STOP uit en toch nog even niet remmen?
CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 08 maart 2011 09:53 PM

Als m’n Xant een poss heeft stil gestaan, een nacht ofzo. Dan duurt het even voordat de STOP lamp uit gaat op het dashbord, als ie dan uitgaat en je rijd bijv achtuit om uit een parkeervak te komen dan remt ie eerst toch nog niet. Heeft iemand dit ook? Is dit normaal?

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 09 maart 2011 09:30 PM
  [ # 1 ]

Ja, had ik ook, tot de antizink en de voorraadbol gefixt waren.

Profiel  
 
Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 10 maart 2011 09:13 AM
  [ # 2 ]

Ik had het inderdaad ook tot ik 10 nieuwe bolletjes monteerde en m’n LHM ververste, ik denk dus dat jouw veersysteem aan onderhoud toe is.

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  
 
CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 11 maart 2011 10:03 AM
  [ # 3 ]

Ik ga eerst maar een kijken dan of de voorraadbol nog op druk gebracht kan worden. Antizink heb ik geloof ik niet, ik dacht dat er bij mij kleppen in zitten?
LHM wil in nog vervangen door dat blauwespul. Binnenkort maar even een zaterdagje knutselen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 maart 2011 10:06 AM
  [ # 4 ]

Anti-zink heeft ie als het goed is wel. Bol zit midden onder de achteras. Ga maar even kijken Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 11 maart 2011 10:08 AM
  [ # 5 ]

M’n vriendin is ermee weg maar ik geloof je meteen. Ben ik niet goed geïnformeerd.

Profiel  
 
Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 24 maart 2011 05:32 PM
  [ # 6 ]

vanaf halverwegen type 1a is antisink gemonteerd ( +/- half 1995 )
Mijn anti sink bol moet nog vervangen worden mede daardoor herken ik de “problemen”

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  
 
CitRoel
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 397
Geregistreerd: 19-01-2005

- C1 Ambiance
- 2CV AZAM6
Gepost: 25 maart 2011 02:05 PM
  [ # 7 ]

Er zit inderdaad een bol midden onder de achteras… nooit opgevallen. Kan deze ook opnieuw op druk gebracht worden?

Profiel  
 
Chevron
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247
Geregistreerd: 13-04-2006

- AX 1.1 TGE Injecton
- XM V6 12V Exclusive automaat
Gepost: 26 maart 2011 10:06 AM
  [ # 8 ]

Op druk zetten is zonde van je tijd, je moet dan weer ergens naar toe waar je dat kan laten doen, gewoon in de automaterialenzaak zo’n bol kopen voor 4 tientjes en hem zelf monteren, is het nieuw en zeker goed.

Mijn fijne XM heeft inmiddels ruim 400.000km gelopen en rijdt nog fantastisch!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 26 maart 2011 11:53 PM
  [ # 9 ]
Traindriver schreef:

vanaf halverwegen type 1a is antisink gemonteerd ( +/- half 1995 )

Dat is niet correct. Vanaf begin 1994 is er al antizink op de Xantia’s gekomen, dus nog vóór dat de Break op de markt kwam. Met andere woorden: elke Break heeft antizink, dus ook die van de topicstarter.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
J2K
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 12-03-2011

- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- CX 20 TRE
Gepost: 02 april 2011 10:45 AM
  [ # 10 ]

Is idd antizinkbol. Had m’n broer ook last van met zijn Xant

CX 20 TRE 1982, AYA2 Luxe 1969, AYA2 Luxe 1971, AZAM6 1967,  Transalp. (ex CX 25TRD T1, ex CX 25TRD T2 Break, ex VISA 176RD, ex AYB, ex AZ18PK, ex 2CV6 Spec 1977)

Profiel  
 
Traindriver (verbannen)
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006

- Xantia 1.8i 16v
Gepost: 04 april 2011 01:24 AM
  [ # 11 ]
japv schreef:
Traindriver schreef:

vanaf halverwegen type 1a is antisink gemonteerd ( +/- half 1995 )

Dat is niet correct. Vanaf begin 1994 is er al antizink op de Xantia’s gekomen, dus nog vóór dat de Break op de markt kwam. Met andere woorden: elke Break heeft antizink, dus ook die van de topicstarter.

Ok,
Een vriend van me heeft een xant van 1995 (kenteken) zonder ....
zal eens naar de orga kijken!

EDIT : na MSN contact blijkt het een EX BELG uit 1994 te zijn ......
Ik was dus even op het verkeerde been gezet! tnx Jochem!


Greetz Ruud

Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook