22 van de 26
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
   
Sjon z’n Citroën BX 15 RE van 1988
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 24 november 2010 09:54 AM
  [ # 316 ]

En ik heb nog steeds een Ax GT, het verbruik van jouw 15RE zal waarschijnlijk gunstiger zijn…

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Sjon1991
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009

- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Gepost: 24 november 2010 07:06 PM
  [ # 317 ]

Wat is een goede keuze maken soms toch lastig! Sad In elk geval weer bedankt voor de reacties en adviezen!

@Daan: Zou het verbruik van een AX GT niet veel schelen met de 15 RE?  Shocked Ik denk dat de 15RE op iets van 1:9 / 1:10 zit. Zoveel benzine zal een AX er toch niet doorheen jagen?
Maargoed, als ik een AX zou kopen wordt het toch een 1.1, dat zal wel iets schelen in benzinekosten neem ik aan! Smile

Van Timo een heel mooi schema gekregen met de kosten van de BX en AX naast elkaar. (Waarvoor uiteraard veel dank! Very Happy) Met deze gegevens alles nog eens bekeken en het scheelt wel wat.

Verzekering BX = €43 / AX = €30
Wegenbelasting BX = €25 / AX = €14

Qua vaste lasten scheelt het dus al €25,- in de maand. Daarnaast ga ik er vanuit dat de AX wel aardig wat minder verbruikt dan de BX.

Ik vind het ook doodzonde van de BX dat ze nu weer geschorst gaat worden. Echt heel erg jammer! Sad Ik kan mijn scooter wel verkopen en daar weer een tijd met de BX van rijden, maar ik ben bang dat ik dan na een tijd weer met hetzelfde probleem zit. Wat het uiteindelijk ook wordt, de BX wordt in elk geval weer geschorst. Waarschijnlijk zal dat niet lang meer duren. Sad Wanneer het echt weer kan, komt ze de weg weer op, want ik wil dolgraag in de 15 RE rijden.

Wat dan nog overblijft is de keuze voor een AX of de scooter. Ik vind het wel erg leuk om nog een eigen Citroën te hebben en oude AXjes zijn wel erg leuk. Maar daar kan inderdaad ook weer onderhoud aan zitten.
Aan de andere kant is de scooter ook prima te gebruiken. Ik weet dat ik de 16 al lang en breed gepasseerd ben, maar ik vind m’n scooter ook nog wel leuk! Wink Daarnaast zei mn moeder dat ik ook haar Ka mag lenen, als zij hem niet nodig heeft. De BX gebruik ik ook alleen in het weekend en misschien één dag doordeweek. Op die dagen heeft mn moeder haar auto toch niet nodig, dus dat zou ook kunnen. Dan hoef ik in elk geval geen belasting en verzekering te betalen en zit ik in de winter wel warm. Maarja, een Ford Ka is alles behalve een Citroën! Smile Het voordeel is dan wel dat er dan wel weer lekker geld verdiend kan worden!

Ik weet nog niet wat het gaat worden, het blijft moeilijk!

Mijn Citroën BX 15 RE


Joie de Vivre ..avec Citroën!

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 24 november 2010 07:10 PM
  [ # 318 ]

Een AX GT is gerust niet zuiniger Wink  Bovendien rijdt er toch niks lekkerder als een BX! gewoon doorrijden zou ik zeggen   Smile

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 24 november 2010 07:10 PM
  [ # 319 ]

Waarvoor gebruik jij de BX? Korte stukjes of ook langere ritten? En bovendien rij je met een chokekabel die niet deugt, dan is het niet vreemd dat je verbruik zo hoog is. Dat moet een stuk lager kunnen lijkt me zo. En van stilstand komt achteruitgang.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 24 november 2010 07:14 PM
  [ # 320 ]

Fix die chokekabel, want zonder choke rijden is niet goed.
En blijf gewoon in de BX rijden, een AX is tenslotte ook niet gratis in de aanschaf!

Profiel  
 
Jeger
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009

- BX Cannes
- BX Deauville
Gepost: 24 november 2010 07:43 PM
  [ # 321 ]

Gewoon lekker in je bxje blijven rijden, daar zijn ze voor gemaakt Wink
..
Zegt een student die zn bx van een krantenwijkje moet laten rijden..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 november 2010 07:47 PM
  [ # 322 ]
BasisBIX schreef:

Fix die chokekabel, want zonder choke rijden is niet goed.

Wie heeft je dat dan verteld?? Slaat nergens op namelijk Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 24 november 2010 07:49 PM
  [ # 323 ]

Hoe wou je dat oplossen als je met koude motor met 80 aan komt rijden bij het stoplicht, en je moet stoppen voor rood?

