Gefeliciteerd met de voiture!
Daarnet de knoop doorgehakt. Het wordt een C4 1.6 Vti Tendance met City Pack en navigatie, kleur Rouge Babylone.
De levertijd is 10 tot 12 weken. Het aftellen kan beginnen.
JLFME schreef:Gefeliciteerd!
Ik werd net gebeld door Citroën NL met de mededeling dat de levering van mijn C4 voor onbepaalde tijd uitgesteld is. Men dacht ivm problemen met de aanlevering van onderdelen uit Japan, maar zeker hierover was de meneer aan de andere kant van de lijn niet.. Vanaf half april kon men mij hopelijk meer vertellen over de nieuwe leverdata. Ach ja, ik wacht nu al 14 weken, die 4 weken extra is peanuts.
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Ik heb 23 feb bij de leasemaatschappij een C4 II 92 HDI Ligne Business laten bestellen, kleur babylone met panoramdak. In de tussentijd heb ik me ingeschreven op het franse citroen formum, planete-citroen. Daar zitten ook mensen op die werken in de fabriek waar de C4 wordt gebouwd.
Zij gaven aan dat er geen vertragingen zijn door Japan, enkel de diesels hebben een onderdeel van Hitachi nodig dat in 1 fabriek wordt gebouwd die in het getroffen gedeelte van Japan staat. Maar Citroen en Peugeot geven voorrang bij dit onderdeel aan de nieuwe modellen, zoals de C4 en Peugeot 508. Bij de benzine modellen zijn er helemaal geen vertragingen door Japan, ten minste ik neem aan dat je een benzine hebt besteld toch JLFME? Ik las in de tussentijd al dit forum, dus toen heb ik ook daar de vraag gesteld hoe oud de kaarten van de navigatie zijn, en wanneer ze een update verwachten. Volgens de fransen komt er pas in oktober, met mogelijke uitloper naar juni/juli een nieuwere navteq kaart, maar die is dan nog steeds van 2010.
Veel plezier iedereen met zijn C4, ik moet nog even wachten, voor het bestellen gaf de verkoper 6 tot 9 weken aan. Daarna een brief van de leasemaatschappij dat het 12 weken zou duren en na van de week met de verkoper gebeld te hebben zou de auto er mogelijk in de week van 15 april zijn….ben benieuwd…de fransen gaven aan dat NL geen prioriteit voor ze is, en dat wij dus niet zo snel de auto’s krijgen als zij…tja
Grt Basti
Totaal aantal Berichten: 508
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Toevallig heb ik de mijne (HDI LB) in dezelfde week besteld en de verwachte levering is in week 21 (eind mei). Zou mooi zijn als dat ook wat eerder wordt.
Mijn nieuwe C4 Is op 30 december besteld en op 31 maart kon ik gaan sturen. Ik heb de 1.6 thp ligne business gekozen en dus opnieuw een egs bak na 3 jaren in een C4GP 2.0 met eb6v.
Eerste indruk:
Een maat van me had een kleine 20 jaar geleden een golf 2 gti 16 klepper. We gingen vaak even een blokje om en ik kan me de sensatie van een voluit optrekkende gti maar al te goed heugen.
Sinds afgelopen vrijdag heb ik hetzelfde gevoel terug. De acceleratie van 80 tot 140 is werkelijk fenomenaal. Het blok trekt vanaf stationair als een moderne diesel, maar heeft verder de positieve eigenschappen van een fijne benzinemotor. Ik heb in de eerste 500 km ca. 1 op 14 gereden wat ik voor een vers blok uitstekend vind.
Al met al zeer positief verrast, ook over de compleetheid en inrichting van het interieur. De auto is ietwat anoniem te noemen, maar dat vind ik persoonlijk prima, ” wolf in schaapskleren” .
Werk: C4 1.6 THP EGS L.B. Gris Alluminium
Prive: Volvo V70 D5 2008. 185 pk - 400 nm
Totaal aantal Berichten: 583
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
@Basti,
Ik heb op 29 december een THP155 EGS besteld. Op het duitse forum gaat de informatie rond dat het schijnbaar met een onderdeel van de egs-bak te maken heeft. Maar dat zijn volgens mij allemaal geruchten. Ik vind het wel vreemd dat een medewerker van Citroen NL mij niet de exacte oorzaak kan vertellen van de vertraging…
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
@JLFME,
Typisch dat op een Duits forum wordt vermeld dat er iets zou zijn met de egs-bak. Op het Franse forum is daar niets maar dan ook niets over te vinden en ik neem aan dat mensen die in die fabriek werken het wel hadden gemeld. Dus ik denk niet dat het bericht van het Duitse forum klopt. Idd vreemd dat een citroen medewerker niets kan zeggen. Heb je al naar je verkoper gebeld wat die er van weet te vertellen??
Grt
Daarom vermelde ik er ook bij dat het een gerucht was.
Mijn verkoper kon eerst (in januari) niet meer vertellen dan “10 tot 12 weken levertijd” en toen de 12 weken voorbij waren “waarschijnlijk april”. Vandaar dat ik vorige week zelf met Citroën NL gebeld heb om te vragen hoe het zat. Zij zeiden me ook dat je voor levertijden beter 0800-citroen kunt bellen dan aan de verkoper te vragen.
Op het moment is mijn verkoper bezig om te verifiëren dat de productie van mijn C4 daadwerkelijk voor onbepaalde tijd uitgesteld is. Als dat zo is dan is het wellicht mogelijk om de order te annuleren en een bijna identieke C4 uit voorraad te nemen. In het voorraadmodel zou dan als extra een panoramisch dak zitten. Deze optie had ik niet besteld, voor de rest is alles hetzelfde. (C4THP155 EGS met eMyWay, Denon HiFi, Pack Detection, 17"Phoenix LMW)
Totaal aantal Berichten: 636
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Joepie! Morgen tussen de middag de nieuwe kar ophalen!
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Enjoy!
Totaal aantal Berichten: 121
- Jumper 3.0 HDI DC L2H1 35
- Jumpy 2.0 hdi 120 kw
- C5 Tourer 3.0i V6 Exclusief Automaat
heb vandaag een leen auto mee van de dealer, een nieuwe c4 eHDi, in donkerrood, enige nadeel is die automatische versnellingsbak, van zn 2 naar zn 3 zit je met je hoofd door ut voorraam vanwege de hikkerige schakelingen, dat moet echt beter Citroen, Ik was niet de enigste met t probleem, mn vrouw en mn broer hadden zelfde ervaring, voor de rest prachtkar. Echt een fraaie citroen alhoewel ik wel aan de nieuwe lijnen moet wennen.
Een citroen is meer dan een auto!@
Ik snap wat je bedoelt, heb inmiddels 3 jaar ervaring met de voorganger van de EGS, de EB6V. Eenmaal gewend leer je om het gaspedaal iets te liften op het moment van schakelen, eigenlijk hetzelfde als je zou doen bij een handbak, het is tenslotte niets meer of minder dan een gerobotiseerde handbak. Ik heb inmiddels voor de opvolger EGS gekozen. Het is echter geen volautomaat. Ik zou ook iedereen die een echte automaat gewend is afraden om voor de EGS te kiezen. Ben je echter een handbak gewend dan is de EGS een prima alternatief. Vooral in de file, heerlijk!
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
jhvink schreef:Joepie! Morgen tussen de middag de nieuwe kar ophalen!
En? rijdt je al rond met een grote smile?
Nee, nog niet, ga hem/haar zometeen halen. Ik wacht even tot het droog is buiten, zonde van al dat poetswerk.
Trouwens, heb jij al besloten wat te doen?
Zo simpel als ik dacht dat het was schijnt het toch niet te zijn. Mijn dealer heeft opnieuw met CitroenNL gebeld en die melden nu ineens: transport in wk18. Nu is het de vraag of mijn auto al fysiek daar staat. Zo niet, dan kan de bestelling geannuleerd worden en kan ik een model uit de voorraad krijgen, vermits de dealer waar dat voorraadmodel staat er afstand van wil doen.
Op het moment wacht de dealer op een telefoontje van CitNL met de mededeling of mijn bestelde C4 wel of niet al geproduceerd is. Waarom dat allemaal zo lang moet duren weet ik ook niet. Ik hoop vanmiddag in ieder geval een definitief antwoord te krijgen. Ofwel wachten tot half mei op de bestelde C4, ofwel binnen twee weken rijden in een voorraadmodel.
to be continued….