En vandaag opeens dit:
Heb de auto nu iets meer dan een jaar en heb in die tijd ongeveer 25000 km met het ding gereden. Behoorlijk fors als je bedenkt dat ik van dat jaar ook nog eens de helft weg ben geweest.
Voor de rest vandaag de nieuwe HD leiding en o-ring bij de dealer gescoord. Tevens een setje Textar remblokken en Brembo schijven voor de achterzijde + achterdemper voor het hok gescoord. De totaal geleden schade: 200 eurie. Valt dus allemaal weer erg mee.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gefeliciteerd!!
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)
Netjes hoor, zo zie je maar weer dat Citroen best wel kwaliteitsspul is
Mooi LJ! 3 ton alweer..
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Goed op weg zo
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
De HD pompen van een V6 zijn niet de besten, wellicht een ruilpomp?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Waarom? 2 nieuwe O-ringen en hij gaat weer 3 ton mee.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
De ruilpomp-conclusie snap ik ook niet helemaal. Met 1 o-ring is het hele probleem zelfs opgelost. Met de pomp zelf is niks mis, enkel met de afdichting van de leiding.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Ik heb kort geleden bij een sloop XM met zo’n zelfde V6 met flink geweld aan precies die zelfde wartel lopen hengsten, maar los kwam het somme ding niet.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
En als het Lucas niet lukt…...Dan zit hij wel erg vast
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Mooi LJ
Groetjes Harry
En na een voorspoedig dagje sleutelen is de auto weer lekvrij, stiller en heeft weer fatsoenlijke achterremmen . Na de leiding doorgeknipt te hebben bij de HD pomp en een lange dop 12 er op gezet te hebben was de nippel natuurlijk binnen no-time los. Daarna de volgende nippel waar de o-ring onder zat los gehaald. De oude o-ring spreekt boekdelen:
De laatste 3 dagen kwam er ook echt een pisstraaltje uit als de pomp zijn druk had bereikt. Een vrij eng idee met dat uitlaatspruitstuk aan de voorzijde van het blok. Maar goed; het is weer lekvrij! Daarna ook meteen maar even met de koudontvetter en perslucht aan de slag gegaan om die hele hoek te ontvetten. Dat ziet er ook weer proper uit nu.
Vervolgens op mijn gemakkie de einddemper vervangen wat eindelijk weer resulteerde in die beschaafde maar oh zo lekkere diepe 6 cilinder grom.
Als laatste de remschijven + blokken achter nog vervangen en het hele remsysteem ontlucht. Geen problemen tegen gekomen daarbij. Heb echt weer genoten van de heerlijk stille thuisrit en van het feit dat het ding gewoon weer voor de deur staat zonder LHM druppels onder het hok.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Goed bezig! Het was dan ook wel echt nodig, ik heb je straal in mijn gezicht gevoeld
Eveneens ben ik tevens ook.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
heren, heren, het is hier een net forum. geen darkroom!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!