Goedendag, laatst is mijn auto helemaal nagekeken en hierbij zijn diverse zaken uitgevoerd .
Er zijn pakkingen vervangen , de distributie is gedaan en de waterpomp, de radiateur
Sinds ik de auto terug heb ruik ik bij een koude start heel kort een benzine lucht het is alleen bij een koude start en duurt een seconde of vijf.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
al 41 keer gelezen en niemand die me kan helpen???
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
Hmm geen oplossing dus??
Wat ik wel merk is dat bij mijn c4 het koolstoffilter enorme herrie maakt als de auto warm is, maar ja als de auto warm is ruik ik die lucht niet, vaak alleen na een tijdje niet gereden te hebben…
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
We kunnen hier natuurlijk onmogelijk even vertellen wat er mis is.
Ik zou gewoon even terug gaan. Of bellen!
Thanks, ik heb de auto zonet bij de dealer achter gelaten.
Morgen hoop ik meer te weten, ik startte hem net, gaf flink gas en de lucht binnen was niet te houden!
Maar goed ik hoop dat ze wat vinden!
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Storing opgelost
De C4 schijnt problemen te hebben met het koolstoffilter.
De meeste dealers vervangen hem, waardoor problemen later terug keren, mijn dealer heeft hier een truukje voor (geen idee wat overigens) maar ik zal het niet meer ruiken werd me gegarandeerd
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
(Ik ben degene die het eerste draadje over dit onderwerp ooit begonnen is. Bij mij hielp alleen het wisselen van het actief koolstoffilter. Na zo’n 12 maanden kwam het probleem dan langzaam weer terug. Ondertussen heb ik mijn C4-I niet meer.)
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Ja ik had het gezien, ik ben zo slecht in die zoekfunctie.. moet die gewoon echt meer gebruiken..
Toch vreemd want mijn schoonpa heeft een 2 liter automaat en die heeft nog nooit het probleem gehad ... naja de 1 wel de ander niet denk ik dan maar:)
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Totaal aantal Berichten: 583
Geregistreerd: 18-01-2007
- C4 (2004-heden) II -THP 155 EGS (Exclusive)
- C3 II - 1.2 Vti (exclusive)
Nou ja, ik hoop voor je dat het probleem opgelost is.
Als het helpt kunnen we iedereen met dit probleem naar jouw dealer sturen!
** Als al het andere niet lukt, lees dan de handleiding… **
Ik hoop het ook, ik begreep dat ze het meer toegepast hebben… ze wilde niet zeggen wat dat was wel jammer
Maar het was wel een zware lucht hoor… echt de hele auto was vergeven zeker als je met koude motor een beetje gas gaf…
Naja we houden hem in de gaten.
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
JLFME schreef:Als het helpt kunnen we iedereen met dit probleem naar jouw dealer sturen!
Ben ik toch wel heel benieuwd welke dealer dat is.
Dan hebben we er allemaal wat aan.
Nou zonet een koude start, en lucht was weg dus geen benzine lucht meer!!
Dealer is de citroen in Zaandam. Check het maar na op de citroen.nl want ik weet niet of ik hier reclame mag maken
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 18-09-2010
- C4 (2004-heden) 1600 vtr+
Vandaag koolstoffilter vervangen & electroklep.
Het filter bevindt zich NIET bij de brandstoftank wat veel mensen denken maar bij het rechtervoorwiel
tegen het rechterbinnenscherm,het wiel en spatplaat verwijderen,en linksbovenin zit het filter,het is een klusje van nog geen uur.
Ik heb dit gedaan met het bestaande probleem dus tank nog kwart vol,(veel dampen in het interieur).
Na montage van het geheel ongeveer 50km gereden en probleem nog niet weer gehad.
De kosten voor actiefkoolstof en electroklep zijn 54 euro (dealer Hengelo).
Mijne gaat morgen ook naar de garage, want de tank trekt toch vacuum, nadat ze me benzine lucht probleem hebben opgelost, maar ik ben het er niet mee eens dat de tank vaacuum trekt ook al zeggen ze dat het geen kwaad kan.. dus dit gaan ze op een andere manier oplossen!!
Mijn Citroens:
C5 Ligne Prestige 2.0 16V Aut. (2001) - verkocht in 2010
C4 Ligne Prestige 1.4 16V (2006) - naar iemand van familie gegaan 2011
C4 Exclusive 2.0 16v Automaat (2008) - naar iemand van familie gegaan 2012
C1 Collection (2012) huidige auto