Kan wel, maar echt veilig is anders. Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 november 2010 07:52 PM
  [ # 324 ]

Je zegt: zonder choke rijden is niet goed. Dat is niet waar. Zonder choke rijden is in jouw ogen niet veilig, dat is iets heel anders dan “niet goed”. Het is juist wel goed om zonder choke te rijden. Een choke verrijkt het mengsel aanzienlijk, wat slecht is voor de oliefilm op de cilinderwanden, zorgt voor een veel hoger verbruik, is slecht voor het milieu enz enz.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 24 november 2010 07:57 PM
  [ # 325 ]

Ja, oke…

Maar zonder choke krijgt die dan toch te weinig benzine?
Hij slaat immers af als je geen gas bij geeft.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 november 2010 07:58 PM
  [ # 326 ]

Ook dat klopt niet helemaal. Eigenlijk zou een simpel kabeltje waarmee je het stationair toerental verhoogd genoeg zijn. De choke-klep heb je éigenlijk alleen nodig om de motor de eerste keer te starten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Sjon1991
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009

- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Gepost: 24 november 2010 07:58 PM
  [ # 327 ]

Er rijdt inderdaad niets lekkerder dan een BX! Wink Ik wil ook dolgraag doorrijden, maar dat heeft weinig zin. Het kan wel, maar ik hou gewoon geen geld over. Dat is een beetje het probleem.

De keren dat ik de BX gebruik is het meestal 10 tot 20 km denk ik. Niet echt hele lange ritten. De chokekabel deugt niet, maar de choke staat gewoon dicht, dus jaagt er niet opeens veel meer benzine doorheen. Het hoge verbuik ligt denk ik ook gewoon aan de carburateur. Dat verbruikt sowieso meer dan een injectiemotor. Dat van stilstand achteruitgang komt snap ik. Ik wil ook echt heel erg graag doorrijden met de 15 RE en ik vind het doodzonde dat ze weer de schuur in gaat, maar het gaat gewoon even niet anders.

Dus voor de duidelijkheid: De BX wordt sowieso geschorst! ..ik wil ook doorrijden, maar dat is nutteloos op deze manier!

Wat is eigenlijk het probleem als je met 80 aan komt rijden en moet stoppen voor het verkeerslicht? Ik begrijp niet helemaal dat dat niet veilig is.
Zonder choke doet de BX het gewoon prima, dus ik zie nog niet in waarom ik dat per sé moet repareren. Ik heb ook geen enkele keer gehad dat de BX afsloeg omdat ik moest stoppen. Telkens als ik de BX start blijft ze mooi rustig lopen, ook zonder gas bij te geven.

Mijn Citroën BX 15 RE


Joie de Vivre ..avec Citroën!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 24 november 2010 09:31 PM
  [ # 328 ]

laatste optie om de bx uit de schorsing te houden.
Op je ouders hun naam zetten en oltimer verzekeren. A 60-80 euro per jaar! Daar kan geen Ax tegenop.

Daarbij een verbuik van 1 op 9 a 10 vind ik behoorlijk gortig. Ik dacht dat je de 1 op 11 a 12 wel zou halen. De 1 op 11 halen we met onze Ax GT.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 24 november 2010 09:39 PM
  [ # 329 ]
VivéLaDeuche schreef:

Verzekering BX = €43 / AX = €30
Wegenbelasting BX = €25 / AX = €14

Qua vaste lasten scheelt het dus al €25,- in de maand. Daarnaast ga ik er vanuit dat de AX wel aardig wat minder verbruikt dan de BX.

No offence; maar als je al valt over 25 euro in de maand dan moet je je afvragen of je uberhaupt wel auto kan rijden. 25 euro is een avondje stappen man. Als dat al problematisch is zou ik de BX schorsen, de scooter verkopen en weer lekker gaan fietsen en van je OV jaarkaart gebruik maken (je bent nog student neem ik aan).

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Sjon1991
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009

- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Gepost: 24 november 2010 09:53 PM
  [ # 330 ]

Dat is ook een optie om te blijven rijden ja. Maar daar ga ik absoluut niet aan beginnen. Iedereen in de buurt weet dat het mijn auto is, en als er iets zou gebeuren dan is het wel heel vreemd dat een 18-jarige een oldtimerverzekering heeft. Dat risico neem ik niet.
Ik dacht zelf dat 1 op 10 redelijk normaal was voor een carburateur. Maarja, misschien moet de carburateur ook gewoon eens opnieuw afgesteld worden. Wie weet scheelt dat al! Het verbruik is overigens ook maar een gok, want zonder kilometerteller en brandstofmeter valt er uiteraard weinig te meten.

Nogmaals, ik val niet over die 25 euro in de maand. Ik kan de BX wel op de weg houden en daarmee een hoeveelheid kilometers rijden. Het gaat mij er gewoon om dat ik voor de rest niet zoveel over houd. Die 25 euro opzich is dus helemaal niet problematisch. OV jaarkaart wordt al volop gebruik van gemaakt voor school. Voor de overige korte ritjes kan de scooter dan gebruikt worden, dus ik zie geen reden om die dan te verkopen. (als er geen andere auto komt)

Mijn Citroën BX 15 RE


Joie de Vivre ..avec Citroën!

Profiel  
 
 
22 van de 26
« Eerste  < Vorige 20 21 22 23 24 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook