Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Vandaag, tussen de buien door, de spoelvloeistof vervangen door LHM Plus.
Het verwijderen van de filters uit het reservoir is een beetje lastig, ik lekte uiteraard wat spoelvloeistof uit het reservoir tijdens het kantelen, maar het is gelukt.
De spoelvloeistof was aardig vuil, het leek wel of je een pot koffie leeg gooide.
Alles schoon gemaakt en (speciaal voor Traindriver) tijdens het leeg kieperen van het reservoir hoorde ik iets rammelen (zie ander post: Geratel na het op druk zetten van de vering). Het bleek een dopje te zijn.
Het dopje was afkomstig van de onderzijde van het filterhuis waar de niveau aanwijzer in gehuisvest is.
Uiteraard terug geplaatst, geratel weg.
Al met al een simpele klus wat ook nog zijn vruchten afwerpt, want hij veert weer geweldig.
P.s. is het heel erg als er wat teveel LHM in het reservoir zit, want in het instruktieboek staat dat het oranje parapluutje tussen de rode lijntjes moet zitten, maar in andere topics wordt diverse malen aangegeven dat het koperen schijfje tussen de rode lijntjes dient te zitten.
Ik wilde de gulde middenweg kiezen, maar nu zit het koperen schijfje hoog tussen de rode lijntjes.
Joop.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Zolang het maar tussen de rode lijntjes zit
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
En het in de lage stand er niet uit loopt
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Maar???
Wat moet ik nu aanhouden, het instruktieboek(oranje paraplu) of de topics (koperen schijf).
Joop.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
M.a.w. ik moet LHM verwijderen.
Joop.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Maar je schrijft niet dat je de remmen gebleed hebt. Heb je dat gedaan of niet? Als je het nog moet doen, dan gaat er sowieso weer veel olie uit. Daarna de LHM wel tot het juiste niveau bijvullen.
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
De remmen zijn gebleed, dus wat LHM verwijderen.
Joop.
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
Het makkelijkste om dat te doen is WEER de remmen bleeden
maar TE veel LHM kan geen kwaad, alleen moet je even kijken of de auto op de laagste stand niet lekt
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
De auto in de laagste stand lekt niet, maar ik ga toch nog maar een keertje de remmen bleeden want het kan nooit kwaad m.b.t. de nog eventuele aanwezigheid van vuil.
Joop.