31 van de 68
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s rode Xantia 1.8i X (‘93)
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 14 maart 2011 01:24 PM
  [ # 451 ]

Ik ben benieuwd Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 maart 2011 02:15 PM
  [ # 452 ]

Goed bezig Jochem Smile

Wat de buitentemp.sensor betreft, ik weet dat er tellerpanelen zijn met een display in de toerenteller. Een type-2 heeft de temp.aanduiding in het display van het klokje zitten, zo op het oog zeg ik dat de afmetingen en aansluiting hetzelfde is en hoef je alleen voor de sensor een extra draadje te trekken.

japv schreef:

P.S. Bij t1 is elektrisch verstelbaar ook altijd verwarmd. Of dit bij t2 (gefacelift) ook zo is durf ik niet te zeggen.

De spiegels in mijn break (SX uitvoering) zijn niet verwarmd, wel elektrisch verstelbaar en hebben de iets blauwige kleur. De spiegels in de HDI zouden volgens de info op autoweek, met verwarming moeten zijn, tenminste bij een HDI plus uitvoering.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 14 maart 2011 02:26 PM
  [ # 453 ]

sjonge sjonge wat is dat toch leuk zo’n xantia, ik heb inderdaad verwarmde spiegels…
Begrijp ik nou dat je spuitbusjes lak kunt bestellen bij je citroen dealer?

Vandaag zit ik hard te denken over die xm, als ik het besluit het te doen dan ga ik een xantia slopen, mocht je nog iets zoeken…

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 14 maart 2011 02:42 PM
  [ # 454 ]

Spuitbusjes à 125cl lak kun je idd bij de dealer bestellen op kleurcode, zij kunnen nog bijna alle gangbare kleuren leveren. Kost een eurootje of 12 inclusief BTW per stuk.

ZX1.4i schreef:

Goed bezig Jochem Smile

Wat de buitentemp.sensor betreft, ik weet dat er tellerpanelen zijn met een display in de toerenteller. Een type-2 heeft de temp.aanduiding in het display van het klokje zitten, zo op het oog zeg ik dat de afmetingen en aansluiting hetzelfde is en hoef je alleen voor de sensor een extra draadje te trekken.

Ik heb een tellerpaneel met (benzine)toerenteller met display liggen, dat is het probleem niet. Maar mijn tellerpaneel mist een aantal printjes en dergelijke die onder meer hiervoor nodig zijn. Bovendien is mijn snelheidsmeter kabelaangedreven, en het paneel met toerenteller met display is voor elektrische telleraandrijving. Da pas nie Wink Dus op zoek naar een tellerpaneel voor een kabelaangedreven snelheidsmeter die is voorbereid op een temperatuurdisplay. Dan is het een kwestie van twee draadjes trekken en de stekker in het tellerpaneel daarop aanpassen. Maar ja, die zijn niet bepaald dik gezaaid. Vroege VSX’en hebben zo’n paneel wel, maar vind daar maar eens eentje van op de sloop… Ik heb al wel een paar keer op eBay gekeken, maar Engelse panelen passen niet en in Duitsland zijn tellerpanelen niet bepaald goedkoop doorgaans. En een type 2 klokdisplay is veel breder en lager dan bij t1, dus dat gaat denk ik niet passen. Ik wacht rustig af tot er een keertje een kabelaangedreven klokkenspel met display langskomt Razz

En thx Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 14 maart 2011 04:21 PM
  [ # 455 ]

Ik heb nog een 1a SX tellerpaneel met kabel aangedreven km-teller liggen.
Zal eens een foto maken van de aanlsluitpinnen, als je het kunt gebruiken mag je het zo hebben, het ligt mijn in de weg.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 14 maart 2011 07:24 PM
  [ # 456 ]

