13 van de 41
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
De nieuwe Citroën C4 II (2010)
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Gepost: 23 maart 2011 11:45 AM
  [ # 181 ]

Dat is snel aangezien je eind februari hebt besteld. Ik heb ook rond die tijd een Ligne Business besteld en die wordt pas in week 21 verwacht (half mei).

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 23 maart 2011 12:50 PM
  [ # 182 ]

Dat is inderdaad snel. Ik heb in wk 52-‘10 besteld (Exclusive uitvoering) en de dealer gaf toen een levertijd van 10-12 weken aan. In januari werd aangegeven maart/april, maar op dit moment kan mijn dealer helemaal niet zeggen wanneer mijn C4 geleverd gaat worden. Dat schijnt hij pas een week van te voren te horen wanneer er welke auto’s afgeleverd gaan worden. Soms worden ze zelfs zonder aankondiging geleverd.Rolling Eyes
Citroen NL gaf twee weken geleden aan: waarschijnlijk leveren in week 17.
Ach: waarschijnlijk als ik de auto eenmaal heb ben ik die wachttijd vast snel vergeten, maar het duurt me op dit moment eigenlijk te lang, ook al zit wk17 gewoon in de aangegeven termijn van maart/april.
  gimme

[offtopic]: levertijd van de C3 II exclusive (1.4 vti) van mijn vrouw was ‘maar liefst’ 4 weken (aangegeven levertijd 8-10 weken). Zij vindt het allemaal wel grappig dat ‘gezeur’ van mij, zeker omdat het haar helemaal niet zoveel uitmaakte wanneer ze hem zou krijgen… Wink[/offtopic]

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 23 maart 2011 01:00 PM
  [ # 183 ]

Traks, je hebt een andere diesel besteld met handbak.JLFME heeft een THP benzine besteld. Dus andere motoren en versnellingsbakken. Mss. ligt het daar aan?

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
Jeroen1983
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 07-03-2011

Gepost: 23 maart 2011 06:48 PM
  [ # 184 ]

Ik kwam er vanochtend 3 tegen. Ik ga hem steeds mooier vinden. (jammer dat mijn 206 het eerste half jaar nog niet aan vervanging toe is)

Heeft iemand al gereden in de 1.4VTI? Deze motor lijkt wat licht voor deze auto, maar is wel interessant door de lagere bijtelling.

Profiel  
 
knarfield
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 196
Geregistreerd: 06-01-2007

- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Gepost: 23 maart 2011 07:37 PM
  [ # 185 ]

Ik rij nu een week in mijn nieuwe C4 Ligne Business met 110 eHDI & EGS. Auto is op 10 december besteld, en 16 maart is de auto (bij huis) afgeleverd.

Ik kom uit een C4 coupe 1.6 VTS en het is even wennen om van een handgeschakelde LPG-auto in een automatische diesel te stappen. Het rijden met een diesel is niet zo’n verschil, maar het is even wennen om te rijden met de robotbak. Soms geef ik teveel gas, en dan weer te weinig waardoor deze schakelt op een moment dat ik het (nog) niet verwacht. Ook inhalen is even wennen. De bak moet even denken wat er moet gebeuren, en dat is iets wat je natuurlijk niet wilt. Ik doe het nu door met de flippers terug te schakelen (terwijl de bak in de auto stand staat), en dan een dot gas geven. Ach het is even wennen, maar het rijdt wel heerlijk relaxed.

Ik heb er nu ongeveer 1000 km mee gereden, en dat was geen straf. De gebruikte materialen in het interieur zijn een klasse hoger dan de oude C4. Mooi zacht rubber, afgewisseld met aluminium accenten. Alleen moet ik af en toe nog even naar de km-teller zoeken ......

De bediening van telefoon, cruise-control gaat nu al als vanzelf. Navigeren naar een adres is wat omslachtig, maar niet storend. Wat ik wel lastig vind, is wanneer je de auto net gestart hebt en een adres in wilt voeren. Er komt een melding in beeld dat het contact leggen met de telefoon gelukt is. Gedurende die tijd kun je niets op de navi instellen.

Verder mis ik mijn brillen opberg vakje bij mijn linker oor, maar verder kun je je halve huishouden kwijt in de aanwezige opberg vakken.

De kleur gris shark staat heel goed, waarbij de 2-kleurige 17” phoenix velgen heel mooi tot hun recht komen. De velgen zijn namelijk antraciet kleurig, met aluminium.

