![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_19437.jpg)
Totaal aantal Berichten: 92
- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTS Coupe
Leo,
om nog eens even op het benzineverbruik terug te komen. Zojuist auto afgetankt met nog één streepje. Volgens de boordcomputer kon ik nog zo’n 50 km rijden, vervolgens toch maar gaan tanken en tot mijn grote verbazing ging er nog geen 50 liter benzine in. Ik was hier behoorlijk verbaasd over als je bedenkt dat er een 60 liter tank in de auto zit. ik rij nu ongeveer 500 km op een tank en dan toch grotendeels binnen de bebouwde kom. Dit zou dus ongeveer neer komen op een verbruik van 1 op 10 binnen de bebouwde kom. Zou ik de auto verder leeg rijden dan zou ik zo’n 600 km kunnen rijden als ik een hele tank binnen de bebouwde kom rij. Dan valt er nog te bedenken dat het buiten de bebouwde kom alleen maar gunstiger wordt. 700 km op een tank moet dan dus makkelijk haalbaar zijn.
Weet er overigens iemand of er iets te doen valt aan de indicatie van de brandstofmeter want nauwkeurig is op het moment wel anders.
Gr
Totaal aantal Berichten: 194
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR Coupe
750 km op een tank is wat ik er uithaal met veel snelweg kilometers. Als je een beetje aan het ‘nieuwe rijden’ principe houdt is het makkelijk om zuiniger te rijden en zie je vanzelf die kilometers dat je nog kunt afleggen omhoog gaan
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5929.jpg)
Totaal aantal Berichten: 583
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Ik kijk nooit naar de brandstofmeter, maar altijd naar de nog af te leggen afstand die de boordcomputer aangeeft. Dat is toch veel handiger? Dus ik zou me niet zo focussen op de nauwkeurigheid van de brandstofmeter. De boordcomputer is bij mij redelijk nauwkeurig. Meestal met nog zo’n 100km te gaan (en nog 2 blokjes op de brandstofmeter) gaat het benzinepomplampje branden. Dan rijd ik door tot er nog zo’n 35 km te gaan zijn en als ik ga tanken gaat er ongeveer 55 liter in de tank. Tripafstand staat dan ergens tussen de 700 en de 750km. Ik rijd een 2 liter benzine en voornamelijk autosnelweg met een relaxte rijstijl. (goed anticiperen, veel laten uitrollen, snel naar een hogere versnelling, etc)
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
rij nu in de c4 sinds augustus 2008.
mijn gemiddelde verbruik over die periode is 1 op 12,8, de ene tank verbruikt hij iets meer, de volgende weer iets minder.
zowel met de boordcomputer als handmatig uitgerekend, bij mijn kloppen de gegevens van de BC.
ik tank meestal rond de 600 km, hiervan zijn 360 km snelweg en de overige stadsverkeer.