Totaal aantal Berichten: 448
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Ze is goedgekeurd!!
Vanmorgen heb ik de BX naar mijn buurjongen gebracht. Ik had eigenlijk gedacht dat het wel een tijdje zou duren. Of dat ze afgekeurd zou worden. Maar nee!
Vandaag is hij druk met haar bezig geweest en vanmiddag zag ik ineens een bruine BX langs rijden. Duurde even voordat ik dacht ‘Hee, dat is mijn BX!’ Ik heb haar tenslotte al meer dan een jaar niet op de weg gezien!
Hier stond ze te wachten op wat komen gaat, bij de buren.
Hij was dus op weg naar Auto van Duinen in Nijkerk. Daar is ze om 16:58 weer goedgekeurd voor een jaar. Mn buurjongen was enthousiast over dat ritje naar Nijkerk. Heerlijke auto met erg fijne vering! En je zit alsof je op een heerlijk bankstel zit, zei hij! Al met al best enthousiast over de BX. Er waren weinig dingen te vinden en eigenlijk is het nog een prima auto!
De dingen die aan de BX gebeurd zijn:
-Uiteraard helemaal nalopen voor de keuring
-2 banden vervangen wegens droogtescheuren
-Oude radio stekkers ombouwen naar ISO
-Uitlaat lassen (kon gelukkig nog!)
En dat alles, inclusief keuren, voor 240 euro! Valt me erg mee! Ik had meer verwacht.
Morgen even naar het postkantoor om de BX op mijn naam te zetten. Ze stond namelijk nog steeds op mijn vaders naam. Daarna verzekering afsluiten, waarschijnlijk Emerpark via de BX Club. En dan eindelijk rijden! Volgens mn buurjongen stottert ze af en toe. Dus nog even de bougies schoonmaken. Of gewoon vervangen natuurlijk. Wat een heerlijk idee dat ik voor de winter van mijn scooter af ben! Niet steeds weer in de kou overal naartoe. Dus zaterdag meteen voor het eerst met de 15 RE naar mn werk!
Iemand nog goede voorstellen voor een radio met SD systeem?
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed zo! Gefeliciteerd!
Citroen!
Yeahh!
Mooi Sjon!
Kijk anders eens naar een radio met alleen een AUX ingang. Daar kun je gewoon je MP3 speler aanhangen. Dat werkt minstens net zo efficiënt. Werkt vaak ook beter met het manoeuvreren tussen de liedjes!
En anders, die radio die Timo heeft in zijn Xantia. Mooi ding.
Totaal aantal Berichten: 9070
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Super gaaf! Ik zie je morgen wel verschijnen met de BX!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3167
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Bougies gewoon vervangen, en vergeet het luchtfilter ook niet, mocht die wat ouder zijn. En gefeliciteerd man!!!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 678
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Ah dat is nice! Gefeliciteerd en héél veel rijplezier!
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 527
- Xantia 1.8i 16v
Netjes !
gefeliciteerd!
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Totaal aantal Berichten: 5482
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Proficiat!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Mooi!
Neem je hem morgen mee?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 6157
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gefeliciteerd!
Wat betreft het stotteren: ik denk dat de dame gewoon wil doen waar ze voor gemaakt is, namelijk rijden. Lekker alle troep eruit blazen. Eventueel de carb even schoonmaken.
Heel veel plezier van je BX!
Wat zijn er nu voor banden onder gekomen?
Totaal aantal Berichten: 448
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Bedankt voor de reacties allemaal!
Erg jammer dat ik vandaag niet naar de meeting kon komen met de 15 RE Ik kon helaas geen vrij krijgen van mijn werk.
Gisterochtend direct naar het postkantoor gegaan en de BX op mijn naam gezet. De eerste auto die op mijn naam staat! Daarna Emerpark gebeld voor de verzekering en de BX per direct verzekerd. Toen was het eindelijk zover: Eindelijk zelf met de BX de weg op. Eerst naar een pompstation gereden om haar vol te gooien.
Daarna een stukje getoerd in de omgeving en uiteraard even een lekker hobbelweggetje opgezocht. Echt fantastisch! De stabilisatorstangetjes rammelen er lekker op los, maar ik vond het helemaal geweldig! Ik vind het nog steeds vreemd om haar op een foto te zien die niet achter mijn huis is gemaakt
‘s Middags helaas weer naar school. Deze keer met de BX naar het station gereden in plaats van met de bus. Heel leuk om dat nu gewoon met de auto te kunnen doen! Tenminste ook geen problemen met bussen die niet aansluiten en ineens op andere tijden rijden enz.
‘s Avonds even een stukje getoerd met Timo. Grappig om hem ook weer eens in een BX te zien
De radio van Timo is inderdaad erg mooi! Nog even kijken wat het wordt. Ik wil er nu wel zo snel mogelijk een radio in hebben. Wat voor radio had jij in je Visa, Bart? Alleen met AUX ingang? Dat beviel wel?
Luchtfilter moet idd nog even vervangen worden! Toevallig afgelopen zomer één gevonden in een franse supermarkt. Ideaal die franse supermarkten! Dus die er nog even in zetten. De bougies worden morgen vervangen. Even kijken of er verschil te merken is. Na een aantal ritjes stottert ze iig haast niet meer. Binnenkort ook eens de olie verversen. Geen idee wanneer dat voor het laatst gebeurd is. Dan ook het dashboard misschien maar weer loshalen. Even wat lampjes en de snelheidsmeterkabel vervangen. Zonder snelheidsmeter rijden vind ik echt niks! Dan ook meteen de ventilatie bekijken. Als je die aan zet hoor je de ventilator namelijk gewoon draaien, maar er komt geen lucht uit de roostertjes. Heel vreemd, want alles staat gewoon open en we hebben zeker weten de luchtmonden er weer opgezet na de dashboardwissel.
De banden die vervangen moesten worden zaten linksvoor en linksachter. Linksvoor is een Meteor band op gezet en linksachter heeft de reserveband. Die was nog prima zonder droogtescheurtjes. Het reservewiel heeft ook een Meteor band gekregen. Dit is om de rekening niet al te hoog te laten worden. Anders had ik er denk ik toch wel Michelins onder gezet.
Zojuist ook even een rondje gereden met mn vader. Die heeft 8 jaar geleden na 2 BX’en de laatste ingeruild voor een Xsara Picasso. Hij vond het weer erg fijn rijden! Stiekem mist hij het misschien wel Ik vond het ook weer leuk, echt jeugdsentiment.. naast mn vader in een BX!
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 1986
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Goed werk man, rijden maar, veel plezier
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Mooie BX zeg.. Nu een hoop kilometers maken!
Voor zitten dus banden van 2 verschillende merken?
En achter dan een band van zoveel jaar oud, die altijd onder de auto heeft gehangen?
Dat zal lekker rijden straks in de winter zo als beginnend bestuurder.
Maar verder veel rijplezier!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90