Profiel  
 
knarfield
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 196
Geregistreerd: 06-01-2007

- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Gepost: 23 maart 2011 08:38 PM
  [ # 186 ]

Helemaal vergeten, zo vanzelf werkt het ...

En dan bedoel ik het start/stop systeem. Ik denk alleen dat mensen die achter me staan bij het stoplicht het minder vinden. Het systeem wordt geactiveerd door, voor bv het stoplicht, op de rem te blijven staan. De motor slaat af, en start weer op het moment dat je de rem los laat. En dat gaat zo snel dat de motor alweer gestart is voor je je voet daadwerkelijk van het rempedaal hebt. Alleen blijven je remlichten branden gedurende het stilstaan.

Je kunt de bak ook in “N” zetten, maar dan moet je niet op een helling staan. Als de auto weg rolt en je trekt de handrem aan, start de motor ook weer.

Maar het wordt wel een sport om zoveel mogelijk “eco-seconden” op de boordcomputer te krijgen ......

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 23 maart 2011 10:23 PM
  [ # 187 ]

Blij deze goede berichten te horen!

Hoe werkt die eTouch module (voor noodoproep/pechhulp met lokalisatiefunctie, Eco Driving/virtueel onderhoudsboekje via http://www.mycitroen.nl), heb je daar een SIM-kaartje voor nodig of werkt dat via je eigen GSM?

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
JLFME
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007

- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Gepost: 24 maart 2011 11:19 AM
  [ # 188 ]

Als het goed is zit er al een SIM-kaartje in. Het enige wat niet vergeten moet worden om van het virtueel onderhoudsboekje en Eco driving gebruik te kunnen maken is het volgende:

MyCitroën schreef:

BELANGRIJK
U kunt van deze services gebruikmaken wanneer uw auto is uitgerust met CITROËN eTouch. Vul in uw profiel het chassisnummer in van uw auto, en zorg dat het e-mailadres gelijk is aan het adres dat u bij aanschaf van uw auto heeft doorgegeven.
Uw dealer kan u hierover meer informatie verschaffen. U kunt ook contact opnemen met onze klantenservice

@Knarfield: Gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf! en bedankt om je eerste indrukken met ons te delen.

** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **

Profiel  
 
Joostk
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 24-03-2011

Gepost: 24 maart 2011 12:47 PM
  [ # 189 ]

Goed om te lezen dat diverse geleverde auto’s bevallen! Mijn C4 e-HDi 110 Airdream EGS Ligne B.in Gris Shark ga ik volgende week woensdag ophalen. Begin januari heb ik hem besteld en ben zeer benieuwd. Het zal even wennen zijn met die EGS bak maar dat komt vast goed. (niet koppelen op de rem Smile) Volgende week zal ik mijn ervaringen hier delen.

C4-2 e-HDi 110 Airdream EGS Ligne Business (Gris Shark)

Profiel  
 
Fraeylema
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 28-06-2007

Gepost: 24 maart 2011 09:05 PM
  [ # 190 ]

En ik ga a.s. zaterdag onze nieuwe C4 1.6 Vti 120 pk Tendance, Bleu Bourrasque met beige bekleding ophalen. Na 6 weken in een nieuwe C3 Picasso 1.6 Vti Aura gereden te hebben ben ik (helaas) er achter gekomen dat ik niet in die auto kan zitten, dit door lichamelijke klachten die met het rijden in deze auto alleen maar erger werden. Jammer genoeg kwam dit nog niet tevoorschijn tijdens de proefrit, maar pas na een 2tal weken. Na de opties van een andere stoel te hebben bekeken, kwam ik tot de conclusie dat dat ook niet de oplossing was. We hebben in de C4 een uitgebreidere proefrit gemaakt, en ik zit in die auto gewoon veel beter. Dus even slikken en de C4 aangeschaft. Ik heb hem nog niet gezien, dus de kleur is ook even afwachten.