Oeh, dat zou mooi zijn! Even wat plaatjes ter verduidelijking, want aan de aansluitpinnen is het niet zichtbaar. Links is niet voorbereid en met kabelaangedreven snelheidsmeter, rechts is voorbereid voor temp.display en met elektrisch aangedreven snelheidsmeter:

Het gaat o.a. om dat blauwe blokje onder de toerenteller, die mist bij de linkerklokwinkel. Als die er in zit dan zou-ie volgens mij voorbereid voor een temp.display moeten zijn.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 maart 2011 01:09 AM
  [ # 457 ]

Heb net even gekeken, maar helaas ontbreekt de blauwe aansluiting ook bij het paneel dat ik heb.
Is het anders geen uitdaging om de kabel aangedreven teller om te bouwen naar elektronisch?
Een sensor (tacho-dinges?) voor op de bak heb ik nog wel liggen.
Of een type-2 klok er in, deze waarschuwt zelfs voor mogelijke gladheid.

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 15 maart 2011 09:43 AM
  [ # 458 ]

Pfoeh, daar heb ik me nog nooit in verdiept, dan zou ik eerst eens moeten gaan bekijken wat daar allemaal bij komt kijken. Voordeel van het handhaven van kabelaandrijving is dat ik m’n eigen snelheidsmeter met correcte kilometerstand kan blijven gebruiken. Maar ik zal eens wat gaan rondneuzen Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 maart 2011 01:05 PM
  [ # 459 ]
ZX1.4i schreef:

Heb net even gekeken, maar helaas ontbreekt de blauwe aansluiting ook bij het paneel dat ik heb.
Is het anders geen uitdaging om de kabel aangedreven teller om te bouwen naar elektronisch?
Een sensor (tacho-dinges?) voor op de bak heb ik nog wel liggen.
Of een type-2 klok er in, deze waarschuwt zelfs voor mogelijke gladheid.

Als je het schema en de juiste telleraandrijver voor op de bak hebt, is dat relatief simpel natuurlijk. Die van een XM doen het ook, maar dan moet je wel even je eigen tandwieltje erop drukken.

Zijn die draadboompjes van de bak naar de teller integraal met de hoofdboom of is dat los? Anders pak je het namelijk zo uit een sloper Cool Telleraandrijver wissel je bij voorkeur op een brug, dan kun je er nog net redelijk bij.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 15 maart 2011 02:53 PM
  [ # 460 ]

Na wat speurneuzen op service.citroen.com vermoed ik vrij zeker dat de bedrading van de snelheidsmeter in de kabelbomen van de motorruimte en van het dashboard zijn verwerkt.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 maart 2011 03:13 PM
  [ # 461 ]

Als alle telleraandrijvers op een BE-bak gelijk zijn, dan mag je die van mij wel hebben, komt uit mijn Xantia 1.9D.

Bij een Xantia kun je er van boven ook goed bij de telleraandrijver, zeker bij een 1.8i, bij mijn 1.9D ging het ook prima, na het verwijderen van wat buizen.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 maart 2011 03:20 PM
  [ # 462 ]

Dat zou kunnen. Maar bij een TD wil je dat niet Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 maart 2011 04:01 PM
  [ # 463 ]

Bij een TD is het inderdaad lastiger, komt ook door het hitteschild wat er zit.
Bij een HDI kun je het helemaal vergeten om er van boven goed bij te komen.
Gelukkig heeft Jochem geen last van dit luxe-probleem Wink

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 maart 2011 04:06 PM
  [ # 464 ]

Maar het blijft diep graven, terwijl je er van onderaf redelijk eenvoudig bij kunt. En dan kun je tenminste zien wat je uitspookt. Nou ja, je moet natuurlijk ook maar net een brug bij de hand hebben… Smile

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 maart 2011 04:11 PM
  [ # 465 ]

Een brug is inderdaad makkelijk, zelf kijk ik er altijd vreselijk tegenop, om een auto op te krikken en op bokken te zetten.

Profiel  
 
 
31 van de 68
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook