Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Tijdens de APK keuring bleek mijn linkerhandrem kabel gebroken te zijn.
Is deze kabel zelf makkelijk te vervangen?
Groet Joop.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Als je de beschikking hebt over een brug oid wel…
‘Spirit of avant-garde’
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Net terug gekomen van het keurings station en daar werd mij medegedeeld dat de buitenmantel kapot was, dus wat anders dan ze via de telefoon mij vertelde.
Maar de hele remkabel moet wel vernieuwd worden zeiden ze.
Ik heb wel de beschikking over een pomp/hydrolische krik.
Zou je mij enigsinds kunnen uileggen hoe ik deze kabel moet vervangen.
Joop.
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik heb het zelf gedaan zonder brug, maar al liggend onder de auto is het een pokkeklusje. Speciaal gereedschap is niet nodig, maar het splitspunt van de hoofdkabel naar de linker- en rechtrkabel zit verstopt boven het hitteschild boven de katalysator en is, als je de kat en het hitteschild niet wilt demonteren, alleen op de tast bereikbaar. Zie voor uitleg dit topic op het Xantia Club forum.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als je het zelf gaat doen: Auto niet alleen op krik laten rusten!!!!! Je zal niet de eerste zijn die onder zijn eigen auto omkomt….
Advies: Laten doen.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Joop 49 schreef:
Ik heb wel de beschikking over een pomp/hydrolische krik.
Als je daar nog assteunen bij hebt is het helemaal af.
Niet onder de auto gaan liggen met alleen een krik eronder.
Misschien had je dit zelf al verzonnen, maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden.
Edit: kennelijk.
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Naar aanleiding van jullie adviezen en doorverwijzingen laat de monteur lekker tieren/vloeken en pleisters op zijn handen plakken.
Want aangezien ik niet beschik over een brug, lijkt het mij een kl!#%&*te klus.
Afspraak gemaakt bij de garage, quanta costa +/- € 100,- (€ 21.50 handremkabel, € 60,- arbeidsloon ex.)
Joop.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Vind ik duur zat, doe ik voor de helft voor je. Op de brug is het 10min werk.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Heel knap als je dat kan in 10 minuten. Lukte mij niet in elk geval. Zeker niet voor de eerste keer.
Dat geldt voor alle klussen overigens. Het is goed te doen op een brug. Ook zonder brug maar op oprijbruggetjes is het prima te doen.
Vergeet de nieuwe binnekabels niet met een of ander goedje in te spuiten.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Als je weet hoe het moet en een brug hebt is het echt niet spannend. Voor de eerste keer en onder de auto liggend gaat het je wel een uurtje kosten denk ik. Maar dan nog, het is te doen.
Ik loop voor de apk altijd even de kabels langs, en als de buitenmantel is gebroken tape ik hem. Dat is ook apk goedkeur. Ik kijk wel of de binnenkabel niet beschadigd is, dan blijft het veilig. Op deze manier meerdere keren goed laten keuren.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Wat voor tape gebruik je dan, isolatietape lijkt mij niet heel geschikt.
Ik zou denken aan textieltape.
Wat misschien een optie is: tuinslang op maat afknippen, in de lengte doorsnijden, om de mantel plaatsen en het geheel weer tapen met b.v. textieltape.
Joop.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik gebruik meestal zelf vulkaniserende tape. Dat werkt prima. Iets van een stuk tuinslang is zeker een optie als extra bescherming, dat word wel vaker gedaan. De mantel gaat alleen kapot op de plekken waar hij door de geleiding gaat bij de wielen. Alleen daar de slang erom heen is genoeg.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Deze vulkaniserende tape is alleen bij automaterialen zaak te krijgen of ook bij de doe het zelfer.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Geen idee, heb het al jaren, loopt niet zo hard. Ik weet echt niet meer waar het vandaan komt.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Heeft iemand eventueel een ander idéé?
M.b.t. tape?
Joop.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Tsja, ik heb een oude binnenband van een fiets gebruikt met tie wraps vastgezet. Vulkaniserend tape is beter.
Trouwens als ik zie wat zo’n kabeltje kost, al is het imitatie, zou ik me mar niet te veel zorgen maken.