8 van de 53
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »

De Xant1a SX tD van PL: En ze loopt… en loopt… en loopt…
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11738

- Xantia TD SX
Gepost: 08 september 2010 12:49 AM
  [ # 106 ]
geoarthc35 schreef:
Penny Lane schreef:

Te laat. En in die zin ben ik ijdel op mijn auto. De lange antenne past beter bij d’r lijn. Ik mag er ook gewoon graag van buitenaf naar kijken, dusss… Very Happy

Derk

En die 27 MC antennes zijn toch vaak lang?

[Walvis met grote antenne]

Leuk man. ‘Double Trucker’ antenne erop… Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xantia TD SX
Gepost: 19 september 2010 08:19 PM
  [ # 107 ]

Goed. De rechter achterdeur is nu, gelijk de linker, niet meer mooi strak. Ik heb er twee heeeeeeeeeele flauwe deukjes in gecreëerd. Rotte pech eigenlijk, maar goed. Het valt niet indirect op gelukkig. Wel mooi klote vanzelf maar poep gebeurt. Als iemand ooit een R.A. deur in Sable Phénicien over heeft (as if) dan houd ik me maar aanbevolen…

Derk

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 19 september 2010 09:09 PM
  [ # 108 ]

Zonde man, wie en wat heb je afgesneden? Wink
Patrick

Iemand nog doneren?

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 19 september 2010 09:10 PM
  [ # 109 ]

Wanneer heb je de foto’s gescand?

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 19 september 2010 09:22 PM
  [ # 110 ]

Ach. In Groningen kwam ik in een krappe bocht een stadsbus tegen. Dus ik dook naar binnen, waar precies op het begin van de ronding van de bocht (begrijp je?) een Yarisje stond. Die heb ik even geknuffeld. Schade? Meh. Alles zit nog vast en de lak is nog heel, alle normale vouwen in de deur zijn mooi recht… Alleen is de deur nét even niet meer helemaal snaarstrak. Minder dan niks dus. Hence ook geen foto’s, dat zou zo’n non-event zijn Laughing

Ja, mooi klote natuurlijk, maar niks om lang over na te gaan denken. Een shit-happens-klassieker. En als je het niet weet, moet je minstens twee keer kijken voor je het ziet…

Derk

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 04 november 2010 09:25 PM
  [ # 111 ]

429k gepasseerd. In 15000 km moest er laatst toch maar eens een half litertje LHM bij. Dat verklaart de ranzig vette LHM-tank. Nou ja, zo’n bescheiden verlies is wel mee te leven.

De Xant heeft tot nog toe lekker meegedraaid in de verhuizing. Spiegels platrijden is naar verwachting nu over Cool Nu eerdaags maar even olie/filters en de bodem even bijplekken, dan komt Venise de winter best door.

Derk

Profiel  

japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3167

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 04 november 2010 10:22 PM
  [ # 112 ]

Ah kijk, kun je je abonnement bij de buitenspiegelgroothandel ook opzeggen Razz

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  

BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 761

Gepost: 05 november 2010 10:20 PM
  [ # 113 ]
ZX1.4i schreef:

Gewoon lekker de korte antenne erop laten zitten, maakt voor de radio ontvangst niets uit en je ziet de antenne toch niet als je in de auto zit Wink

Mag ik even tegenspreken Smile
Ik woon in Oost Groningen en met de originele korte antenne had ik op radio drie (en eigenlijk alle andere zenders) slechte ontvangst en bij Klein Ulsda viel de ontv…st zel. he.e m..l w.g.
Draad doorgemeten (is goed) contactvlak antenne en voet goed schoongemaakt, niks hielp, tot ik een lange antenne monteerde en nu is de ontvangst perfect! Ook in Klein Ulsda!

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 06 november 2010 12:00 PM
  [ # 114 ]

Ik heb overal prima ontvangst met de korte antenne op mijn type-2, en voorheen op mijn type-1.

Profiel  

BX16TGI
> 700 berichten

Gepost: 06 november 2010 03:55 PM
  [ # 115 ]

Ik geloof je, maar bij was het toch anders, bij mijn vorige xantia was de ontvangst minder slecht met de korte antenne maar ook niet fantastisch. (zelfde radio)
Ligt ook aan de regio denk ik, ik verzamel een beetje oude transistorradios en zeker bij de modernere modellen is de ontvangst bij mij thuis niet fantastisch.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 07 november 2010 12:41 AM
  [ # 116 ]

De radio zal ook wel uitmaken, de één heeft een betere ontvangst dan de ander, en vreemd genoeg hebben goedkope radio’s vaak een verassend goede ontvangst.

Profiel  

BX16TGI
> 700 berichten

Gepost: 07 november 2010 11:50 AM
  [ # 117 ]

Deze heb ik, duur dingetje, maar kan inderdaad wel eens wat “kieskeurig” zijn. Ik heb ook nog eentje van VDO-Dayton “liggen” en die ontvangt slechter. Vroeger had je een stelschroef op de radio, afstemmen op een zwakke am zender in de buurt van de 1600KHz (geloof ik) en dan draaien tot de zender op zijn hardst is. Dan kon je de radio afstemmen op je antenne.

( maar nu gaan we een beetje off topic? Smile )

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 20 november 2010 06:30 PM
  [ # 118 ]

Beurtje komt a.s. maandag met inmiddels dik 431k op de klok. Ik zag vandaag dat de linkerkoplamp lek is; volledig beslagen van binnen. Als ik tijd heb zal ik de unit er even uitpakken & dicht kitten. Kan-ie er weer even tegen. Verder staan de gloeipluggen op de rol voor vervanging; met wat geluk gaat dat maandag met de beurt mee maar ik moet even kijken of ik tijd genoeg heb - het moet weer eens even tussendoor Confused

Vandaag heeft Venise een sleepje aan de Pallaspuzzel gegeven om die bij mij in een box te krijgen. Dat verliep uiteraard verder moeiteloos. Foto’s volgen Cool

Derk

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 20 november 2010 08:56 PM
  [ # 119 ]

Plaatjes!

Pallaspuzzel uitgepakt

Kabeltje ertussen

Op haar nieuwe logeeradres

Hup, het hok in met dat ding!

Zo, tot volgend voorjaar dan maar!

Derk

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 23 november 2010 05:51 PM
  [ # 120 ]

Zo, de Xantia weer even wat onderhoud gegeven; dat bleek enigszins achterstallig te zijn geraakt hmz maar thans is het weer allemaal netjes.

Zijn gedaan: Olie + filter, luchtfilter, brandstoffilter, gloeibougies, 2x lampje koplampen, bodemplaat bijgewerkt. Bij dat alles een paar dingen geconstateerd:

Oliefilter wisselen is niet meer makkelijk als je airco hebt. Bovenlangs gaat het best, gek genoeg, wat niet vervelend is want dan lopen je mouwen niet vol.

Gloeibougies wisselen is een beetje een nare klus maar een gebogen ringsleutel 12 helpt heel veel; je kunt dan na verwijdering van de turbobuizen en het aan de kant leggen van wat slangentroep nog net bovenlangs de gloeibougie van cilinder 1 loswurmen.

Verder een kleine lekkage op de hydrauliek; een T-stukje in een plastic slangetje vanaf de hoogteregelaar was wat ruim gaan zitten. Met tie-wraps en oplettendheid maar even de winter door zien te komen. Het plan is om dit voorjaar weer eens met een hydrauliekcontrole en if needed bolservice aan het werk te gaan, dan kan het dan meegenomen worden. Anders moet er een nieuw T-stukje komen, ook geen drama.

Achterin het rechter balkje langs het sleepoog is een rotgaatje ontstaan. Owatrol, kit, tectyl en dan komend voorjaar/zomer maar eens een lasklusje van maken.

Verder ben ik nog immer dik te spreken over de Xant. Over 15k maar weer een beurtje en tot die tijd weer lekker doordieselen!

Derk

Profiel  

8 van de 53
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook