Gert, benzine leidingen zijn allemaal vervangen. Die waren ook aardig poreus
Maurice, ik geloof het graag. Heb vanavond het filter vervangen (lekker gesmeer) en ik had goede hoop omdat er flink wat prut in het filter zat. Deed ik een teststukje snelweg vond de Visa het bij 110 ineens toch niet meer zo leuk. Bonk, Bonk, Bonk,gas eraf afzakken naar 100. Gas er weer op, iets meer snelheid en gelijk weer hetzelfde probleem.
Kan het niet zijn dat de ijzeren leidingen verstopt zitten? Gert, heeft de carburateur ook een filter dan?
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Volgens mijn vraagbaak van de BX heeft een weber en Solex een soort filter erin zitten.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Trouwens had jij niet een vraagbaak van een Visa?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Yes, die heb ik. Maar daar staat niet echt iets over een filter in. Meer over hoe je de carburateur moet reviseren. Het zal er ongetwijfeld staan hoor. Ik zal zo het filter even lostrekken! Denk dat ik hem wel weet.
EDIT: Carburateur filter zat geen vuil in. Kan er nog vuil in de benzinepomp zitten?
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008
- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Denk eens logisch na. Er zat troep in de tank en die zit nu ergens tussen tank en uitlaat. Waar kan het dan allemaal inzitten? Loop dat traject maar eens stap voor stap na.
GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dat kan, maar kijk of er ind géén vuil in de benzinepomp zit.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Duidelijk, morgen operatie benzinepomp! Wordt vervolgd.
Ik lees je thread nu voor t eerst. Mooie wagen! Doet mij denken aan de Visa Super 1979 van mijn ouders in Vert Reinette. Vooral de “deuk” in de achterklep met de ronde hoeken (ipv rechthoekige) zijn voor mij een teken dat het een hele vroege is. Ook de stippenbekleding is maar kort geleverd. Mooi!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Dank Franq! Vert Reinette, ik mocht willen dat mijn Visa zo’n mooie kleur heeft!
Ik heb de benzinepomp gecheckt. Maar daar zag ik eigenlijk niets aan, ik heb hem maar weer teruggezet.
Ik had de carburateur weer schoongemaakt en de Visa deed het zowaar perfect! Het motortje trok volle bak door de versnellingen heen. Ik had dus goede hoop.
Ik had besloten dat de Visa wel meekon naar mijn vriendin, echter naar 5 kilometer met 110 gereden te hebben was het gebeurt met de pret. Lekker horten en stoten, gestopt en weer prut in het filter. Even rommelen aan het filter en ik kon weer een stukje rijden. Dit heeft zich 6 keer herhaald (ondertussen van de snelweg af en binnendoor weer terug naar huis) en toen heb ik mijn vader maar gebeld of hij me even wou halen.
Ik moet zeggen, rijd ontzettend lekker rustig zo!
Het benzine filter stroomt nu al niet eens meer vol met benzine. Ik ga de raad van Waterman eerder in dit topic nu opvolgen en de tank schoonmaken. Bij nadere inspectie blijkt er zeker 1 mm meter ‘‘slib’’ in de tank te staan.
Wordt vervolgt!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik viste laatst nog naast een kunststof tank, dat lijkt mij op termijn de beste oplossing.
Ze schijnen dus ook in kunststof te bestaan
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ik heb geprobeerd om de tank uit te zuigen maar, volgens mij werkt het voor geen meter.
Dus toch de tank eronder vandaan en dat valt nog best mee. Er zit natuurlijk nog een trekhaak onder. Die 7 bouten kwamen zonder problemen los en waren ook helemaal niet verroest. Enkel 1 schroefje van de stekkerdoos zat vast. Die staat nu in de kruipolie.
Nu hopen dat de 4 bouten van de tank net zo makkelijk loskomen en ik ben blij!
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Mijn tankje zat slechts met 3 bouten vast ,door de tectyl gingen de kleinste 2 links wat moeilijk los.
Met z’n vieren in je Eendje.
Dan zal die van mijn ook wel met 3 bouten zitten. 3 boutjes, 1 40 liter tank haha.
Hoe groot is de kans dat de tank straks na het schuren en uitspoelen gewoon weer vol gaat zitten met prut. Zal het niet beter zijn een nieuwe tank aan te schaffen (vraagteken)
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Als hij echt schoon is en je laat de auto vervolgens niet weer tien jaar stilstaan zal het met dat vuil wel meevallen. Tenzij je er steeds handjesvol potgrond ingooit bij het tanken natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Waarom zou de tank weer vol gaan zitten met prut? En waarom ga je je tank schuren,ik zou ‘m lekker in de tectyl laten staan.
Met z’n vieren in je Eendje.