Teun

C3 AirCross 1.2 PureTech 130 Shine GripControl
Foto’s : https://photos.app.goo.gl/HCzwXuaYFiHvJo1G7

Profiel  
 
NAM
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 06-03-2011

Gepost: 24 maart 2011 10:13 PM
  [ # 191 ]

Ik heb sinds afgelopen vrijdag mijn nieuwe C4 1.6VTI Exclusive met eMyWay navigatie en Denon geluidssysteem, kleur gris shark. De auto werd binnen 10 dagen geleverd omdat de gewenste uitvoering op voorraad was bij Citroen NL. Hij rijdt heerlijk relaxed en ik ben zeer tevreden en dat zegt wel iets want hiervoor had ik een C5 Exclusive uit 2009 (naar een kleinere auto overgestapt uit kosten overwegingen en de weinige km die ik na pensionering rijdt)
Wat mij echter verbaast is dat de navigatie geen favoriete bestemming kent zoals bijv. TomTom.
Je kunt wel 400 adressen opslaan maar deze kun je geen naam geven, zoals bijv. ‘thuis’, ‘kantoor’,‘camping’ of een naam die gemakkelijk te herkennen is. Volgens mij kun je alleen adressen (plaats, straat, nummer) opslaan en deze dus geen naam geven. Klopt dit of zie ik iets over het hoofd?
Bert

C4 1.6VTI Exclusive + navigatie + Denon geluidssysteem, gris shark

Profiel  
 
thamarty
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 297
Geregistreerd: 07-03-2006

- C1 Collection
Gepost: 26 maart 2011 10:07 PM
  [ # 192 ]

Ben ik de enige die het jammer vind dat de c4 alleen met een egs bak wordt geleverd? Ik vind de 2.0 automaat een fantastische auto, nu heb je met de nieuwe alleen de keuze uit een 1.6 automaat en als je de thp wil ben je gelijk gebonden aan die gare egs bak.. vind dat persoonlijk geen slimme zet van citroen.

Doe mij maar een 2.0 automaat! Ik hoop dat die nog gaat komen.

Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Gepost: 26 maart 2011 10:42 PM
  [ # 193 ]

Helemaal mee eens. Ik rij nu even met een 2 liter Picasso met EBV en het ding reageert erg traag. Op de snelweg is het minder een probleem. Liever een echte automaat maar die wordt op de nieuwe C4 inderdaad niet geleverd. Daarom gekozen voor eem handgeschakelde 5-bak op de HDI. Wel 20 pk minder dan de EGS versie.

Profiel  
 
crosserke1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 09-01-2011

- C4 (2004-heden) 1.6 e-HDI Airdream 110 BMP 6 Exclusive robotbak
Gepost: 26 maart 2011 11:09 PM
  [ # 194 ]

Bwa…, het valt nog redelijk mee vind ik, je kunt desnoods een handje meehelpen met de flippers.  nice day

C4 1.6 e-HDI Airdream 110 BMP 6 Exclusive, sinds 15/1/2011 - robotbak - eMyWay - Perla Nera Zwart.

EX: Diane - GS - Visa - BX Sport - XM - Audi A4 - Bmw 320d.

Profiel  
 
Kaj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 29-03-2011

Gepost: 29 maart 2011 05:22 PM
  [ # 195 ]
Fraeylema schreef:

En ik ga a.s. zaterdag onze nieuwe C4 1.6 Vti 120 pk Tendance, Bleu Bourrasque met beige bekleding ophalen. Na 6 weken in een nieuwe C3 Picasso 1.6 Vti Aura gereden te hebben ben ik (helaas) er achter gekomen dat ik niet in die auto kan zitten, dit door lichamelijke klachten die met het rijden in deze auto alleen maar erger werden. Jammer genoeg kwam dit nog niet tevoorschijn tijdens de proefrit, maar pas na een 2tal weken. Na de opties van een andere stoel te hebben bekeken, kwam ik tot de conclusie dat dat ook niet de oplossing was. We hebben in de C4 een uitgebreidere proefrit gemaakt, en ik zit in die auto gewoon veel beter. Dus even slikken en de C4 aangeschaft. Ik heb hem nog niet gezien, dus de kleur is ook even afwachten.

Teun

Gefeliciteerd met de aanschaf, mooie voiture!
Ik ga komend weekend in principe een C4 Vti 120 pk Ligne Business bestellen.
Mijn kleine aarzeling (“in principe”) zit hem erin dat de autobladen aangeven dat er weliswaar voldoende power is, maar dat de 5e versnelling tekort schiet op hogere snelheden en dus herrie gaat maken bij 120 km/h en verder. Wat zijn jouw ervaringen, en die van anderen? Zit er wat in, of is het geneuzel van autojournalisten? Trouwens een beetje motorgeluid vind ik niet erg, als het maar een mooi motorgeluid is.
Ben overigens nieuw op dit forum. De C4 wordt mijn derde Citroen, na een BX en een Xantia. De Citroen-liefde werd al aangewakkerd als kind; mijn vader reed een Traction.

Ik hoor graag wat de ervaringen zijn.

Kaj

Profiel  
 
 
13 van de 41
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook