moeilijk (ik heb 3x mijn parrot “verhuisd” naar andere auto’s). Ik denk dat de losse kabels je een aardige duit gaan kosten.
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
De kabel die je ertussenuit moet halen ziet er ongeveer zo uit:
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Ik zal vanavond eens een aantal foto’s maken en uploaden.
Inderdaad, die foto JLFME, dat meest rechter blokje is wat ik achter uit de radio haal
Wittgen, welk bedrag moet ik ongeveer in m’n hoofd hebben voor het kopen van nieuwe kabels?
Heb een aantal foto’s gemaakt van het “zooitje” kabels.
Achterkant van de Radio: (eigenlijk overbodig)
http://dl.dropbox.com/u/4081738/Parrot Radio Kabels/DSC_0950.JPG
De kabels die achterin de Radio zitten: (wellicht ook overbodig)
http://dl.dropbox.com/u/4081738/Parrot Radio Kabels/DSC_0951.JPG
De kabels aan de bijrijders kant van het middenconsole:
(Linksonderin de kabel die in het blauwe mute kastje gaat, rechtsonderin uit focus het blok wat in de radio gaat)
http://dl.dropbox.com/u/4081738/Parrot Radio Kabels/DSC_0952.JPG
Zelfde verhaal alleen is het blok wat achterin de radio gaat in focus:
http://dl.dropbox.com/u/4081738/Parrot Radio Kabels/DSC_0953.JPG
Beter zicht op de kabels: (een deel uit elkaar gehaald) Alleen de beschreven stekkers zaten aangesloten op de radio! (Links onderin mijn handpalm en rechtsmidden uit focus het blok wat achterin de radio gaat)
http://dl.dropbox.com/u/4081738/Parrot Radio Kabels/DSC_0954.JPG
Laatste foto: De kabels wat door elkaar.
http://dl.dropbox.com/u/4081738/Parrot Radio Kabels/DSC_0957.JPG
Als iemand aan de hand van deze foto’s mij kan vertellen hoe ik het beste te werk kan gaan om de parrot kabels te scheiden van de originele kabels die achter moeten blijven zou ik dat heel fijn vinden!
Alvast bedankt!
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Dat ziet er inderdaad uit als een ‘zooitje’.
Als het goed is (indien er zo’n ISO2Car kabel gebruikt is) zou je 2 stekkers met ‘hendel’ (die je in je hand hebt op foto DSC_0953.JPG) moeten hebben. De stekker zonder de kabels voor de parrot moet in de radio, de andere zul je moeten ontrafelen en is de iso2car kabel.
Maar ik zie die andere stekker niet op de foto’s en vermoed dat er iets ‘in elkaar geknutseld’ is. Dan zou ik adviseren: bespaar je de moeite en koop voor de nieuwe auto een nieuwe kabel.
Een nieuwe kabel koop je tussen de €20,- en €30,- afhankelijk voor welk merk en type auto.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Bedankt voor de reactie.
Nu rest mij nog één enkele vraag.
Ik heb dus nu Het lcd scherm met de kabel naar het blauwe Mute kastje, de microfoon en natuurlijk het blauwe Mute kastje zelf… Nu is de aansluiting op het plaatje van de “nieuwe kabel” niet hetzelfde als de aansluiting achter op het blauwe kastje.
Ik zie nergens op die foto’s een aansluiting voor de rechterkant van het kastje, de kabels die dus naar de radio zouden moeten. Die zit dus nog in de auto! kan ik dat ook gewoon laten zitten en nieuw kopen??
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Voor de duidelijkheid: de ‘nieuwe kabel’ (ISO2CAR) is een verloopstuk van ISO-connectors naar de specifieke autoconnector.
De kabel die achter uit het blauwe kastje komt zul je inderdaad óf moeten losmaken, óf ook nieuw kopen. Deze kost nieuw rond de €24,-. Dus je moet zelf bepalen of het je dat waard is om te ontrafelen. (linkje met reserve onderdelen voor parrot 3200)
Dus je zult deze kabel nog uit de auto moeten halen:
(Van links naar rechts: 4x ISO connector en helemaal rechts de brede connector voor het blauwe kastje.)
De nieuwe kabel (ISO2CAR) zorgt ervoor dat je de ISO kabels op je specifieke Autoradio connector kunt aansluiten. Als diegene die de parrot in je auto heeft ingebouwd die kabel gebruikt had, was je in 10 minuten klaar geweest met de demontage.
Dus voor de duidelijkheid:
Voor inbouw in de nieuwe auto heb je nodig:
1x originele parrot kabelboom (zie foto hierboven) (€24,-)
1x ISO2CAR auto specifieke kabel. (€25,-)
In de nieuwe auto is inbouw dan een kwestie van plug en play. Het wegwerken van de kabels is dan het meeste werk.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Zo niet dan lees ik het wel.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Heel erg bedankt,
Aangezien de auto terug gaat naar de lease maatschappij met 186.000 op de teller interesseert mij het niet of ik de kabels van de radio sloop of niet… dat fixen zij dan maar weer… Ik denk toch niet dat die persoon die het heeft ingebouwd het heeft gesoldeerd….
Vanavond laatste kans om de kabels eruit te halen want morgen gaat de auto eruit.
Ok, zo lezende en de fotos bekijkende is het inderdaad niet Plug-and-play uitbouwen. Maar goed dat kan ik van te voren ook niet beoordelen. Zoals je leest ben je voor ongeveer € 50,- en (veel) inbouwgeduld een stap verder in de nieuwe auto. Nu maar hopen dat de middenconsole van de V50 ook zo gemakkelijk te bereiken is als die van de C4. Ik meen dat de V50 zo’n platte dunne middenconsole heeft..Wellicht is er op het volvo v50 forum een instructie? Zie ook:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=31086
suc6..
Mijn vader heeft het idee om gewoon tegen de dealer te zeggen dat de koop alleen door gaat als ze voor hem de parrot inbouwen Om zo’n klein bedrag zullen ze niet moeilijk doen denkt mn vader…
Ik zal kijken of ik de stekkers kan redden… anders lossen ze het bij de dealer maar op
Stekkers zijn niet te redden omdat er gesoldeerd is….
Misschien had de installateur niet de juiste kabels bij zich. (Is geïnstalleerd op locatie)
Ik heb het gelaten voor wat het is, Morgen gaat uit de auto eruit, zucht
Bedankt voor alle informatie, ik heb er zeker mijn les uitgetrokken. (Voortaan lekker zelf inbouwen op de juiste manier!)
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Jammer inderdaad. dan toch maar €50,- uitgeven aan 2 kabels voor de nieuwe auto.
Ik heb mijn parrot zelf geïnstalleerd en het netjes wegwerken van de microfoonkabel heeft me de meeste tijd gekost. (geplaatst op de locatie van de fabrieks BT microfoon in de hemel.) De rest was plug&play;. Al met al een uurtje werk geweest. Eruit halen zal waarschijnlijk een kwartier in beslag nemen.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Hopelijk neemt mijn vader dan tenminste een V50 met ingebouwde handsfree carkit.
Dan is deze rompslomp allemaal niet nodig.
Vanavond de laatste paar kilometers gereden in mn vaders C4 Picasso.
Ik moet zeggen, sinds ik mijn rijbewijs heb (november vorig jaar) ben ik me toch wel heel erg gaan hechten aan de C4.
Ik weet nu dat ik zelf, als eerste auto heel graag een Citroen wil.
Ik ben in het verleden al gaan zoeken naar een BX, maar als aankomend militair is op tijd komen toch wel heel belangrijk en kan ik niet met panne aan de kant van de weg staan sleutelen om vervolgens te laat te komen.
Heel erg bedankt voor de info in iedergeval, het zal vanaf mijn kant een tijdje stil worden hier op het forum, maar één ding is zeker… Ik kom terug!