10 van de 18
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
PrutsyLJ’s Xantia Actiefus V6 - Boem is ho
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 16 maart 2011 08:35 PM
  [ # 136 ]

En vandaag opeens dit:

Heb de auto nu iets meer dan een jaar en heb in die tijd ongeveer 25000 km met het ding gereden. Behoorlijk fors als je bedenkt dat ik van dat jaar ook nog eens de helft weg ben geweest.

Voor de rest vandaag de nieuwe HD leiding en o-ring bij de dealer gescoord. Tevens een setje Textar remblokken en Brembo schijven voor de achterzijde + achterdemper voor het hok gescoord. De totaal geleden schade: 200 eurie. Valt dus allemaal weer erg mee.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 16 maart 2011 10:21 PM
  [ # 137 ]

Gefeliciteerd!!

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 maart 2011 05:15 PM
  [ # 138 ]

Netjes hoor, zo zie je maar weer dat Citroen best wel kwaliteitsspul is Smile

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 17 maart 2011 05:18 PM
  [ # 139 ]

Mooi LJ! 3 ton alweer..

 

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 17 maart 2011 07:24 PM
  [ # 140 ]

Goed op weg zo Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
nitro
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 15-11-2006

Gepost: 17 maart 2011 07:52 PM
  [ # 141 ]

De HD pompen van een V6 zijn niet de besten, wellicht een ruilpomp?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 maart 2011 07:54 PM
  [ # 142 ]

Waarom? 2 nieuwe O-ringen en hij gaat weer 3 ton mee.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 17 maart 2011 09:36 PM
  [ # 143 ]

De ruilpomp-conclusie snap ik ook niet helemaal. Met 1 o-ring is het hele probleem zelfs opgelost. Met de pomp zelf is niks mis, enkel met de afdichting van de leiding.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 17 maart 2011 11:20 PM
  [ # 144 ]

Ik heb kort geleden bij een sloop XM met zo’n zelfde V6 met flink geweld aan precies die zelfde wartel lopen hengsten, maar los kwam het somme ding niet.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 22 maart 2011 02:21 PM
  [ # 145 ]

En als het Lucas niet lukt…...Dan zit hij wel erg vast Smile

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 22 maart 2011 07:58 PM
  [ # 146 ]

Mooi LJ


bravo

Groetjes Harry

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 26 maart 2011 08:35 PM
  [ # 147 ]

En na een voorspoedig dagje sleutelen is de auto weer lekvrij, stiller en heeft weer fatsoenlijke achterremmen Very Happy . Na de leiding doorgeknipt te hebben bij de HD pomp en een lange dop 12 er op gezet te hebben was de nippel natuurlijk binnen no-time los. Daarna de volgende nippel waar de o-ring onder zat los gehaald. De oude o-ring spreekt boekdelen:

De laatste 3 dagen kwam er ook echt een pisstraaltje uit als de pomp zijn druk had bereikt. Een vrij eng idee met dat uitlaatspruitstuk aan de voorzijde van het blok. Maar goed; het is weer lekvrij! Daarna ook meteen maar even met de koudontvetter en perslucht aan de slag gegaan om die hele hoek te ontvetten. Dat ziet er ook weer proper uit nu.
Vervolgens op mijn gemakkie de einddemper vervangen wat eindelijk weer resulteerde in die beschaafde maar oh zo lekkere diepe 6 cilinder grom.
Als laatste de remschijven + blokken achter nog vervangen en het hele remsysteem ontlucht. Geen problemen tegen gekomen daarbij. Heb echt weer genoten van de heerlijk stille thuisrit en van het feit dat het ding gewoon weer voor de deur staat zonder LHM druppels onder het hok.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 26 maart 2011 08:41 PM
  [ # 148 ]

Goed bezig! Het was dan ook wel echt nodig, ik heb je straal in mijn gezicht gevoeld tongue wink

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 26 maart 2011 08:45 PM
  [ # 149 ]

Laughing

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 26 maart 2011 08:46 PM
  [ # 150 ]

heren, heren, het is hier een net forum. geen darkroom!


Mr. Green

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
10 van de 18
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook