Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Mooie zaak!
Weet iemand overigens of de handleiding / instructieboekje ergens te downloaden is? Ik heb hier: http://service.citroen.com/ddb/code/index_nl_nl.htm al gezocht, maar kan daar alleen de boekjes van de ‘oude’ C4 vinden.
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Handboekje in pdf formaat: google naar u_1cb7a5_fr.pdf.
Dan vind je een directe downloadlink voor de franse handleiding. (1e hit 3e regel)
Vervang in die link de letters fr door nl en je kunt de nl handleiding downloaden.
Het bestand is 28,7 MB groot.
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Top tip! bedankt.
Totaal aantal Berichten: 196
Geregistreerd: 06-01-2007
- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Hier de link voor de NL versie http://dcmdoc.citroen.be/u_1cb7a5_nl.pdf vervolgens het bestand opslaan, en je hebt iets te doen dit weekend.
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Afgelopen weekend is de nieuwe auto besteld. Het is een C4-2 e-HDi 110 Airdream EGS Ligne B. geworden in de kleur Gris Shark.
We gaan dus “downsizen”. We hebben ook nog getwijfeld over een C5, maar dit zou dan een kale uitvoering geworden zijn. Sowieso was overschakelen van lpg op diesel een must. Ik rij zo’n 30.000 km. per jaar. En aangezien de moderne benzinemotoren van Citroën niet meer geschikt schijnen voor lpg kom je dus op diesel uit.
7 zitplaatsen zijn ook niet meer nodig. We zitten nu nog met hooguit 5 personen in de auto. Door de lagere aanschafprijs en de lagere bijtellingcategorie betekent dit dat het netto salaris er op vooruit gaat. Over een maand of twee gaan we dus afscheid nemen van het bussie, de C4 Grande Picasso. Ik zal de ruimte en de grote voorruit wel missen. We hebben er in 3 jaar zo’n 100.000 km. mee gereden. Het was weliswaar niet probleemloos gezien de lpg-storingen en de matige EB6V-bak. Ook het lpg-verbruik van 1:8,7 gemiddeld is best fors. Maar de totaalindruk is toch wel positief. Ik vindt het ook nog steeds een mooie auto om te zien.
Ik ben benieuwd hoe het dieselen met het start-stop-systeem gaan bevallen en wat het werkelijke verbruik zal blijken te zijn. Het lange wachten is begonnen!
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Ik ga eveneens downsizen vanuit een C4 Picasso naar een nieuwe C4 HDI om dezelfde reden: minder bijtelling en daarvoor wat ruimte inleveren. Nog jammer dat er geen Tourer versie van de C4 verschijnt want dat was de ideale auto geweest. Ik heb niet voor de e-HDI gekozen omdat ik de EGS bak niet plezierig vind rijden en dus een 90 pk HDI met 5 bak in Ligne Business uitvoering. Bestelling is 2 weken geleden geplaatst en verwachte levering in week 21, dus het lange wachten is ook begonnen.
Overigens 150.000 confortabele kilometers met de Picasso afgelegd zonder al te veel grote problemen.
Heb gisteren mijn nieuwe C4 EHDI EGS Ligne Business mogen ophalen. Ik had hem eind december besteld en namate ik meer recensies over de EGS las begon ik me toch een beetje zorgen te maken. Ik heb nog maar amper 100 kilometer gereden maar ik ben erg blij met de nieuwe auto en de EGS bevalt zelfs goed. Ja, je voelt het schakelen maar wat je voelt is naar mijn mening minimaal. Ik heb alleen last van een linker voet die nog af en toe naar een koppeling zoekt wat soms een noodstop tot gevolg heeft omdat ik de rem intrap (hier moet ik echt mee oppassen). En ik zit regelmatig met mijn rechter hand in het luchtledige te graaien als ik stil kom te staan .
Het start stop systeem werkt snel. Verbruik kan ik nog niets over zeggen.
Samenvattend: Een luxe erg fijne auto!
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Mooi! Gefeliciteerd! Je linkervoet moet je gewoon proberen onder je stoel te leggen.
Zonder gekheid: het went heel snel.
Welke kleur heb je? En welke kleur binnenbekleding?
Je ziet nog zelden een nieuwe C4 rijden. Vanmorgen toevallig 1 op de A16 in de kleur Mativoire.
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 09-01-2011
- C4 (2004-heden) 1.6 e-HDI Airdream 110 BMP 6 Exclusive robotbak
onnosan schreef:Heb gisteren mijn nieuwe C4 EHDI EGS Ligne Business mogen ophalen. Ik had hem eind december besteld en namate ik meer recensies over de EGS las begon ik me toch een beetje zorgen te maken. Ik heb nog maar amper 100 kilometer gereden maar ik ben erg blij met de nieuwe auto en de EGS bevalt zelfs goed. Ja, je voelt het schakelen maar wat je voelt is naar mijn mening minimaal. Ik heb alleen last van een linker voet die nog af en toe naar een koppeling zoekt wat soms een noodstop tot gevolg heeft omdat ik de rem intrap (hier moet ik echt mee oppassen). En ik zit regelmatig met mijn rechter hand in het luchtledige te graaien als ik stil kom te staan .
Het start stop systeem werkt snel. Verbruik kan ik nog niets over zeggen.
Samenvattend: Een luxe erg fijne auto!
Inderdaad, het EGS systeem valt heeel goed mee, wil je soms toch dat de schakeling anders verloopt kun je nog altijd flipperen.
Ik heb met die van mij na 2000 km een gemiddeld verbruik van +/- 5.8 liter per 100 km.
Mijn vorig voertuig was een BMW 320D met 180 din pk (via chip tuning), en eerlijk waar, die kon niet tippen aan het rijplezier dat mijn C4 tje me geeft.
C4 1.6 e-HDI Airdream 110 BMP 6 Exclusive, sinds 15/1/2011 - robotbak - eMyWay - Perla Nera Zwart.
EX: Diane - GS - Visa - BX Sport - XM - Audi A4 - Bmw 320d.
De kleur van mijn c4 is donker blauw (borasce??). Heb de naam even niet bij de hand.
Binnen bekleding is zwart. Ik heb even getwijfeld maar met een mannetje van twee is een
lichte bekleding wel erg gevaarlijk.
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Ik heb een donkerrode besteld met beige bekleding en glazen dak, volgens mij wel een sjieke combinatie.
Er rijden inderdaad nog maar heel weinig nieuwe C4’s rond. Afgelopen week wel een nieuwe C4 Picasso gezien met dagrijverlichting.
dit rood??
http://nl.autoscout24.be/NewMarketDetails.aspx?id=187328578
1 met je bestelde dak…
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Nee, dat is Rouge Babylon. Ik heb Show Rouge gekozen wat veel donkerder is.
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gisteren van de dealer gehoord dat hij verwacht begin april te kunnen afleveren!
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)