Een dergelijke ringsleutel heb ik tot nu toe ook altijd gebruikt, al zit het gevaar er altijd in dat je per ongeluk een leiding verbuigt of tegen uitschiet. Zoiets vinden de inspuitleidingen niet leuk, die barsten vroeg of laat een keer, bij mij vorige Xantia gebeurt na het wisselen van de gloeiers. Toevallig op de A13 op het stuk na de traject-controle, hoezo 100 rijden, ik blijf lekker 80 hobbelen zij de auto met 1 gebarsten leiding.
Die moertjes doe ik het laatste stukje of het begin, met zo een antenne waar een magneetje aan zit, of een grijpertje met 3 haakjes. Vroeger zaten er nog moertjes bij een nieuwe gloeier, maar dat kan er tegenwoording blijkbaar niet mee bij.
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Die had ik er wel bij. Toch weer één kwijtgeraakt en dat was niet bij het plaatsen van de gloeiers(toen ik wat meer mazzel had) maar dus bij het wisselen van de gloeikabel (die na de verhuizing pas weer boven water was gekomen, anders had ik die ook eerder gedaan). Nou moet ik ook wel zeggen dat ik zelf ook wel vrij goed ben in het blootstellen van kleine onderdelen aan de werking van de zwaartekracht om ze daarna never meer terug te kunnen vinden. Daar is met geen tooltje wat aan te doen… Nou ja, het is de wet van behoud van ellende zullen we maar denken
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Mooi werk Derk.
Kan je wellicht een keer een filmpje maken, ben wel benieuwd hoe de dame het nu doet met de ochtendrituelen.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik ga eerst even kijken wat ze nu doet bij voortgezette proefnemingen. Die twee startpogingen bij +5 geven veel hoop - of eigenlijk ging dat eindelijk gewoon zoals het moet. Als de verbetering blijvend is komt er een filmpje
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Winterpret:
Lekker mistig winterweer vandaag, dus even de Tessar op de dSLR gezet voor wat plaatjes. Ranzig is de auto wel trouwens
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Vandaag de 435k gepasseerd. Overigens ook de 434.961 - 20.000 km met de Xantia gedraaid. Kijk maar naar de eindstand van Hogervp:
Het starten wordt nu serieus steeds beter, hoewel ik vermoed dat een setje revisieverstuivers ‘r te zijner tijd ook wel goed zouden doen. Hoewel alles verder gewoon prima draait & na de start niet rookt.
Wel vervelend: de vulpijp van de ruitensproeiertank is gescheurd (dus toch). Nu gooi je ongeveer 30% van wat je bijvult zo op straat (teiltje mee dus). Ik heb er een vervanger voor liggen, maar: moet daarvoor de hele voorbumper eraf of is er een workaround om er relatief gemakkelijk bij te kunnen?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik zou het eerst via de wielkuip proberen en als dat niet wil het spatscherm demonteren. Het tankje zit achter de bumper, maar het overgrote deel van de vulmond zit achter het spatscherm.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Spatscherm demonteren is dus ook niet leuk
Maar die slang is wel goed flexibel. Als je ‘m boven los draait moet verwijderen niet zo’n punt zijn. Daarna gaat het er maar om dat je het uiteinde kunt geleiden. Nou ja goed: om het spatscherm eraf te halen moet de wielkuip er toch uit, dus dan eerst maar weer kijken. We houden moed! Je zou toch verwachten dat dat niet al te dramatisch zou moeten zijn… Hoewel. Er staan double chevrons op de motorkap…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ik ben benieuwd, ga anders eens bij een sloop langs waar ze een Xantia zonder rechter spatscherm hebben staan, ter leeringh ende vermaeck
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ja, zó kom ik dus aan die reserve vulslang Daarom wil ik eerst maar zien of dat ding te sturen valt als je alleen de wielkuip eruit haalt. Die bende zit nog best wel knap waardeloos weggewerkt. Nou ja, normaal gaat ‘t ook nooit stuk natuurlijk. Goed, maar eens kijken hoe dat weer moet.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Eerst wat anders: de aanjager was er mee genokt. Koolborstels op. Dus, denkend dat een nieuwe ene probleem zou worden, naar de sloop getogen. Hebben die alleen nog een nieuwe liggen! Kost wat, maat dat gebbetje gebeurt me niet nog eens. De levensduur van zo’n aanjager ligt blijkbaar ronde de 4 ton, en dan heb ik er dik 835k op staan… Benieuwd of ze dat redt!
Het wisselen was een eitje, zoals PrutsyLJ al eens had uitgelegd ligt de aanjager van een Airco-xant in 5 minuten op je schoot. Zit erg mooi voor de greep. Maar goed, dít is dus weer gefixt.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
@ cifo 437.500km nieuwe wisserbladen rondom #Xantia
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zo, morgen een vrije dag en die mag ik fijn besteden aan het eruit lepelen van de tellerbak: het lampje dat de wijzer van de snelheidsmeter verlicht is lawaaie. Zo is het wel heel makkelijk om ‘s nachts een snelheidsbekeuring/naheffing haastbelasting op te lopen…
Iemand nog tips om een beetje vlot die tellergroep eruit te kunnen sleuren?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Ja hoor: http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?f=8&t=8251
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
zo klaar dus… ahum.
dat lampje is dus 5 jaar en een beetje meegegaan.
in november 2005 zijn de dashboardlampjes allemaal vervangen.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!