Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Oke, dan zal ik dat eens proberen zodra ik thuis ben! Maar volgens mij bleef hij sowieso branden, ook als ik de knop zo ver mogelijk ingedrukt had. Ik ben benieuwd wat ‘ie zal doen! Bedankt voor de info iig!
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ik heb wel een foto van de klemmetjes o.i.d. die er achter vandaan gevallen zijn van de chokekabel, meerdere thuis, maar deze toevallig online staan:
De onderste 2 ijzertjes die tussen het zwarte plastic zitten in het midden van de foto vonden we op de grond. Ik vroeg me af waarvoor die waren toen ik ze zag aan de chokekabel met de interieur wissel, dus had ik er een foto van gemaakt.
EDIT: Nog een foto gevonden:
Waarvoor zijn die 2 dan?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Wat een hel, die chokekabels. De volgende auto wordt er één zonder choke!
..of het moet om een lekker simpele 2CV gaan
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Ik heb geloof ik nog wel wat goede chokekabels liggen, zowel binnen als buitenkabels
En binnen 15 min. is zoiets verwisseld.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Dat lijkt me wel een duurzamere oplossing dan zonder choke rijden en een lampje uit de dash draaien Vervangen die hap!
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Precies, vervangen die handel. Dit is natuurlijk beunhazerij, en dat moet je niet willen.
En wat betreft de blower: ik denk dat de klep niet goed gestuurd wordt door het kabeltje. Ik neem aan dat dat ook los geweest is met de dashboardwissel? Lijkt mij verdachte nummer 1.
@Sjon;
Als je nou morgen naar de technische meeting van de BX club komt, kunnen we er gelijk een andere chokekabel in knutselen. :wink;
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Mijn excuses voor de late reactie! Ik ben gisteren helaas niet naar de technische meeting geweest.
@BasisBIX: Jij hebt ook echt alle onderdelen voor een BX liggen volgens mij!
Zo’n kabel is binnen 15 min. te wissellen? Hmm.. dat valt me erg mee!
Hierbij nog de beloofde foto’s van de chokekabel:
Maar wat betreft dat ik het niet moet willen en dat ik ‘m moet vervangen.. Ik heb er geen probleem mee, de auto start en rijdt prima, dus dat ding blijft voorlopig gewoon zitten waar die zit.
Natuurlijk is vervangen een duurzamere oplossing, maarja dat kan je over alles zeggen. Kan ik niet beter de BX maar een totaalrestauratie geven? Is misschien duurzamer dan met alle oude onderdelen op deze BX te blijven rijden. ..en zo kan je wel even doorgaan.
Ondanks dat ik in een eerder update zei dat een hobby geld mag kosten, begin ik me af te vragen of dit wel zin heeft. Het kost allemaal wel aardig wat. Door een fout van mijn baas bleek mijn loon ook nog eens niet te kloppen, dus het bedrag wat elke maand bijgeschreven wordt is heel wat minder. Al met al is de BX daar wel van te betalen, maar veel geld voor benzine blijft er niet over. Het komt er op neer dat ik de BX op de weg houd, erg weinig kan rijden en geen geld over houd voor andere dingen.
Ik heb nu 2 keuzes die allebei niet heel positief zijn voor de 15 RE. In beide gevallen zal zij opnieuw geschorst worden. De eerste mogelijkheid is dat ik mijn scooter verkoop en een leuke oude AX (met de chevrons aan de zijkant i.p.v. het midden van de motorkap) ga kopen. Dat scheelt toch weer wat qua kosten met de BX. De tweede keuze is dat ik mijn scooter niet verkoop en die weer als vervoermiddel ga gebruiken.
De BX zal weer voor onbepaalde tijd in de schuur komen te staan totdat ik meer verdien o.i.d. Mocht ik het benodigde geld weer voor haar kunnen ophoesten, komt ze de weg weer op. Ik weet nu al dat ik haar erg ga missen, dus ik hoop dat dat niet al te lang duurt!
De BX 15 RE gaat in ieder geval niet meer weg. Zolang het mogelijk blijft, hou ik haar. Of geschorst, of op de weg.
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Tja, het komt me bekend voor Sjon..
Eigenlijk voor mij de reden dat ik niet voor een BX heb gekozen maar iets wat goedkoper is in onderhoud en waar je geen belasting en dure verzekering over betaald.
Ik vind het een mooie keus van je. Die BX moet je niet meer weg doen! Je hebt er zoveel energie in zitten nu. Ik snap de band.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Hmm, jammer dat je maar zo kort van de BX hebt kunnen genieten dan! Ik zou voor de optie scooter verkopen > AX kopen gaan, dat rijbewijs heb je niet voor niets gehaald. Bovendien zit je in een AX toch lekker droog en warm deze winter, op een scooter is dat niet zo. Maar die keuze is aan jou.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
optie 3:
Scooter verkopen en gewoon met de Bx blijven rijden. Verschil tussen Bx en Ax zit hem voornamelijk in de belasting. Van 30 naar 13 euro? Na verkoop van de scooter kan je lang belasting betalen (zeker als je niet al te veel rijd)
Daarbij gaat bij het kopen van een andere auto altijd meer geld inzitten dan je denkt. En een “oude” Ax kan behoorlijk roesten als je een verkeerde treft.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Wat Daan zegt… Dan koop je een ax en dan moet daar weer van alles aan gebeuren. Die 17 euro verschil in belasting kan het toch niet zijn. Of wel? En als je je klusjes een beetje op kunt sparen tot een technische meet oid dan is het onderhoud ook prima zelf te doen.
Kortom, als je geen BX op de weg kunt houden dan kun je idd beter die scooter weer gaan rijden.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Je kunt ook altijd nog een belastingvrije Frot Fiesta kopen http://link.marktplaats.nl/392797129 De fiets onder de auto’s! Bijna goedkoper dan een nieuwe chokekabel…
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ook van die 425 euro kan je weer 14 maanden belasting betalen.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Vergis je niet Sjon. Ik heb een AX ph1 gereden, een prachtig klein schattig auto’tje die ALS IE HET GOED DEED heerlijk reed!
Maar ook aan een AX gaat vrij veel stuk. Het blijven auto’s van ongeveer 20 jaar oud, of het een HP geveerde auto is of een kleinere met schokbrekers. Dat mag het probleem niet zijn.
Ik zeg ook: scooter verkopen! Je bent toch geen 16 meer? Je hebt een rijbewijs, dus moet in een auto gaan rijden en aangezien je die ook hebt…. repareren dat ding!
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)